Micele |
13 maart 2023 20:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M
(Bericht 10130399)
Ieder land is verantwoordelijk voor zijn of haar inwoners.
|
Ja? Dus ook voor de nodige ~ 1 miljoen immigranten per jaar. Hopen ze toch. Wie wil er nu nog -na de Brexit- naar VK?
Anders moeten ze hopen op bekwame vluchtelingen of die met ambitie.
Citaat:
- Groot-Brittannië zou een zinvolle deal met Frankrijk moeten sluiten om de chaos aan het Kanaal te beteugelen, maar om migranten naar Frankrijk terug te kunnen sturen, moet het VK meer vluchtelingen opnemen, uit Frankrijk en/of elders in de EU. "Het VK moet accepteren dat Frankrijk geen verplichting heeft en weinig stimulans heeft om Groot-Brittannië aan asiel te helpen, vooral in tijden waarin Frankrijk ongeveer drie keer zoveel asielaanvragen heeft ontvangen als het VK, en een groter aantal vluchtelingen accepteert dan het VK."
|
Waar gaan ze anders vakmensen halen? En voor "hun pampers te verversen" hebben ze ook volk nodig.
Citaat:
https://docs.google.com/spreadsheets...aOI/edit#gid=0
'Immigratie van 1 miljoen per jaar zou normaal kunnen worden voor VK'
Groot-Brittannië moet zich voorbereiden op een nieuw tijdperk van hoge immigratie als gevolg van binnenlandse behoeften in het VK en veranderingen in de mondiale economie en politiek, aldus een nieuw denktankdocument vandaag.
Volgens de Social Market Foundation zou het post-pandemische immigratiecijfer van 1,1 miljoen aankomsten per jaar het begin kunnen zijn van een trend naar historisch hoge migratieniveaus in de komende decennia.
Door de vergrijzing van de Britse bevolking en het tekort aan vaardigheden zal het land een aanhoudende vraag naar migrerende werknemers hebben. Ondertussen heeft Groot-Brittannië langdurige banden met de meest bevolkte en nog steeds groeiende naties, wiens eigen demografische veranderingen ertoe zullen leiden dat grote aantallen jonge mensen op zoek zijn naar banen en kansen elders in de wereld.
Jonathan Thomas, een senior fellow bij de SMF, betoogt dat de Britse politiek en het Britse beleid beter voorbereid moeten zijn op een tijdperk van hoge migratiestromen.
In een rapport met de titel Routes to resolution suggereert hij:
- Groot-Brittannië zou "partnerschappen voor vaardigheden" met de thuislanden van migranten moeten onderzoeken, waarbij de opleiding van werknemers in die landen wordt ondersteund, van wie sommigen die vaardigheden vervolgens naar Groot-Brittannië kunnen brengen. "Het VK moet zich richten op het helpen om migratie strategisch duurzaam vorm te geven op wederzijds voordelige voorwaarden met de landen waaruit het VK migranten ontvangt", zegt Thomas.
- Immigrerende werknemers moeten worden aangetoond dat ze de Britse beroepsbevolking "aanvullen, niet verdringen". "De waarde van een meer open benadering van arbeidsimmigratie moet worden uiteengezet op een manier die duidelijk de politieke en publieke zorgen erkent", zegt Thomas.
- Aanzienlijke hervorming van het internationale vluchtelingensysteem, om de band te verbreken tussen waar mensen asiel aanvragen en waar ze zich vestigen. "Alleen een systeem waarin een asielaanvraag slechts een toegang tot het systeem is in plaats van een eindbestemming, kan de prikkels wegnemen die het bedrijfsmodel van mensensmokkel aandrijven", schrijft hij.
- Groot-Brittannië zou een zinvolle deal met Frankrijk moeten sluiten om de chaos aan het Kanaal te beteugelen, maar om migranten naar Frankrijk terug te kunnen sturen, moet het VK meer vluchtelingen opnemen, uit Frankrijk en/of elders in de EU. "Het VK moet accepteren dat Frankrijk geen verplichting heeft en weinig stimulans heeft om Groot-Brittannië aan asiel te helpen, vooral in tijden waarin Frankrijk ongeveer drie keer zoveel asielaanvragen heeft ontvangen als het VK, en een groter aantal vluchtelingen accepteert dan het VK."
In het jaar dat eindigde in juni 2022, werd de langdurige immigratie naar het VK geschat op ongeveer 1,1 miljoen. Dat zijn er 435.000 meer dan vorig jaar.
[...]
‘Immigration at 1 million a year could become normal for UK’
PUBLISHED: 19 December 2022
Britain must prepare for a new era of high immigration caused by UK domestic need and changes in global economics and politics, a new think-tank paper says today.
The post-pandemic immigration rate of 1.1 million arrivals a year could be the start of a trend towards historically high migration levels in the coming decades, according to the Social Market Foundation.
Britain’s ageing population and skills shortages will mean the country has an ongoing demand for migrant workers. Meanwhile, Britain has longstanding ties with the most populous and still growing nations, whose own demographic changes will mean they have large numbers of young people looking for jobs and opportunities elsewhere in the world.
Jonathan Thomas, a senior fellow at the SMF, argues that British politics and policy need to be better prepared for an era of high migration flows.
In a report entitled Routes to resolution, he suggests:
• Britain should explore “skills partnerships” with migrants’ home countries, supporting the training of workers in those countries some of whom could then bring those skills to Britain. “The UK should focus on helping to strategically shape migration sustainably on mutually beneficial terms with those countries from which the UK is receiving migrants”, Thomas says.
• Immigrant workers must be shown to be “supplementing, not supplanting,” the UK workforce. “The value of a more open approach to labour immigration must be set out in a way that clearly acknowledges political and public concerns”, Thomas says.
• Significant reform of the international refugee system, to break the bond between where people claim asylum and where they settle. “Only a system where an asylum claim represents just an entry into the system rather than a final destination can remove the incentives that drive the people-smuggling business model”, he writes.
• Britain should strike a meaningful deal with France to curb the Channel chaos, but to be able to return migrants to France will require the UK to take in more refugees, from France and/or elsewhere in the EU. “The UK should accept that France has no obligation and little incentive to help Britain on asylum, particularly during times when France has received asylum applications at roughly three times the UK rate, and accepts a greater number of refugees than the UK does.”
In the year ending June 2022, long-term immigration into the UK was estimated at around 1.1 million. This is an increase of 435,000 on the previous year.
[...]
|
Citaat:
https://www.smf.co.uk/people/jonathan-thomas/

Jonathan Thomas
Senior Fellow
Jonathan is a Senior Fellow of, and has been the Migration Researcher at, the SMF since 2018. After a career as a senior legal professional in the City of London, he went back to university to complete an Immigration Law LLM in 2017, then working for a number of organisations representing migrants in the UK before turning his attention to analysing the opportunities and challenges for the UK that are presented by the many aspects of international migration.
|
Ja daar sta je nu met je $-draad-molentje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M
(Bericht 10129659)
|
"De autochtone Brit" heeft blijkbaar hulp nodig van een jaarlijkse toestroom van 1 miljoen migranten/vluchtelingen. Van "immigrant workers".
Citaat:
Britain’s ageing population and skills shortages will mean the country has an ongoing demand for migrant workers. Meanwhile, Britain has longstanding ties with the most populous and still growing nations, whose own demographic changes will mean they have large numbers of young people looking for jobs and opportunities elsewhere in the world.
|
|