Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Netflix verwijdert binnenkort... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268125)

Universalia 27 februari 2023 20:26

Netflix verwijdert binnenkort...

Netflix verwijdert binnenkort 'Shtisel', 'Bon Bini Holland' en 55+ andere films & series

Wat is er aan de gang, boeken die 'geknipt' worden, series die verdwijnen... :?

Max van Dietschland 27 februari 2023 20:33

Binnenkort wordt Netflix zelf verwijderd, gedaan met hun woke gezever 8-)

Universalia 27 februari 2023 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 10121383)
Binnenkort wordt Netflix zelf verwijderd, gedaan met hun woke gezever 8-)

Die kans is inderdaad groot dat Netflix er zelf afvliegt.

Gedaan met zeveren inderdaad. :thumbsup:

Dadeemelee 27 februari 2023 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10121378)
Netflix verwijdert binnenkort 'Shtisel', 'Bon Bini Holland' en 55+ andere films & series

Dat gebeurt regelmatig. Heeft niks met censuur of zo te maken. Oudere/weinig bekeken titels worden vervangen om plaats te maken voor nieuwe. Of soms is het ook wegens eind licensie.
Als ze gaan verwijderd worden dan zie je dat ook in het menu. Er staat dan ‘beschikbaar tot xxxx’.

Universalia 27 februari 2023 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10121389)
Dat gebeurt regelmatig. Heeft niks met censuur of zo te maken. Oudere/weinig bekeken titels worden vervangen om plaats te maken voor nieuwe. Of soms is het ook wegens eind licensie.
Als ze gaan verwijderd worden dan zie je dat ook in het menu. Er staat dan ‘beschikbaar tot xxxx’.

Ik heb geen Netflix :?

Iemand die ik ken zei eens: ophalen en gelijk terug afzeggen die 'dienst'

Ik ga dat toch niet uitproberen, ik heb genoeg video & DVD & Blu-Ray staan

Weyland 27 februari 2023 21:13

Blij niet meer geabonneerd te zijn

Rudy 27 februari 2023 21:15

Citaat:

Er worden uitzendingen toegevoegd, en ook verwijderd.
Wat is dan uiteindelijk het probleem.

Weyland 27 februari 2023 21:17

Het is sowieso een minder aanbod voor mij geworden en heb de topreeksen als Better Call Saul reeds bekeken.

Skobelev 27 februari 2023 21:31

Misschien Kunta Kinté nog eens uitzenden?

Universalia 27 februari 2023 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10121410)
Misschien Kunta Kinté nog eens uitzenden?

De Afrikaanse slaaf in Amerika, nee dank u.

Skobelev 28 februari 2023 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10121433)
De Afrikaanse slaaf in Amerika, nee dank u.

Liever Kista Konté?

Herr Flick 28 februari 2023 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10121488)
Liever Kista Konté?

Konta Kiste wordt momenteel al opgenomen.

Weyland 28 februari 2023 10:55

Nu blijkt dat Netflix in bezit is van diezelfde uitgeverij die Roald Dahl tot in het absurde censureerde. Ik word echt niet vrolijk van die upscaling die bedrijven doorgaan en daarna hun authoritaire wil doordrukken. Dat ze veranderen van aanbieding om de tijdsperiode is normaal, maar toch blijft de focus stilaan steeds woker te worden.

Vroeger was alles beter, toen men de lelijkheid nog aanvaardde en toen dat ook van kinderen verwacht werd te erkennen op ietwat lichtere schaal.

Herr Flick 28 februari 2023 11:41

Ja als er een streamingdienst komt die 100 % not woke is, dan verander ik wel van abonnement.

Tot nu toe moet ik me voor het betere blood and goor werk beperken tot mijn eigen bibliotheek.

fox 28 februari 2023 16:37

Citaat:

Elke maand worden er nieuwe titels toegevoegd en worden oude titels van het platform gehaald. Indien je alleen maar nieuwe content toevoegd en nooit iets weghaald zit je met een business model dat niet houdbaar is. Netflix moet immers de productiehuizen betalen als het gaat om content die niet geproduceerd werd door Netflix zelf.

quercus 28 februari 2023 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 10121614)
Nu blijkt dat Netflix in bezit is van diezelfde uitgeverij die Roald Dahl tot in het absurde censureerde. Ik word echt niet vrolijk van die upscaling die bedrijven doorgaan en daarna hun authoritaire wil doordrukken. Dat ze veranderen van aanbieding om de tijdsperiode is normaal, maar toch blijft de focus stilaan steeds woker te worden.

Vroeger was alles beter, toen men de lelijkheid nog aanvaardde en toen dat ook van kinderen verwacht werd te erkennen op ietwat lichtere schaal.

Toevallig niet gekeken naar “De afspraak” op Canvas? Een van de gegadigden was een dame die tot drie maal toe de aandacht erop vestigde dat zij “communicatiewetenschappen” heeft gestudeerd. En nu houdt ze zich onledig met het “zuiveren” van jeugdboeken. Wat in haar ogen als mogelijk frustrerend of discriminerend is zeeft zij er uit. Mijn vrouw en ik keken en luisterden met toenemende ergernis naar dat “woke” verschijnsel. Gelukkig was er ook een verstandige en welbespraakte man in het gezelschap, namelijk prof. Marc Elchardus, die regelmatig tegengas gaf.

Skobelev 28 februari 2023 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10121836)
Toevallig niet gekeken naar “De afspraak” op Canvas? Een van de gegadigden was een dame die tot drie maal toe de aandacht erop vestigde dat zij “communicatiewetenschappen” heeft gestudeerd. En nu houdt ze zich onledig met het “zuiveren” van jeugdboeken. Wat in haar ogen als mogelijk frustrerend of discriminerend is zeeft zij er uit. Mijn vrouw en ik keken en luisterden met toenemende ergernis naar dat “woke” verschijnsel. Gelukkig was er ook een verstandige en welbespraakte man in het gezelschap, namelijk prof. Marc Elchardus, die regelmatig tegengas gaf.

Kheb het meteen verzet als ze begon te praten.
Ik ben die zever KOTSBEU

Zipper 28 februari 2023 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10121836)

Klopt, de rest vh gezelschap met die madam en het Groen-vehikel op kop, leverde enkel tenenkrullende commentaar.

Ik denk trouwens dat zijn nieuw boek de moeite waard zal zijn :

Weyland 28 februari 2023 18:01

Ik herbekijk nu. Bah, zeg. Wie wil er nu 'sensitivity reader' worden? Er bestaat overigens geen Nederlandse term voor 'sensitivity reading' en we hebben er geen nood aan. Hoort thuis in dictaturen...

Weyland 28 februari 2023 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10121860)
Klopt, de rest vh gezelschap met die madam en het Groen-vehikel op kop, leverde enkel tenenkrullende commentaar.

Ik denk trouwens dat zijn nieuw boek de moeite waard zal zijn :

Isolde was eerder meegaand om geen commotie te veroorzaken. Ze denkt aan haar werk als HLN-journalist, neem ik aan. Inderdaad zwak, zeker in het licht van vandaag. De meerderheid van de mensen hebben geen sympathie voor censuurdrang uit overgevoeligheid en lange tenen en kennen het gevaar ervan wel.

Jeremie Vaneeckhouts reactie was inderdaad geen verrassing dat die dat allemaal goed vond, als Groen-lid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be