![]() |
Tekort aan bankautomaten?
In Moorsele gaat de gemeente zelf een bankautomaat plaatsen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230309_96010565 En ik merk ookdat die bankautomaten systematisch verdwijnen in mijn deelgemeente waren er vroeger een drietal, nu geen enkele meer. De dichtsbijzijnste is nu op zo’n 4 km. Voor mij geen probleem met de auto, maar voor anderen? Moeten er om de 2 km verplicht een bankautomaat komen zoals de regering vraagt? https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230303_97427702 Citaat:
|
Er moet een reden zijn waarom die geldautomaten verdwijnen.
Hier in Oostende in de winkelstraat zijn alle automaten verdwenen. Raar, er loopt hier nochtans veel volk rond. |
Het is inderdaad ongelofelijk dat de banksector het convenant dat ze gesloten hebben,en waarbij ze ,(desnoods via een externe partners),cash geld toegankelijk zouden blijven maken ,aan hun g*t lijken te vegen....
Het is een echt sociaal probleem,speciaal voor de aanzienlijke aantallen mensen die nooit aan "internetdinges" gaan toekomen,maar ook voor de vele ,vele,mensen,vreemdelingen, die tijdens hun tijdelijk verblijf alhier geen kompleet internet en financiele diensten hier gaan opbouwen via hun phoontje.... Ik ken de situatie in Moorsele goed (woon in een buurgemeente),er wonen daar ook veel mensen ,en dan nog vrij geconcentreerd.Als DAT al "te duur" zou zijn voor een automatenlokaaltje,dan gaan er nog vele gemeentes volgen hoor...:evil: En trouwens,ook internetbetaler Kelt heeft af en toe wat cash van doen.Straks moet ik het nog bestellen via Amazon of zo... |
Citaat:
Cash geld gebruik ik nog enkel om een brood te kopen of om een pint te drinken, kleine bedragen, wetende dat uitbaters kosten hebben bij elektronische betalingen. De banken hebben eerst geldautomaten geplaatst om te besparen op personeel. Het gebruik was gratis, met de nadruk op was. Nu worden die automaten verwijderd. |
Citaat:
Zij gaan overal de automaten plaatsen, de grootbanken nemen hun eigen automaten dan weg. |
Citaat:
Ik zit in de LAC, ik zeg dikwijls tegen de mensen dat ze moeten werken met een weekbudget. Gewoon geld afhalen wat je die week denkt nodig te hebben, aankopen nooit doen met bancontact of ... maar cash. Zo merk je veel sneller dat je beurs leeg geraakt. De één volgt dat advies, de ander vindt de kaart gemakkelijker, maar geeft wel toe dat ie dan minder controle heeft over z'n uitgaven. |
Mocht ik burgemeester zijn, het zou rap gedaan zijn.
Er zou een taks komen op elk bankkantoor in gans de gemeente. Behalve die kantoren die een ATM beschikbaar hebben voor eigen en voor andere klanten. Misschien nog als tegenprestatie vb. een of twee parkeerplaatsen speciaal voorzien voor parkeren van max. 15 minuten gratis aan elke bancontact. Dan kunnen de klanten er zelfs gebruik van maken om 't een of 't ander vliegensvlug te gaan afgeven in hun bank. |
Citaat:
Moeten we daar rekening mee houden ? Ik vind niet dat we daar paternalistisch moeten mee omgaan. |
Citaat:
Een taks opleggen voor banken zonder geldautomaat ? Onbegonnen werk. Je geraakt in een juridisch kluwen waar je sowieso de verliezer bent. |
Citaat:
Bovendien zijn die automaten inbraak gevoelig. Hollandse bruine oempa loempa's komen s nachts in een geleende Audi RS 6 die automaal uit de muur blazen . dus oplossing geen automaten meer, met als gevolg dat ik ook regelmatig met no cash in mijne zak rondloop. |
Citaat:
Al van CBDC gehoord en van de achterliggende doelen? |
KEEP CASH ALIVE ...
Onlangs deelgenomen aan een Quiz waar je enkel digitaal kon betalen. Ik heb de vriendelijke dame gemeld dat ik digitaal zou betalen, maar dat ze moesten beseffen dat ze een illegale activiteit aan het organiseren waren en dat ik later tijdens de quiz zeker nog drankkaarten zou kopen en dat dit cash zou moeten kunnen. Tijdens de pauze ben ik extra drankkaarten gaan kopen en kon ik cash betalen. KEEP CASH ALIVE ... the day cash disappears we're all penniless ... |
Citaat:
En enkele jaren geleden was bancontact in de Delhaize uitgevallen. Iedereen naar de bakautomaat een paar honderd meter verder. Die automaat is ondertussen weg natuurlijk… |
1 Bijlage(n)
check
|
Ik heb nog nooit in winkels met iets anders dan cash betaald.
Enkele jaren heb ik maaltijdcheques gehad ipv gewoon loonsverhoging, en als ik zo een bundelke had gehad en die moest kwijt raken aan kassa's, stak dat enorm tegen. Vorig jaar heeft werkgever van de nazi's een "coronapremie" moeten betalen, en ook iets uit de eco doctrine bazar, samen een 600 euro, maar dat was dus op een Sodexo betaalkaart. Ik heb de papieren die ze me opstuurden gratis te geef gezet en dan in de bus gestopt. Ik laat mij die klooierij niet opsolferen, en de manier waarop ik het te geef heb gezet, maakte dat ferm duidelijk. |
Citaat:
Dat iemand liever contant betaalt, dat begrijp ik. Maar niet de aversie tegenover elektronisch betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar mensen die contant willen betalen moeten toch ergens hun contanten vandaan halen. Waar. In de winkel met een betaalkaart ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be