![]() |
Het paprika mysterie.
Waar zijn de paprika’s naartoe?
Idioten zijn die gaan hamsteren omdat er gisteren iets over in de gazet stond dat ze misschien wel schaars zouden zijn. En dan gaat het rap. Iedereen die er normaal geen zou kopen neemt er een paar mee en dan zijn er uiteraard tekort. Binnen een week zitten die dommerikken drie dagen na mekaar goelash te eten omdat ze anders rot zijn. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230228_95965948 |
Mijn vrouwke plukt er wel eentje vers uit haar moestuintje.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat me misschien lukken op dat niveau te geraken als ik een fles wiskey leegzuip op een week, ipv een jaar. |
Welke paprika is het, de rode, de groene of de gele?
|
Citaat:
Met frietjes, met warme curry en D&L mayonaise. |
De Hongaarse gemeenschap zit in zak en as.
|
Citaat:
Als die half gaar is gesneden paprika (5 stuks), in grove stukken gesneden tomaten, prei en fijn gesneden salade aan toevoegen toevoegen. Zout peper en wokolie gebruiken. |
Paprika's eet ik doodgraag, maar dan wel het lange model (de zogenaamde puntpaprika's). Mijn favoriete schotel is een in olijfolie gebakken mengsel van fijngesneden sjalot, puntpaprika's, aubergines en courgettes. Daar dan wat "sugo" (sap} bij op basis van tomaten en ook nog "salsa verde" (groene saus} gemaakt met platte peterselie, basilicum en, uiteraard, goede olijfolie.
Er gaat niets boven de Italiaanse keuken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vreesde dat je ons zou melden dat de paprika-chips op zouden zijn. Dit is gelukkig niet het geval.
|
Citaat:
|
Paprika met olijfolie en wc-papier in de wok. Njam njam. :lol:
|
Ik kocht elke week circa 3kg paprika's. De prijsstijging is me dus niet aan de neus voorbij gegaan. Nu koop ik 0 kg paprika per week.
Dat vereist quasi nix energie om te groeien en dan gaan ze ff doorrekenen? Met alle Chinezen en geheel Antwerpen, mor ni met den dezen. |
Volgens P-magazine liggen de rekken in Oekraïne vol groenten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be