![]() |
Wat is beter: de bijbel of de corrin?
Naar aanleiding van de vraag van Philomena Cunk.
https://www.tiktok.com/@julesevision...01129229044993 |
Wat is de corrin?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze heeft die prof. er daar goed ingeluisd. :twisted: Citaat:
:lol: De aflevering over godsdienst was hilarisch. https://www.youtube.com/watch?v=6FNv4hsTBM8 |
Ik heb hier een Koran staan omdat ik het eens gelezen wilde hebben.
Pijnlijk detail was dat ik niet verder geraakt ben dan het eerste hoofdstuk. Of het allemaal juist is wat er in geschreven staat in die versie van het boek daar heb ik geen idee van. De Koran leesbaar gemaakt voor de Islam-ontdekker... ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
'GOD' is wetende en wijs? |
Citaat:
![]() Hier staat het eenvoudig allemaal uitgelegd. |
|
Echt een saai boek. De Bijbel heeft nog interessante stukken en is ook veel diepgaander. IMO is het christendom een veel diepgaandere religie en zouden moslims in hun achterhoofd moeten houden dat Mohammad wel eens fout zou geweest kunnen zijn en dat omdat hun religie later kwam niet per se wil zeggen dat het een update is op het Abrahamisme.
Verder moeten niet-moslims eens ophouden met Mohammad 'de profeet' te noemen. Wij beschouwen hem net niet als een profeet, laat staan de profeet. Maar goed, niet-christenen noemen Jezus ook altijd de Christus en denken meestal zelfs dat het zijn echte naam was. In het boek The Chosen door Chaim Potok zegt Daniel Saunders (een Chassidische Jood) ook ergens 'Jesus Christ' als uitroep, een Jood die Jezus de Messias noemt. Haha. Christos is immers Grieks voor ha-Mashiach. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of bedoel je de geëvangeliseerde versie van die verzameling antieke Joodse verhalen waar christus in wezen niets mee te zien heeft? Want tenslotte zijn de verschillen tussen 'onze' versie en de Joodse versie te groot om over hetzelfde boek te kunnen spreken. En vermits de Joodse versie de eerste was, is onze versie namaak. |
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be