![]() |
Duitsland en Italië niet meer akkoord over ban plofmotor vanaf 2035.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...e47f3127&ei=16
Het gezond verstand begint stilaan terug te zegevieren bij sommige Europese landen. Ik ben, benieuwd naar de houding van Vlaanderen ter zake. Uit het artikel Dan toch geen Europees verbod op benzine- en dieselwagens? Duitsland blokkeert goedkeuring Gisteren om 15:36 De deal leek helemaal rond, maar nu ligt Duitsland (samen met Italië) dwars: zolang er geen duidelijk voorstel van de Europese Commissie komt over synthetische brandstoffen, wil de liberale Duitse regeringspartij FDP niet dat Duitsland het Europese verbod op benzine- en dieselwagens vanaf 2035 goedkeurt. Duitse automerken zoals BMW en Porsche geloven dat er nog een toekomst is voor verbrandingsmotoren die werken op e-brandstoffen. |
En die autofabrikanten hebben gelijk.
Tenzij er een fantastische doorbraak komt in accutechnologie. |
4 Bijlage(n)
Synthetische brandstoffen is een lachertje.
Citaat:
Het is het riciso van de constructeurs , of die *vervuilende en *energieverspillende wagens, nog gekocht gaan worden. ** https://www.transportenvironment.org...-elektroautos/ |
Citaat:
Ze zijn er mee bezig net zoals met die synthetische brandstoffen net zoals met waterstof. En ze zijn nog niet klaar om tegen 2030 full electric te gaan, vergeet het maar en eindelijk zijn er een paar grote lichten die dat beginnen inzien. Zeker in duitsland waar ze hun ellentriek met bruinkool maken en in Italie, waar het electriciteitsnet ook met haken en ogen aan mekaar hangt. Ik kan het weten ik heb er gewoond, 16 Ampere in een modern appartement. Daar kon je kiezen tussen de frietpot of den oven Laat staan dat ik daar een auto had moeten opladen. |
Citaat:
Citaat:
2030 full electric? Verklaar eens precies wat je daarmee bedoelt. Of geef me de bron die dat precies uitlegt. In Noorwegen is nu 8 op 10 verkochte wagen een BEV, en nu pas halen ze meer dan 20% aandeel electrische wagens van hun wagenpark. Full electric is 100% WAGENPARK hé. Citaat:
Het zijn geen electrische treinen die ×-duizenden kilometers bovenleidingen nodig hebben, en-of peperdure infra. Citaat:
|
Citaat:
BMW experimenteert zelfs nog met brandstofcel voor personenwagens. In Duitsland lachen ze bijna met de FDP. Tenor van experten: "E-fuels zullen er mogelijk wel komen maar niet voor het wegverkeer" Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien is het ook de grondstof voor talloze andere producten, zoals plastic, rubber, verf, tandpasta, piepschuim en nog veel meer. Het zit zelfs in je waspoeder van de kleren die je aanhebt. Al je EV batterijen zitten in een plastic doos van olie gemaakt. |
Machtwort von Bundeskanzler
**Duitsland wacht met spanning dat de Bundeskanzler Scholz zijn verkeersminister Wissing terugfluit, of op het matje roept.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
** Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had de 'groene batterij lovers' graag zien aanschuiven voor de al dan niet beschikbare stroom aan al dan niet betaalbare prijzen. Pintje bier, zakje chips ... puur amusement eigenlijk. |
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/E85_(brandstof) Goedkope nagenoeg stikstof neutrale brandstof. |
Update via Euronews in diverse talen:
• https://www.euronews.com/my-europe/2...ustion-engine? Niets nieuws eigenlijk, de totale onzin van e-fuels voor personenwagens en lichtere voertuigen wordt nog maar eens bevestigd. En aan het utopische kostenplaatje en vooral de erbarmelijke efficiëntie (16%) versus BEV (72%) te zien, zal dat niemand willen riskeren, tenzij de Staat echt Sinterklaas gaat spelen voor een bepaalde e-fuel-belangengroep in een niche markt, "de eFuel Alliance". Met dezelfde hernieuwbare electriciteit rijdt een BEV tot 6 maal verder dan een ICE met e-fuel. En dit in CO2-klimaatverdragen waar elk %-tje telt, en waar elke kW hernieuwbare electriciteit op de weegschaal ligt. Waar men nettariefbedragen plakt op basis van kW piekverbruik per 15 minuten. Hoe wil men dat de huishoudens nog uitleggen? Zeldene oldtimers die men wil in leven houden en laten rijden, museumexemplaren? :? Voor de happy few? Want e-fuels zullen peperduur zijn moest men ze ooit ergens kunnen tanken. "Doe wat je niet laten kunt..." Tja als daar nog een markt voor is in 2035-2050? Doet me wat denken aan de uitgestorven tweetaktmotor. Er zijn alvast nog brommerclubjes die er nog plezier aan hebben? Men zal dan voor die e-fuel-dinos alvast een uitzondering moeten maken in stadscentra die een zero emissie zone hebben. Want dat is NUL uitlaatgassen. En hoe men dat kan controleren of een oldtimer echt met 100% e-fuel rijdt? Een brandstofcelwagen die op dure waterstof rijdt (FCEV) stoot enkel water uit, ok die mag erin. Maar een e-fuel wagen? • Ik ggl-vertaal alles uit het Engels, ook de eFuel Alliance - wat gaan ze nog uitvinden - mag zijn zegje doen: Citaat:
Onderzoek en studies naar e-fuels bestaat natuurlijk al veel langer dan vandaag, sinds 2009, toen er van massaproductie van electrische wagens geen sprake was. Citaat:
|
https://www.hln.be/buitenland/duitse...to-s~af01fbcc/
70% is tegen afschaffing benzine en diesel auto's ......de grote minderheid 14% is pro EV . |
Citaat:
Natuurlijk komt er geen verbod op benzine/dieselwagens, ook niet in 2035, net zoals er ook geen co2-neutraal komt, dat weten die politiekers maar al te goed maar ze moeten toch iets verzinnen om het gepeupel bezig te houden terwijl ze kaal en arm geplukt worden. :roll: |
Citaat:
Tenslotte is het enige verschil tussen een e-fuel en een batterij dat de brandstof in een batterij een vaste stof is die intiem vastzit in de omzetter, en bij een e-fuel de omzetter en de brandstof gescheiden zijn, en de brandstof kan overgepompt worden. Kortom, een e-fuel is een batterij waar de energiedrager vloeibaar is, en gescheiden is van de omzetter. |
Citaat:
|
In Duitsland gaat het marktaandeel BEV richting 20% en meer, in 2022 al enkele piekmaanden, zelfs december 2021 haalde 20%.
![]() Dat is pas een echte opiniepeiling van 2022. :lol: Wat gaat die grafiek in 2030 zijn? Gaat die dan op de grafiek van Noorwegen 2022.... trekken? (8 op 10 BEV). In 2018-2019 zat Noorwegen aan ~30% BEV, een stukje 12/2019 zie je nog. Dus op 5 jaar van 30% naar 80% marktaandeel nieuwe wagens. ![]() Of Zweden ook op weg naar 40%? Van minder dan 10% naar 30% op 3 jaar. ![]() Men hoeft de fossiele wagens niet echt strikt te verbieden tegen 2035, tegen dan lost de markt dat quasi vanzelf op. BEV kunnen door de opschaling enkel maar goedkoper worden. ICE dan omgekeerd. En de bestaande Europese CO2-wetgeving die de constructeurs al een 55%-CO2- vermindering oplegt tegen 2030, doet de rest. Uiteraard als de WLTP verbruiksnorm tegen 2025 ook aangepast is voor plug-in hybrides. En de euronorm 7 - vanaf 2026 voorzien - gaat ook al veel plofmodellen doen krimpen, niet alleen qua grootte vermogen en gezondheidschadelijke uitstoot, maar ze gaan alvast duurder worden door al die extra emissierommel. Of is er toch plots geen stikstofprobleem in Europa? :-P |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be