![]() |
CD&V bereidt "in stilte" met andere partijen staatshervorming voor
Dit bericht uit "Knack" was me ontgaan:
Citaat:
Beschikt iemand over het volledige artikel? |
België unitair?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zal dus veel vlugger in kannen en kruiken zijn .;-) |
Citaat:
Waarom zou cd&v nu 'plots' aankondigen dat zij 'in stilte' iets aan het voorbereiden zijn, in samenwerking met andere partijen ? Waarom zouden zij slapende honden wakker maken ? Trouwens, om wat te bekomen ? Het enige communautair-light puntje in het regeringsakkoord is dode letter gebleven, namelijk in een werkgroep een staatshervorming voorbereiden. Enkele weken geleden gaven ze zelf toe dat er niets van in huis komt en dat hun expert op het kabinet zelfs ontslag heeft gegeven omdat hij zijn tijd verknalt. Ook zijn bewering dat er in het regeerakkoord staat dat ze sowieso art 195 gaan activeren lijkt me een hoog wishfull thinking gehalte te hebben. Is dit niet gewoon wat profileringsdrang van de tsjeven ? |
ze zouden beter leren diepzeeduiken
|
Citaat:
Art. 195 werd wel vaker geactiveerd, sedert 2003 zelfs doorlopend (op de periode 2018-2024 na), maar dat bindt de Constituante niet. |
CD&V heeft meegewerkt aan 5 van de 6 staatshervormingen. NVA aan geen enkele. Hey kijk naar mij, ik heb al 5 perte totals gereden en mijn buurman nog geen enkele.
Misschien beseft Van Peteghem het niet, maar het is niet dat we met trots moeten terugkijken op die staatshervormingen als we zien hoe onwerkbaar het land erdoor geworden is. |
Over een staatshervorming praten, of deze effectief voorbereiden, daar zit wel een verschil op.
Wait and see. De Peet is wel een van de betere tsjeven vermoed ik. Alhoewel ik geen vinger kan leggen op zijn gehalte aan Vlaamse gevoeligheid. |
Citaat:
Als de landbouwers ontdekt hebben dat ze door die partij verraden zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet of die 10 zetels realistisch zijn (volgens mij te hoog ingeschat, maar wie ben ik) En ik weet ook niet of CD&V uberhaupt nog in een regering zal stappen mochten ze boven de kiesdrempel eindigen (wat ik nu wel denk) En of ze vanuit de oppositie een staatshervorming gaan steunen ? Het zijn vragen Alleen de toekomst biedt hier, na lange tijd, antwoorden op. Maar ik mag er al een beetje over denken |
die bende is beter in het schrijven van sinterklaasbrieven
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be