![]() |
CEO Citroën: hoe meer electrische wagens hoe minder SUVs?
Het punt: de in de regel minder aerodynamische en zwaardere SUVs verhogen significant het verbruik en dus ook het rijbereik bij alle wagens.
In de electrische toekomst gaan we dus veel minder "SUVs" zien? Eerst zien en dan geloven. Want de consument zal dat vooral bepalen. Maar nu zegt het eens de CEO van Citroën, en die weet dat maar al te goed. Voor mij mag het alvast veel minder met die hoge SUVs in het straatbeeld. Citaat:
https://www.jato.com/h1-2022-europe-by-segments/ De CEO van Citroën zal niet de enige zijn die zo denkt, Tesla is ook niet meegegaan in de vraag naar steeds grotere batterijpacks voor zijn personenwagens, zelfs niet voor hun zwaarste wagen (Tesla model X = SUV). Citaat:
|
8O8O8O
Bijna alle nieuwe elektrische auto’s zijn SUV’s. |
Citaat:
Volgens deze databank 46%. (122/265) Huidige en aanstaande elektrische auto's : 265 gevonden Vormgeving Hatchback (27) Sedan (55) Station (15) SUV (122) MPV (0) Cabrio (3) Coupe (2) Bestelwagen (41) Pickup (0) |
Citaat:
Voor een electrische Smart zou er een aanhangwagen nodig zijn voor de batterij. :rofl: |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Ook niet bij een e-Smart. Voor plofrommel daar is pas extra veel plaats nodig (met hun knalpotten en emissiepotten en -rommel). En toen de grote adbluereservoirs en nog bij kwamen (euro 6d) heeft men zelfs de ploftanks verkleint om plaats te vinden. TESLA MODEL 3 M3 BATTERY MODULE PACK LONGE RANGE RWD (bijlage) |
Lijkt me logisch.
Hoge auto's pakken veel wind en hun verbruik is echt wel hoger. In de stad met zone 30 zo niet eh. |
van Stellantis/Citroën gesproken...
Stellantis schrapt de verbrandingsmotor in alle bestelbreaks. Citaat:
|
Hoe kwam ik tot de keuze van mijn huidige 12 jaar oude auto destijds?
Simpel: de keuze van mijn heksie perfeksie. Ik zei haar in de grote toonzaal: ga in alle auto's eens zitten op jouw plaats, en geef punten voor comfort voor uwe zwakke rug. Ik denk niet dat zij ooit nog in een "kruipzetel-auto" wil plaatsnemen. Vanaf welke leeftijd begint zo'n rugcomfort bij de meeste mensen door te wegen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De laatste generatie benzine-Smart gaat vlot over de 400 km op 1 tank. |
Citaat:
Hier nog een test van e-Smart van september 2010: Gemeten 106 km bereik op een volle batterij (16,5 kWh), in de mix stad-gewone weg-snelweg. Citaat:
Citaat:
En die hebben een veel grotere Smart #1 SUV -van nul- gemaakt en hebben er een 66 kWh batterijpack ingestoken, en halen + 400 km rijbereik: Citaat:
|
Citaat:
Het automerk Smart is dus 50% in handen van Geely. Citaat:
Citaat:
Ook Auto motor sport is er aan gewend... https://www.auto-motor-und-sport.de/...-daten-preise/ De kleine Smart EQ als stadflitser wordt nog altijd gemaakt: https://ev-database.org/car/1232/Smart-EQ-forfour |
Citaat:
|
Herhaling: die berichtgeving over het bereik van die autobatterijen is overduidelijk in hetzelfde bedje ziek als de berichtgeving over het verbruik van de plofwagens, hun snelheidsmeter en nog wat van die zaken.
Grote korrel zout. |
De Zeekr X ziet er overigens beter uit dan de Smart#1:
https://www.drive.com.au/news/2023-zeekr-003-previewed/ Is wel 18 cm langer (4,45 m, Smart 4,27), techniek is idem. |
De ban op verkoop van nieuwe ICE vanaf 2035 is nu wet.
(alle wagens met verbrandingsmotor dus ook plug-in hybride) Citaat:
|
Citaat:
Als je een SUV of MPV of camionette hebt, heb je een verhoogde zit, je zit veel comfortabeler. Tussen mijn eerste SUV en mijn huidige heb ik nog eens 2 keer denk ik in een normale sedan gereden en ik was blij dat ik mijn buske terug had. Als ik morgen mijn huidige moet wegdoen, zal het terug een SUV worden, of een camionette , veel ruimte en die airodynamica kan mijne rug op |
Citaat:
Bentley Flying Spur ![]() Mercedes-Benz S-Klasse ![]() - - - Een SUV versus Hatchback vergelijk bij de normale wagenklasse: tja oordeel zelf.... Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be