Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nog maximum 100 km / u op de snelweg. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268281)

reservespeler 11 maart 2023 11:10

Nog maximum 100 km / u op de snelweg.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...aba651b6&ei=27

Ik hoop dat dit niet geldt bij achtervolgingen, het zou anders een soap zijn zonder voorgaande.

Het schijnt dat dit gecontroleerd gaat worden via een track en trace systeem. Politieagenten, die zich er niet aan houden, moeten zich verantwoorden bij het comité P.

Politie mag nog maximaal 100 km/u rijden op de snelweg
20 minuten geleden

Net als alle overheidsdiensten moet de federale politie besparen. In het 'Federale Winterplan' van december 2022 staat dat de kosten voor de politiegebouwen en voertuigen met 15 procent moet dalen. De maatregelen uit dat plan worden nu uitgevoerd, zo staat te lezen in De Standaard.

Henri1 11 maart 2023 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10129017)

Ik hoop dat dit niet geldt bij achtervolgingen, het zou anders een soap zijn zonder voorgaande.

Het schijnt dat dit gecontroleerd gaat worden via een track en trace systeem. Politieagenten, die zich er niet aan houden, moeten zich verantwoorden bij het comité P.

20 minuten geleden

Net als alle overheidsdiensten moet de federale politie besparen. In het 'Federale Winterplan' van december 2022 staat dat de kosten voor de politiegebouwen en voertuigen met 15 procent moet dalen. De maatregelen uit dat plan worden nu uitgevoerd, zo staat te lezen in De Standaard.

Dat gaat dan fileleed veroorzaken.

Nog een hoop idioten durven de politie niet inhalen, ook niet als die traag rijdt.

Zipper 11 maart 2023 11:20

Citaat:

20 minuten geleden

Als veiligheidsdiensten al moeten besparen, moeten we niet meer twijfelen : België is naar de kloten, leve België.

reservespeler 11 maart 2023 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10129030)
Dat gaat dan fileleed veroorzaken.

Nog een hoop idioten durven de politie niet inhalen, ook niet als die traag rijdt.

Inderdaad, ik ken zo verschillende personen die dat niet durven of die gaan twijfelen aan de max toegelaten snelheid.

reservespeler 11 maart 2023 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10129037)
Als veiligheidsdiensten al moeten besparen, moeten we niet meer twijfelen : België is naar de kloten, leve België.

Dit kan wel een ferme besparing opleveren hoor.
Stel dat een patrouille 7 uur op de snelweg moet rijden / patrouilleren.
Aan 120 km / u leggen ze ongeveer 700 km af.
Aan 100 km / u leggen ze ongeveer 600 km af.
  • Een besparing op brandstof
  • Een besparing op banden
  • Een besparing op onderhoud
  • Een besparing op voertuigen

En op het eind van de rit hebben ze even weinig gepresteerd.

reservespeler 11 maart 2023 11:36

Nog een mooi besparingsdetail:

In het plan wordt het personeel er ook aan herinnerd dat het verboden is om persoonlijke elektrische vervoersmiddelen, zoals wagens, fietsen en steps, op het werk op te laden.

Zipper 11 maart 2023 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10129042)
Dit kan wel een ferme besparing opleveren hoor.
Stel dat een patrouille 7 uur op de snelweg moet rijden / patrouilleren.
Aan 120 km / u leggen ze ongeveer 700 km af.
Aan 100 km / u leggen ze ongeveer 600 km af.
  • Een besparing op brandstof
  • Een besparing op banden
  • Een besparing op onderhoud
  • Een besparing op voertuigen

En op het eind van de rit hebben ze even weinig gepresteerd.

dit is toch bittere armoede:-o

maddox 11 maart 2023 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10129054)
Nog een mooi besparingsdetail:

In het plan wordt het personeel er ook aan herinnerd dat het verboden is om persoonlijke elektrische vervoersmiddelen, zoals wagens, fietsen en steps, op het werk op te laden.

In mijn geval, dan zou ik de accu's gewoon los mee naar binnen nemen, en die in de schuif te laden leggen met de laders zonder ventilator. Geen kip die het merkt.

reservespeler 11 maart 2023 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10129061)
dit is toch bittere armoede:-o

Inderdaad.

Rudy 11 maart 2023 13:20

Citaat:

20 minuten geleden

Die 100 km/u geldt enkel bij niet dringende interventies.
Zo lees ik het toch.

Micele 11 maart 2023 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10129143)
Die 100 km/u geldt enkel bij niet dringende interventies.
Zo lees ik het toch.

Ik ook, draad mag van mij dicht. Bovendien is het geen verplichting.

Citaat:

Een andere opvallende maatregel is de snelheid waarmee politiewagens worden aangeraden te rijden als het niet gaat om een dringende interventie: politiewagens mogen dan maar maximaal 100 km per uur rijden "in een ecologische rijstijl".

Vette Pois(s)on 11 maart 2023 13:50

het verbaasd me dat ze nog niet op kamelen rijden

fred vanhove 11 maart 2023 14:11

Feit is dat hoe trager ze rijden hoe beter ze kunnen observeren. Dus op zich is het geen slechte zaak indien ze wat trager rijden.

Henri1 11 maart 2023 14:26

Zou blijkbaar alleen zijn voor "combi's".

Wees in het vervolg wat specifieker a.u.b.

metten 11 maart 2023 14:29

De eerste stap naar de wettelijke max 100km/h voor alle weggebruikers op de autosnelweg is gezet! het ballonnetje is opgelaten.

Henri1 11 maart 2023 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 10129185)
De eerste stap naar de wettelijke max 100km/h voor alle weggebruikers op de autosnelweg is gezet! het ballonnetje is opgelaten.

Dan rest er niet anders dan op regelmatige basis de grens in Lichtenbusch over te steken en dan "pedaal to the metal"

fred vanhove 11 maart 2023 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10129194)
Dan rest er niet anders dan op regelmatige basis de grens in Lichtenbusch over te steken en dan "pedaal to the metal"

Doe ik regelmatig. Heerlijk is dat. Er van genieten voor zolang het nog kan.

Rudy 11 maart 2023 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 10129185)

Is dat in Nederland niet zo tijdens bepaalde uren van de dag ?

De schoofzak 11 maart 2023 18:28

Als ze met hun frieten terug naar den buro rijden, zal het wel rapper gaan.

Oma 11 maart 2023 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10129182)
Zou blijkbaar alleen zijn voor "combi's".

Wees in het vervolg wat specifieker a.u.b.

Halen die combi's wel 100/uur? :twisted:

En waar staat het dat het alleen geldt voor combi's?
En wat dan met anoniemen als het voor alle voertuigen zou gelden? Die kunnen dan ongemerkt geen criminelen meer achtervolgen?

Welke zin heeft die bezuiniging als het alleen voor combi's geldt? :silly:
Dan lijkt het er wel heel sterk op dat het weer maar blufpoker is en een ballonnetje in aanloop om ons allemaal te kloten met de onnozele 100/uur.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be