Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Aardbeving voorspeld ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267886)

Dade 8 februari 2023 09:07

Aardbeving voorspeld ?

Kwam dit tegen op het net, https://www.youtube.com/watch?v=TZL-pJh3QaU&t=1s
en dit https://twitter.com/hogrbe/status/1621479563720118273

Rudy 8 februari 2023 09:19

Op het net wordt er veel verteld.
Youtube staat vol met filmpjes met beweringen.

Dade 8 februari 2023 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10109977)
Op het net wordt er veel verteld.
Youtube staat vol met filmpjes met beweringen.

Voorspel me dan eens de volgende aardbeving, tijd en locatie ? Je mag er een paar dagen en een paar honderd kilometer naast zitten, ik wacht.

Rudy 8 februari 2023 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 10109979)
Voorspel me dan eens de volgende aardbeving, tijd en locatie ? Je mag er een paar dagen en een paar honderd kilometer naast zitten, ik wacht.

Die vraag zou je beter aan een expert stellen.

Vlad 8 februari 2023 10:12

Nog nooit van gehoord of aan gedacht. Aardbevingen voorspellen aan de hand van de stand van de planeten in ons zonnestelsel. Geen idee wat de wetenschap daarvan zegt. Ik dacht dat men dat vooral deed door seismische metingen. Mijn gezond verstand sluit het echter niet uit. Nu ja het op zo'n manier voorspellen dat men mensen op een dag kan waarschuwen die dag buiten te blijven zal nog wel niet voor morgen zijn.

Universalia 8 februari 2023 15:49

Was er eens geen SUPERMAN film waar men een "bom/tuig" wegstuurde en daar waar het tot ontploffing kwam zat men met een tsunami?

Zou dat al kunnen? :?

p.s.

Geen idee meer van hoe die heet (de film) of waar ik die ooit gezien heb. :oops:

Lof der Zotheid 9 februari 2023 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 10109979)

Ik voorspel een zware aardbeving in het Turks-Syrische grensgebied op maandag, 6 februari 2023.

Wacht even...

Dade 9 februari 2023 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 10110587)
Ik voorspel een zware aardbeving in het Turks-Syrische grensgebied op maandag, 6 februari 2023.

Wacht even...

Geschiedenis voorlezen is niet echt waar ik aan dacht, de krant lezen kan ik ook. De krant van volgende week nu voorlezen, dat is een ander paar mouwen.

Herr Flick 9 februari 2023 19:14

wat veel erger is, dat is dat al die gebouwen daar gemaakt zijn van gips en golfkarton, iets van wapening gezien, behalve hier en daar eens een ijzeren barreke ?

Als ge bij ons nog maar ne lento voor een garagepoort moet steken moet dat al gezet worden dat ge er ne Leopard II op kunt parkeren.

Universalia 9 februari 2023 19:54

Laten wij wat aan seismologie doen?

EOS Wetenschap

Kunnen we een aardbeving zien aankomen? 'We zijn er continu naar op zoek'

De meest kwetsbare landen

Landen die op breuklijnen liggen??

kelt 11 februari 2023 15:38

Ondertussen heeft Oekraine al meer dan 50 ervaren reddingswerkers en zelfs wat materiaal kunnen naar Turkije zenden en die zijn al aan het werk,hebben al lichamen uit puin gehaald en ruines snel doorzocht...

Dit terwijl thuis Russische missielen bleven komen hé!

De Republiek beschikt nu over een paar tienduizend van dergelijke mensen die ZEER ervaren zijn in het helpen ruimen van exact dit soort calamiteiten in dichtbevolkte gebieden...Het feit dat de problemen in Turkije begonnen in de ondergrond en in Oekraine uit de lucht kwamen vallen gaf hetzelfde resultaat en vereist dezelfde soort praktische kennis......

Hopelijk kunnen onze BEFAST ploegen op medisch gebied straks iets betekenen....men zal nog wel overlevenden uit het puin vissen.....en nazorg moeten verlenen aan gewonden tout-court.

Vanuit Afrika en vanuit de rijkere Arabische wereld zijn ook al immense hulpkolonnes onderweg,om bvb de Syriers te gaan helpen............

NOT,straks gaan daar meer Russen ,Amerikanen en Mongolen komen helpen dan van die profitariaatsnaties.... :evil:

kelt 11 februari 2023 15:49

Turkije zal misschien moeten leren van de VS....Daar heeft men langsheen hun San Andreas-fault al vele decennia een netwerk van sensoren .Dat zorgt ervoor dat aardbevingen in Californie nooit meer geheel onverwacht zullen zijn....Ja ,ere zullen steeds doden en gewonden zijn en ja,er zal infrastruktuur vernietigd worden maar met tientallen miljoenen mensen en hun bouwwoede is zoiets onvermijdelijk....

Same voor Turkije....maar in een seismisch aktief deel van de wereld is het een grove veronachtzaming daar niet meer in te investeren....

...en ja....building regulations.....Goedkoop bouwen is daar mogelijk nodig en noodzakelijk,(denken we vooral niet dat alles in California en Japan aardbevingsbestendig is )maar in ruil hebben de mensen dan recht op voorwaarschuwing....

cato 11 februari 2023 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10111820)
Turkije zal misschien moeten leren van de VS....Daar heeft men langsheen hun San Andreas-fault al vele decennia een netwerk van sensoren .Dat zorgt ervoor dat aardbevingen in Californie nooit meer geheel onverwacht zullen zijn....Ja ,ere zullen steeds doden en gewonden zijn en ja,er zal infrastruktuur vernietigd worden maar met tientallen miljoenen mensen en hun bouwwoede is zoiets onvermijdelijk....

Same voor Turkije....maar in een seismisch aktief deel van de wereld is het een grove veronachtzaming daar niet meer in te investeren....

...en ja....building regulations.....Goedkoop bouwen is daar mogelijk nodig en noodzakelijk,(denken we vooral niet dat alles in California en Japan aardbevingsbestendig is )maar in ruil hebben de mensen dan recht op voorwaarschuwing....

Er is zo veel kennis over aardbevingsbestendig bouwen en Erdogan heeft het advies en controle instituut opgeheven. Wanneer komt hij voor de rechter zodat de vriendjespolitiek en maffiapraktijken veroordeeld kunnen worden ?

Skobelev 12 februari 2023 11:45

Ik roep alle Turken in België op om asap naar de getroffen regio te gaan en de handen uit de mouwen te gaan steken.

Universalia 12 februari 2023 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10112162)
Ik roep alle Turken in België op om asap naar de getroffen regio te gaan en de handen uit de mouwen te gaan steken.

Die blijven liever achter hun kopje thee zitten denk ik.

Vanuit een ander 'veilig' land wat lawaai gaan maken?

Dat de aardbeving een ernstige zaak is daar niet van maar het is een groot land met veel militairen die ook voor hulp zouden kunnen zorgen mocht dat al zo niet zijn.

Is 'leider' Erdogan on gebreke gebleven, sommigen zijn er niet blij mee met zijn veel te late acties. (gelezen op het net)

Dronebeelden tonen gigantische kloof na aardbeving in Turkije

Is Moeder Natuur boos?

cato 12 februari 2023 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10112236)
Die blijven liever achter hun kopje thee zitten denk ik.

Vanuit een ander 'veilig' land wat lawaai gaan maken?

Dat de aardbeving een ernstige zaak is daar niet van maar het is een groot land met veel militairen die ook voor hulp zouden kunnen zorgen mocht dat al zo niet zijn.

Is 'leider' Erdogan on gebreke gebleven, sommigen zijn er niet blij mee met zijn veel te late acties. (gelezen op het net)

Dronebeelden tonen gigantische kloof na aardbeving in Turkije

Is Moeder Natuur boos?

Erdogan was verantwoordelijk voor de bouwers. Niet alleen de aannemers, ook hij dient voor de rechter te verschijnen als mede verantwoordelijk voor deze verschrikkelijke ramp.

Universalia 12 februari 2023 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10112361)
Erdogan was verantwoordelijk voor de bouwers. Niet alleen de aannemers, ook hij dient voor de rechter te verschijnen als mede verantwoordelijk voor deze verschrikkelijke ramp.

Eigenlijk wel inderdaad.

cato 12 februari 2023 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10110930)
wat veel erger is, dat is dat al die gebouwen daar gemaakt zijn van gips en golfkarton, iets van wapening gezien, behalve hier en daar eens een ijzeren barreke ?

Als ge bij ons nog maar ne lento voor een garagepoort moet steken moet dat al gezet worden dat ge er ne Leopard II op kunt parkeren.

Turkije is een land van vriendjespolitiek en corruptie. Daarom zijn er zoveel gebouwen die niet voldoen aan de voorschriften.Hopelijk worden de misdadigers achter de tralies gezet

kelt 13 februari 2023 05:59

Deze zaak kan zware politieke gevolgen hebben voor de huidige Turkse President,of in ieder geval zijn partij.

Er zullen vermoedelijk zowat 30k doden zijn en een immens aantal gewonden en dan al die daklozen om mee om te gaan....

Er lijkt geen goed voorbereid draaiboek te zijn geweest om ,ik zeg maar iets,het immense Turkse leger gestruktureerd in te zetten om te komen helpen (zoals de Volksrepubliek China regelmatig doet bij rampen),en over het toepassen van normen (en waarden) bij het plaatsen van infrastruktuur zal nog een hartig woordje gesproken worden...De Politiek kan zich niet onttrekken aan de storm die gaat komen eens het puin wat geruimd,de directe nood geledigd en de doden begraven...Er is blijkbaar veel meer schade dan "nodig" is ,iets "stinkt".

Overigens,ik zeg het er maar even bij,in Belgie,nav ons watersnoodje van een paar jaar geleden hebben we ook geen proeve gezien van een Staat die in staat is gestruktureerde hulpmiddelen te dirigeren naar waar het nodig is.Het was een soms wat carnavaleske horde van ongecoordineerde (brandweer-)middelen die op eigen initiatief moesten komen zien....

Net als in Turkije in een natie met vele procenten van de "aktieve" bevolking direct of indirect in het staatsapparaat nochtans...

maddox 13 februari 2023 06:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10110930)

Net zoals bij de vorige aarsbeving in Turkije zijn er vele moderne gebouwen ingestort als zandtaartjes. Wat het eigenlijk ook zijn.

Misschien op papier wel ok, maar in realiteit zijn er 4 gebouwen neergezet met de wapening en cement van 1.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be