![]() |
Elektrische auto laden blijkt vaak een financiële gok
Ik dacht dat het wettelijk verplicht was de prijs van het product aan de consument mee te delen.
Nu kunnen ze vragen wat ze willen, pas achteraf zie je pas hoe duur het was. https://radar.avrotros.nl/testpanel/...TTbjQIMo3_CYeI |
Citaat:
Deze link legt het uit: https://www.autoweek.nl/elektrisch-r...bare-laadpaal/ .... behalve bij Tesla aan hun Tesla-laadpunten, die kunnen altijd de dagprijs aflezen in de wagen of op hun smartphone: Citaat:
Ook niet-Teslas kunnen een account nemen en bij Tesla (duurder) laden, maar ze kunnen dan wel ook op voorhand de prijs aflezen op hun Tesla-app. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken de prijs van benzine nu ook niet op voorhand, en die verandert ook weleens tijdens de dag, zelfs mogelijk per uur. Ook dat is dan belachelijk? Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De laadpunten met autocharge hebben ook zo een app waar men de prijs op voorhand kan aflezen: https://fastnedcharging.com/nl/app De standaardtarieven zonder laadpas: Citaat:
Gold member Nederland 30% korting op standaard tarief plus € 11.99 per maand Duitsland 30% korting op standaard tarief plus € 11.99 per maand België 30% korting op standaard tarief plus € 11.99 per maand Frankrijk 25% korting op standaard tarief plus € 11.99 per maand Zwitserland 30% korting op standaard tarief plus CHF 11.99 per maand Verenigd Koninkrijk 30% korting op standaard tarief plus £ 9.99 per maand >>>> Voorwaarden, fair use policy & privacy policy <<<<< (Alle prijzen zijn inclusief het lokaal geldende btw-tarief.) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Als ik iets koop wil ik op voorhand weten wat dat kost. Of is dat niet normaal? |
Citaat:
Dat weet men op voorhand zelfs bij een BEV: (ik neem het vb van Fastned, appje downloaden en gratis account nemen (punt 1. 2 ... 17) Dus onderweg naar het laadstation weet ik dat al. En de batterij laat ik al desnoods al opwarmen voor wat sneller te laden. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ook weet je, als volwassen persoon, dat snelweg-tankstations over het algemeen duurder zijn dan de tankstationnekes in de kleinere dorpjes. Trouwens, 1 van de routeplanner -apps- die ik gebruik geeft ook weer waar het goedkoper tanken is. Bof, we zullen wel zien dat de (r)overheid hun kiesvee mobiel wil, of niet. |
Dit draadje geeft perfect weer hoe commodity producten (en aardoliederivaten zowel als rondstromende electronen, zijn dat nog steeds,februari 2023) door wat we "marktwerking" noemen (maar wat nauwelijks nog een markt genoemd kan worden) verrekend worden alsof het iets zou zijn met onregelmatige of zelfs seizoensgebonden beschikbaarheid...
Meer dan 100 jaar nijver gewroet heeft er voor gezorgd dat juist dat NIET zo is,het heette "vooruitgang".... Politieke spelletjes en meedogenloze speculanten (met een eco-hoed op) vernietigen de vooruitgang.Dat ganse gedoe is GEEN vooruitgang,het is een maffieus spelletje om ons geld af te troggelen door de beschikbaarheid tot commodities te douaneren.Het is eigenlijk van alle tijden en de neiging zit ongeneeslijk ingebakken in overheden. . |
ik huiver al bij de gedachten dat ik abonnementen moet gaan nemen om te tanken, of dat nu stroom, waterstof, olie, aarsgas of antiezwaartekrachtstof is.
ik wil op de moment zelf kiezen, ik wil kunnen tanken waar ik wil zonder gedoe, zonder geneut en zien wat het mij gaat kosten. op een koffiemachine staat dat toch ook op, zoveel voor een tas expresso . wat is daar nu moeilijk aan ? Op 7 verschillende diensten een abonnement moeten vragen om uw voertuig gejuiced te krijgen en dat in een "eengemaakt" Europa, waar zijn we mee bezig jongens ? Pop gewoon uw credit card erin en betaal he. |
Citaat:
Wat gaat het geven als iedereen elektrisch moet gaan rijden? |
Citaat:
Er staat:
Toch heel duidelijk volgens mijn bescheiden mening. |
Citaat:
Meer dan dat zal je nooit betalen. Is het te duur, dan rij je toch gewoon verder naar het volgende tankstation. Hier hebben we in een straal van 5 km 4 tankstations, ik weet heus waar ik moet gaan tanken hoor. Langs de snelweg tank ik nooit, te duur. |
Citaat:
|
Citaat:
https://prijzenindex.nl/brandstof/be...e/sint-truiden |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Deze ISO 15118: Citaat:
Of zoals je thuis laad hé. Geen pasjes geen kaartjes geen kastjes met kwijtingen zoals bij de tankstations. Citaat:
Die ISO 15118 link heb hier al de elfendertigste keer gepost. Bovendien heb je nog verschillende openbare laadpunten met verschillende laadsnelheden, denkt men nu echt dat men dat achterlijk gedoe van prijsjes afbeelden en hun "dynamic pricing" gaat toepassen op laadbare wagens aan hun diverse snelheden? De prijs per kWh is er, maar er is ook de prijs van het sneller mogen/kunnen laden. • Een snelladene wagen - A - komt eraan, maar de bestuurder heeft een uur tijd en gaat wat eten. Hij wil ondertussen bijladen. Hij/zij plugt in aan een zeer matig 50 kW DC-laadpunt want na een uur is de batterij dan al op 90-100%. Dat laadpunt is niet bijzonder voorzien van koeling enz... • De volgende bestuurder - B - is eerder gehaast en wil snel verder en wil maar 5 -10 minuten tijd spenderen. Hij neemt de 350 kW laadkabel en plugt in. Dat laadpunt is voorzien van al het koelingsmanagement om de laadverliezen niet hoger te laten zijn als bij het 50 kW laadpunt. De amperage is tenslotte 7 maal meer als de batterijvoltages idem zijn. Het is toch ergens logisch dat men bij B een hogere kWh/prijs kan verlangen dan bij A of niet? Dan heb je nog de traagladers onder 22 kW AC die nog via de interne lader-omvormer moeten passeren. Dan heb je de gratis laadpunten bij de horeca en shoppingcentra, je betaald alleen de parkeertijd. Bij een tankstation is er alleen een snelheidsverschil tussen wagens en zware vrachtwagens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be