![]() |
Je een beetje gedragen op straat
Meestal gaat het dan om hangjongeren. Ge weet wel.
Maar ik bedoel het breder. Kijk misschien eens naar het filmpje in deze link: https://www.skoften.net/skft/2942623...op-je-%CB%86-1 Een stom wijf geeft eten aan duiven in de stad. Dat is niet slim, en mogelijks ook strafbaar als dat in 't gemeentelijk reglement staat. Een beleefde opmerking, als je er niet mee akkoord gaat: ok. Maar zoals in het filmpje, chance dat er een camera bij was ... Nu tegenwoordig toch alles gefilmd wordt op openbare plaatsen, vooral in steden en zo, vervalt het element bewijskracht: moet er een soort van gasboete gezet worden op asociaal gedrag, of op dreigend gedrag ... ? |
Citaat:
Een doorgedreven informatie campagne door de gemeente zou meer resultaat opbrengen, maar dat kost geld en brengt niks op he. |
Beter die vent enige muilperen verkopen, iedereen moet eten, ook duiven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geef vogels iedere dag eten.
|
Die duiven zijn net iets nuttiger dan bontkraaghyena's en rapefugees, toch "moeten" we die eten en geld geven...
|
Als ge zo gaat beginnen, is de politiestaat definitief geboren. Dat houdt nooit op.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb een vlierbessen boom in de tuin. De uitwerpselen van de duiven zijn echt smeerlapperij.
Moeten de duiven weg of de boom? Ondanks alles is m'n motto "leven en laten leven". |
Citaat:
|
In de tuin en de bomen mogen ze blijven. Ik geef ze ook eten en drinken daar.
Als ze het terras niet onderschijten. Dis is trouwens één van de mooiste filmliedjes ooit gemaakt. Feed the birds |
Citaat:
Denk eens aan de enorme winst in CO2 voetafdruk dat met zo een zelfpropagerend systeem bekomen wordt ! |
Citaat:
Dat is het mooie eraan: zolang je een subjectief wezen bent, ben je aan de winnende kant van de meppende bijl. En de dag dat je aan de verliezende kant zit, ben je geen subjectief wezen meer :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be