![]() |
Delhaize personeel wil doppen tot pensioen
De vakbonden bij de grote Delhaize’s strijden voor collectief ontslag in plaats van om te blijven werken aan dezelfde voorwaarden. Voor een groot deel van de werknemers komt dit neer op een zeer vroeg pensioen.
Ik ben voor vakbonden maar tegenwoordig lijkt hun grootste corrupte doelstelling om zoveel mogelijk mensen weg te houden van werk in plaats van aan het werk te houden. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230314_92299547 “Nog liever een collectief ontslag dan dit plan”: staking bij Delhaize kan nog weken duren |
Als HR directeur bij Delhaize zou ik mijn rekenmachine eens pakken ,
Al dat volk buitenzwieren met ontslagpremie en alle trallala versus meerwaarde die mijn winkels krijgen omdat de overnamer het onwillige veel te dure personeel niet moet overnemen, ... |
Citaat:
|
binnenlandse polletiek ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of bedoel je de mensen die daar werken en aandelen van Delhaize hebben gekocht? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is al te gemakkelijk om vervolgens het boeltje te verkopen en het personeel in de kou te laten staan. Een voorbeeld... Het bedrijf waar die van ons een tiental jaar gelden werkte stopte er mee, de eigenaar was +80. Ze deed daar zowel de aankoop, de verkoop, de boekhouding, de personeelsadministratie, kortom alle kantoorwerk. De overeenkomst met de koper van het gebouw was dat die van ons bij hem aan het werk kon blijven. Na een jaar, als alles in kannen en kruiken was heeft hij geprobeerd ze om dringende reden buiten te zetten. 't Is hem niet gelukt natuurlijk en hij heeft ze nog een ruime opzegvergoeding mogen betalen. Kortom, bazen zijn smeerlappen die hun personeel uitmelken zoveel ze kunnen. Delhaize mag in deze ook op de blaren zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu is er natuurlijk een andere baas. Een arbeider die al jaaaaren daar werkt, zegt: er zijn 2 soorten bazen: slechte & héle slechte. |
Citaat:
|
Citaat:
winstgevend zijn, anders heeft ze geen bestaansreden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Samen vormen ze de arbeidsmarkt :-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be