Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Goed idee van de CD&V? Drie weken per jaar ziek vieren zonder doktersbriefje! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268129)

reservespeler 28 februari 2023 07:32

Goed idee van de CD&V? Drie weken per jaar ziek vieren zonder doktersbriefje!

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230227_96706277

Verplichte taallessen voor wie een uitkering ontvangt en je drie keer per jaar een week ziek kunnen melden zonder ziektebriefje.

Verplichte taallessen voor wie een uitkering ontvangt, eigenlijk bestaat dat al. Mensen die een leefloon krijgen, moeten die lessen verplicht volgen (tot een bepaalde leeftijd).
Ik lees dat de CD&V dat wilt uitbreiden naar mensen die een leefloon krijgen, weten ze niet dat het daar al bestaat?

Maar het andere voorstel, vind ik totaal van de pot gerukt.
Iemand mag drie keer per jaar een week "ziek" thuis blijven zonder een dokter te raadplegen.
Eens dit goedgekeurd wordt, kunnen bedrijven beter sluiten tijdens de schoolvakanties, want iedereen kan ziek worden en iedereen heeft (of zou toch moeten) dezelfde rechten om ziek thuis te blijven.
En de gratis controlearts, wat gaat die doen?

Onzijdig 28 februari 2023 08:02

Komaan, iedereen 1 week ziek met Kerst, Pasen en Allerheiligen.
Ben ons op het werk zijn er zulke mama's. En dan nog 20 dagen verlof in juli of augustus. Echt fijne collega 's.

Skobelev 28 februari 2023 08:14

Je kan je toch maar drie keer per jaar 1 dag ziek melden zonder briefje en niet drie keer een week?

Nu ja, bazen van vandaag zijn eigenlijk ook maar werknemers want meestal niet de eigenaar van het bedrijf. En dergelijke "bazen" zijn meestal psychopathische smeerlappen.

reservespeler 28 februari 2023 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10121522)
Je kan je toch maar drie keer per jaar 1 dag ziek melden zonder briefje en niet drie keer een week?

Nu ja, bazen van vandaag zijn eigenlijk ook maar werknemers want meestal niet de eigenaar van het bedrijf. En dergelijke "bazen" zijn meestal psychopathische smeerlappen.

Het voorstel van CD&V (als et goedgekeurd wordt in hun congres) is om dit te verlengen naar drie keer één week / jaar.
De baas mag dan wel gratis een controlearts sturen.

Ik begrijp dat dus niet, waarom zo omslachtig?

Skobelev 28 februari 2023 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10121529)
Het voorstel van CD&V (als et goedgekeurd wordt in hun congres) is om dit te verlengen naar drie keer één week / jaar.
De baas mag dan wel gratis een controlearts sturen.

Ik begrijp dat dus niet, waarom zo omslachtig?

Och ja, voorstellen op een congres. Als we dat als mogelijk verwezenlijkt moeten beschouwen.... :roll:
Zo worden dagelijks ballonnen opgelaten door alle partijen, en vervolgens door de andere partijen neergeschoten.

Pandareus 28 februari 2023 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10121545)
Och ja, voorstellen op een congres. Als we dat als mogelijk verwezenlijkt moeten beschouwen.... :roll:
Zo worden dagelijks ballonnen opgelaten door alle partijen, en vervolgens door de andere partijen neergeschoten.

reservespeler 28 februari 2023 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10121545)

Vandaar de openingstitel: "Goed idee van de CD&V?"

Pandareus 28 februari 2023 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10121560)
Vandaar de openingstitel: "Goed idee van de CD&V?"

Zeer slecht idee.

kelt 28 februari 2023 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10121517)
Komaan, iedereen 1 week ziek met Kerst, Pasen en Allerheiligen.
Ben ons op het werk zijn er zulke mama's. En dan nog 20 dagen verlof in juli of augustus. Echt fijne collega 's.

Dan weet de afdeling HR wat hen te doen staat hé,met zulke gevallen...
Ik weet wat mijn werkgever consistent doet met werknemers waarop niet kan gerekend worden.....Want inderdaad,"fijne collega's" dat....

Het zgn "tekort aan werknemers" is evident van geen tel op zulke sujetten...

reservespeler 28 februari 2023 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10121584)
Zeer slecht idee.

Dat vindt de draadopstarter dus ook.

reservespeler 28 februari 2023 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10121587)
Dan weet de afdeling HR wat hen te doen staat hé,met zulke gevallen...
Ik weet wat mijn werkgever consistent doet met werknemers waarop niet kan gerekend worden.....Want inderdaad,"fijne collega's" dat....

Het zgn "tekort aan werknemers" is evident van geen tel op zulke sujetten...

Waar ik vroeger werkte, zouden zo'n mensen vlug van achternaam veranderen, ze zouden zich allemaal Stratemans mogen schrijven.

Henri1 28 februari 2023 14:23

Als het idee niet van N-VA komt is het een slecht idee. ?

Knuppel 28 februari 2023 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10121753)

Zuuuuuuuuucht......

Knuppel 28 februari 2023 14:33

De tsjeven beginnen PS-kuren te krijgen.
Het er ver gekomen als ze hiermee de verkiezingen denken te winnen.

De schoofzak 28 februari 2023 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10121522)
...

Ik snap jou niet. Of ken jij het verschil niet tussen de actuele toestand en een voorstel om de actuele toestand te wijzigen????

Knuppel 28 februari 2023 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10121765)
Ik snap jou niet. Of ken jij het verschil niet tussen de actuele toestand en een voorstel om de actuele toestand te wijzigen????

Ken jij het verschil tussen een actuele toestand die niet deugt, en een puur populistisch voorstel dat de actuele toestand nog verergert?

Lof der Zotheid 28 februari 2023 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10121753)

Neeneenee. 't Is allemaal de schuld van de NV-A. Dat heeft niets met ideeën te maken.

De schoofzak 28 februari 2023 15:17

Sommige mensen zou je toch direct antwoorden: cu next Tuesday.

Rapture 28 februari 2023 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10121770)
Ken jij het verschil tussen een actuele toestand die niet deugt, en een puur populistisch voorstel dat de actuele toestand nog verergert?

En ken jij de actuele toestand waarbij zowat iedereen op verzoek een ziektebriefje van de huisdokter kan krijgen en de huisdokters het beu zijn voor elke snotvalling een consultatie te moeten laten doorgaan omdat meneer de werkgever toch perse zo'n briefje wilt hebben omdat hij anders de werknemer zou moeten geloven op zijn woord.

Skobelev 28 februari 2023 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10121765)

Excuseer hé seg, ik had op start niet gezien dat het maar een voorstel was.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be