Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Rechtbank zorgt voor uw veiligheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268036)

Blue Sky 21 februari 2023 09:55

Rechtbank zorgt voor uw veiligheid

En natuurlijk ook de maatschappelijke orde door een lik op stuk beleid te voeren. Zij die de maatschappelijke orde verstoren, krijgen een gepaste straf om te voorkomen dat de betrokkenen in herhaling vallen of verder escaleren.

https://www.hln.be/leuven/bert-42-ke...even~a2ac21cc/

Pol Dolf 21 februari 2023 10:04

waar Mohamed burgemeester is ! die rechters durven niet !!

Het Verzet 21 februari 2023 10:12

Maar kinderen verplicht laten spelen met de persoon die hen mishandelt, dat is geen probleem.
Justitie is imo echt een drama in België.

Skobelev 21 februari 2023 10:18

Kan je dan niet in beroep gaan?

Onzijdig 21 februari 2023 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10117587)
Kan je dan niet in beroep gaan?

Als de substituut procureur zijn job niet goed doet stel een onderzoeksrechter aan. Het kost je geld maar dat kan je later terug vorderen.
Mijn ervaring : brief geschreven naar OR met de feiten en dossiernr. Naar de griffie van de rechtbank. Gevraagd om een OR. Griffie vroeg waarom, ik laat brief lezen. Binnen de 5 minuten zat ik bij de substituut, die heeft de zaak op de rol gezet.
Ben nooit tot bij een OR geraakt, heeft me toen 10.000 frank bespaard.
Als slachtoffer van een misdrijf moet je de rechtbank durven onder haar kloten te schoppen. Dat is een feit.

ViveLaBelgique 21 februari 2023 10:45

Blijkbaar heeft justitie andere prioriteiten. Zie zaak Bart De Pauw en Plopsaland.

Xenophon 21 februari 2023 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10117570)
En natuurlijk ook de maatschappelijke orde door een lik op stuk beleid te voeren. Zij die de maatschappelijke orde verstoren, krijgen een gepaste straf om te voorkomen dat de betrokkenen in herhaling vallen of verder escaleren.

https://www.hln.be/leuven/bert-42-ke...even~a2ac21cc/

Een Vlaming die denkt dat hij tegen vreemdelingen recht zal krijgen in Belgie.

- lol -

Heeft die man dan tot nu toe met een bruine, papieren zak over zijn hoofd gelopen?

Wedden dat hij CD&V stemt?

patrickve 21 februari 2023 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10117627)
Een Vlaming die denkt dat hij tegen vreemdelingen recht zal krijgen in Belgie.

Hij begrijpt niet hoe vriendelijk de rechtbank met hem geweest is. Hij mag vrijuit gaan ! Door dat in de krant te laten zetten speelt die onnozelaar met vuur. Straks bedenkt de procureur zich nog om die racist op zijn plaats te zetten.

Pol Dolf 21 februari 2023 11:34

zal wel geprovoceerd hebben ...

Oma 21 februari 2023 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10117638)
Hij begrijpt niet hoe vriendelijk de rechtbank met hem geweest is. Hij mag vrijuit gaan ! Door dat in de krant te laten zetten speelt die onnozelaar met vuur. Straks bedenkt de procureur zich nog om die racist op zijn plaats te zetten.

Ofwel mag ie van de procureur nog zijn onschuld komen bewijzen (door de omgekeerde bewijslast) voor zijn provocatie van achtergestelde, allochtone jongeren met een moeilijke jeugd waarbij ze hem per ongeluk een gebroken been stampten door zijn eigen schuld van uitlokking.
Hij zou het eerste slachtoffer niet zijn dat als dader verketterd wordt door advocaten om daders als slachtoffer te kunnen vrijpleiten van hun misdaad.
Kromme rechtspraak volgens afkomst, met victim blaming door de beroepsleugenaars.

Herr Flick 21 februari 2023 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10117638)

bij mij had gerecht en pers nooit van iets geweten, ... er zouden wel een paar hang jongeren hangend terug gevonden zijn in nen bos, een paar maand later aangevreten door wilde beesten.

Vlad 21 februari 2023 13:05

Met zijn wit privilege mag die mens nog dankbaar zijn dat hij die hangjongeren niet moet vergoeden voor hun verloren tijd. Wat is me dat nou. Die rechter heeft groot gelijk. :silly:

patrickve 21 februari 2023 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10117701)
Met zijn wit privilege mag die mens nog dankbaar zijn dat hij die hangjongeren niet moet vergoeden voor hun verloren tijd. Wat is me dat nou. Die rechter heeft groot gelijk. :silly:

Meer nog, die rechter is een beetje slap ten aanzien van die witte daar die denkt dat hij zomaar rechten zou hebben ten aanzien van hangjongeren. 't zal weer zo ne corrupten zijn, diene rechter, die zich weer laat paaien om zo ne blanken niet eens op zijn plaats te zetten. Straks is diene rechter zelf nog ne witte, dan is het helemaal duidelijk he. Systemisch racisme, kom.

cookie monster 9 maart 2023 20:45

Criminaliteit loont !!

Rudy 9 maart 2023 22:32

Hoe kreeg die Bert het tot tweemaal toe aan de stok met hangjongeren aan de nachtwinkel.
Jammer dat ik het artikel niet volledig kan lezen.

Rudy 9 maart 2023 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 10128104)
Criminaliteit loont !!

Hangjongeren zijn zich niet bewust van criminaliteit.

cookie monster 9 maart 2023 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10128196)
Hangjongeren zijn zich niet bewust van criminaliteit.

Soms wel , zeker als ze die man zo verwond hebben !!
Het getuigt van hun ongelooflijke opvoeding !!
Dat die man al 2x toe aan de stok met hangjongeren aan de nachtwinkel ,
dat geeft zulk krapuul geen recht om die man te verwonden of aan te vallen !!
Onbegrijpelijk dat zo'n zaak werd afgehandeld zonder strafvervolging ,
ik stel mij daar toch wel zeer ernstige vragen bij , dit is olie op het vuur !!
Dit geeft criminelen moed om hun lusten te botvieren !!

Pol Dolf 10 maart 2023 03:31

in dit land moet je er een advokaat-rat op zetten

Vlad 3 september 2023 05:22

Politie belt tweede magistraat uit ongeloof omdat de eerste debiele magistraat het stuk crapuul Fawzi A.E.G. (22) uit Elsene - dat auto steelt, vier politiecombi's in de prak rijdt en twee agenten verwondt - onmiddellijk vrijlaat.

Draai die eerste magistraat aub mee de bak in. FTW!

Oma 3 september 2023 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10229019)

Elke kromrechter die een crimineel ongestraft laat lopen en die dan opnieuw misdaden pleegt, zou aangeklaagd moeten worden voor die misdaden die hadden voorkomen kunnen worden als het tuig gestraft was en in de bak zou gezeten hebben.
Maar kromrechters wijzen dan naar het tekort aan cellen als smoes om tuig ongestraft of met enkelband te laten lopen.
Maar het is weer de politiek die faalt door de gevangenissen overbevolkt te houden met veroordeelde migranten crapuul dat hun straf in thuislanden zou kunnen uitzitten.
De straffeloosheid zet aan tot criminaliteit en geeft veelplegers de toestemming om opnieuw misdaden te plegen.
Zowel de magistratuur als de politiek zijn dus verantwoordelijk voor de criminaliteit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be