Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het paprika mysterie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268138)

Dadeemelee 28 februari 2023 19:45

Het paprika mysterie.

Waar zijn de paprika’s naartoe?

Idioten zijn die gaan hamsteren omdat er gisteren iets over in de gazet stond dat ze misschien wel schaars zouden zijn. En dan gaat het rap. Iedereen die er normaal geen zou kopen neemt er een paar mee en dan zijn er uiteraard tekort. Binnen een week zitten die dommerikken drie dagen na mekaar goelash te eten omdat ze anders rot zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230228_95965948

maddox 28 februari 2023 19:48

Mijn vrouwke plukt er wel eentje vers uit haar moestuintje.

Dadeemelee 28 februari 2023 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10121909)
Mijn vrouwke plukt er wel eentje vers uit haar moestuintje.

Moet je je voorstellen dat er daar nu zijn die nooit paprika kopen en er nu 5 mee naar huis nemen. Wat kan je nu met zoveel paprika’s doen. Ik gebruik het soms in een salade, een tomatensaus, op een pizza, ratatouille of zo maar daar heb je hoogstens een kwart paprika voor nodig

maddox 28 februari 2023 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10121916)
Moet je je voorstellen dat er daar nu zijn die nooit paprika kopen en er nu 5 mee naar huis nemen. Wat kan je nu met zoveel paprika’s doen. Ik gebruik het soms in een salade, een tomatensaus, op een pizza, ratatouille of zo maar daar heb je hoogstens een kwart paprika voor nodig

Ik wil me zelfs niet voorstellen hoe kiesvee denkt.
Het gaat me misschien lukken op dat niveau te geraken als ik een fles wiskey leegzuip op een week, ipv een jaar.

Universalia 28 februari 2023 21:00

Welke paprika is het, de rode, de groene of de gele?

Xenophon 28 februari 2023 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10121904)

Idioten zijn die gaan hamsteren omdat er gisteren iets over in de gazet stond dat ze misschien wel schaars zouden zijn. En dan gaat het rap. Iedereen die er normaal geen zou kopen neemt er een paar mee en dan zijn er uiteraard tekort. Binnen een week zitten die dommerikken drie dagen na mekaar goelash te eten omdat ze anders rot zijn.

Hmm.., drie dagen na elkaar goulash, lekker.

Met frietjes, met warme curry en D&L mayonaise.

Weyland 28 februari 2023 21:25

De Hongaarse gemeenschap zit in zak en as.

Xenophon 28 februari 2023 21:26

Citaat:

Ui stoven.
Als die half gaar is gesneden paprika (5 stuks), in grove stukken gesneden tomaten, prei en fijn gesneden salade aan toevoegen toevoegen. Zout peper en wokolie gebruiken.

quercus 28 februari 2023 21:29

Paprika's eet ik doodgraag, maar dan wel het lange model (de zogenaamde puntpaprika's). Mijn favoriete schotel is een in olijfolie gebakken mengsel van fijngesneden sjalot, puntpaprika's, aubergines en courgettes. Daar dan wat "sugo" (sap} bij op basis van tomaten en ook nog "salsa verde" (groene saus} gemaakt met platte peterselie, basilicum en, uiteraard, goede olijfolie.

Er gaat niets boven de Italiaanse keuken.

Dadeemelee 28 februari 2023 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10121959)
Ui stoven.
Als die half gaar is gesneden paprika (5 stuks), in grove stukken gesneden tomaten, prei en fijn gesneden salade aan toevoegen toevoegen. Zout peper en wokolie gebruiken.

Ik heb wel graag wat paprika in een tomatensaus maar het met niet teveel zijn. In ratatouille nicoise mag er wel wat, maar dat is zo’n gedoe met pannen en afwas dat ik er liever niet aan begin.

Rudy 28 februari 2023 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10121904)

Pure gazettepraat over paprika's. Het is waarschijnlijk komkommertijd.

Rudy 28 februari 2023 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10121974)
Ik heb wel graag wat paprika in een tomatensaus maar het met niet teveel zijn. In ratatouille nicoise mag er wel wat, maar dat is zo’n gedoe met pannen en afwas dat ik er liever niet aan begin.

De gele paprika's zijn de beste. Vooral in de spaghettisaus.

Den Ardennees 28 februari 2023 22:14

Ik vreesde dat je ons zou melden dat de paprika-chips op zouden zijn. Dit is gelukkig niet het geval.

Rudy 28 februari 2023 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 10121993)
Ik vreesde dat je ons zou melden dat de paprika-chips op zouden zijn. Dit is gelukkig niet het geval.

Het is niet om iets te zeggen maar de Croky's zijn wel beter. Vooral krokanter.

Vlad 28 februari 2023 22:27

Paprika met olijfolie en wc-papier in de wok. Njam njam. :lol:

CUFI 28 februari 2023 22:28

Ik kocht elke week circa 3kg paprika's. De prijsstijging is me dus niet aan de neus voorbij gegaan. Nu koop ik 0 kg paprika per week.
Dat vereist quasi nix energie om te groeien en dan gaan ze ff doorrekenen? Met alle Chinezen en geheel Antwerpen, mor ni met den dezen.

Vlad 28 februari 2023 22:29

Volgens P-magazine liggen de rekken in Oekraïne vol groenten.

CUFI 28 februari 2023 22:33

Citaat:

Schillen en soep van maken? Mega gezond.

Rudy 28 februari 2023 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10122004)
Volgens P-magazine liggen de rekken in Oekraïne vol groenten.

Alle groene vegetariërs daarheen.

Dadeemelee 28 februari 2023 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 10121993)

Pickles is veel lekkerder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be