![]() |
Een tweede woning bezitten
Dat vinden sommige kortzichtige mensen niet zo fijn.
Maar volgende stelling las ik in HLN: Citaat:
|
In den belziek is nooit een serieuze poging gedaan om aan sociale huurwoningen te gaan voorzien. Men heeft dat altijd overgelaten aan de privemarkt.
Met alle uitwassen, voordelen en nadelen... Nu ze met een leger sans papiers en ingevoerden zitten, beseffen ze natuurlijk dat die verhuurder soms een beetje bedenkingen heeft. Je zal maar verhuren aan ne nest traverlers of roma ge moet er zelf niet aan verhuren, als uw kot te huur staat komen ze proletarisch huren en kunt ge u als eigenaar in de kosten gaan steken. |
Citaat:
|
Als ik door de een of andere reden een 2de woning zou "krijgen", dan verkoop ik die onmiddenlijk. Of geef ik die weg. Geen huurders, in geen geval.
|
Hoe meer kopers hoe meer verhuurders.
Hoe minder kopers hoe duurder de huur. Daar zit iets in. |
Citaat:
Wie daarvoor belastingen betaalt vraagt zich af waarom hij nog gaat werken. Het zijn vooral geen sans papiers. |
Citaat:
|
Citaat:
Paar keer verhuurt aan zogenaamde zelfstandigen ....je kent ze wel niet zelden van die horeca mensen.....altijd miserie. Klein fortuin kleine misdaad groot fortuin grote misdaad. |
Citaat:
In de sociale woonwijk die ik hier ken moet je vooral zijn om de laatste nieuwe modellen van Audi en BMW te gaan aanschouwen. Sommigen hebben zelfs een mobilhome een motorboot en of niet zelden een Harley. Al die jongeren hebben de beste I phones. Ik merk daar eigenlijk niks van armoedige toestanden. |
Citaat:
Moeder, vader, twee meerderjarige studerende kinderen Inkomen, inclusief groeipakket was 2850 euro netto. Kinderen doen een klein beetje vakantiewerk, zodat de inkomsten niet in mindering van het leefloon gebracht kunnen worden (SPI vrijstelling).
|
Citaat:
Om te verhinderen dat iemand die zijn nikkel afdraait voor vb. 1400 euro netto per maand, uiteindelijk 1400 netto incasseert, terwijl iemand die 1200 euro netto incasseert door zijn werk, via cumulatie van allerhande sociale voordelen, tot vb. 1800 euro netto kan incasseren. Om nog maar te zwijgen van iemand die helemaal niet gaat werken. |
Citaat:
Maar zou jij een straat en gemeente van die woonwijk willen benoemen, zodat wij via street view deze auto's eens kunnen bewonderen? Ik geef een voorbeeld: Zesseptemberlaan te Gent. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo hadden ze een nieuwe zithoek gekocht en hadden een kleine veranda laten aanbouwen aan de sociale woning die ze huurden. |
Citaat:
We ontdekten dat:
Natuurlijk vochten ze de feiten aan in de rechtbank. Ze kregen echter ongelijk van de rechter. |
Citaat:
Ik ken ook nog paar wijken in het Brusselse maar daar mag jij met uw stokoude Diesel niet meer binnen gezien het LEZ Zones zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het enige wat we kunnen doen is kijken of ze de beperking van 4 weken / jaar niet overtreden. Onlangs hadden we zo iemand, die ging naar Saoedi Arabië. Eens daar "werd" ze ziek en stuurde een doktersbriefke naar het OCMW dat ze minstens twee maanden niet mocht vliegen, en zodoende niet tijdig kon terugkeren. De medische reden die de dokter opgaf, was niet van die aard dat je niet moogt vliegen, laat staan twee maanden, dus vanaf de negentwintigste dag hebben we haar geschorst. Binnenkort komt het voor op de arbeidsrechtbank. |
Citaat:
Het enige wat we kunnen doen is kijken of ze de beperking van 4 weken / jaar niet overtreden. Onlangs hadden we zo iemand, die ging naar Saoedi Arabië. Eens daar "werd" ze ziek en stuurde een doktersbriefke naar het OCMW dat ze minstens twee maanden niet mocht vliegen, en zodoende niet tijdig kon terugkeren. De medische reden die de dokter opgaf, was niet van die aard dat je niet moogt vliegen, laat staan twee maanden, dus vanaf de negentwintigste dag hebben we haar geschorst. Binnenkort komt het voor op de arbeidsrechtbank. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be