Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   'Schiet onze' rechtbank te kort (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268214)

Universalia 6 maart 2023 21:04

'Schiet onze' rechtbank te kort

Was ik iets aan het nalezen over de aanslagen op de luchthaven en andere...

Iets verder las ik het volgende en ik dacht tja dat zou men hier ook beter doen, zware straffen dan te zitten zagen en zeveren.

"Daders moeten streng gestraft worden", zegt ayatollah Khamenei

Daar ziet men het zo:

Citaat:

Het hoofd van de rechterlijke macht zei maandag dat de verantwoordelijken zullen worden berecht voor "efsad-e fel arz" of "mofsed fel-arz", wat zich laat vertalen als "het verspreiden van bederf op Aarde", een van de zwaarste aanklachten in het Iraanse strafwetboek.
Die zware straffen wel niet op de kosten van de 'brave' belastingbetalers wie dan ook.

Ik zet hierbij mijn onderschrift even in de bloemetjes:
Citaat:

Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.

Onzijdig 6 maart 2023 21:41

Heel dat proces is volgens mij overbodig. Aan onze gemeenschap kost het enorm veel. Men weet wie de daders zijn, de doodstraf mag voor hen terug ingevoerd worden. Sorry, maar er zijn nu eenmaal grenzen.

Universalia 6 maart 2023 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10126100)
Heel dat proces is volgens mij overbodig. Aan onze gemeenschap kost het enorm veel. Men weet wie de daders zijn, de doodstraf mag voor hen terug ingevoerd worden. Sorry, maar er zijn nu eenmaal grenzen.

Wel zo zie ik het ook wel.

Herr Flick 7 maart 2023 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10126100)

Inderdaad, de feiten zijn hier duidelijk terroristische aanslag op onschuldige burgers.

Iedereen die daar op het bankje zit, mag nog een laatste keer het ochtendgloren aanshouwen. Daarna brengen we een Cobra anaal in en laten we die ontploffen.

De schoofzak 7 maart 2023 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10126087)
Was ik iets aan het nalezen over de aanslagen op de luchthaven en andere...

Iets verder las ik het volgende en ik dacht tja dat zou men hier ook beter doen, zware straffen dan te zitten zagen en zeveren.

"Daders moeten streng gestraft worden", zegt ayatollah Khamenei

Daar ziet men het zo:

Die zware straffen wel niet op de kosten van de 'brave' belastingbetalers wie dan ook.

Ik zet hierbij mijn onderschrift even in de bloemetjes:

Ik vind deze inleidingspost een rommelhoopje dat zo maar bij mekaar geveegd is.

Pol Dolf 29 april 2023 15:17

ze schiet maar af en toe: Hoteluitbater strijkt tegelijk werkloosheidsuitkering op: 6 maanden cel

maddox 29 april 2023 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10126254)
Ik vind deze inleidingspost een rommelhoopje dat zo maar bij mekaar geveegd is.

Maar de links vertellen wel veel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be