Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Meisje van 17 dat in Kruisem met elektrische step werd aangereden, is overleden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268332)

Henri1 15 maart 2023 11:18

Meisje van 17 dat in Kruisem met elektrische step werd aangereden, is overleden

Is het niet hoogtijd dat de reglementering voor deze "vervoersmiddelen" aangepast wordt ?
Bijvoorbeeld toelatingsproeven, enz......

Het meisje dat afgelopen weekend in Kruisem werd aangereden toen ze met haar elektrische step een gewestweg overstak, is overleden. De tiener werd zondag in een kunstmatige coma gebracht in het Gentse Universitair Ziekenhuis. Daar is ze gisteren gestorven aan haar verwondingen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03...den-is-overle/

quercus 15 maart 2023 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10131339)
Is het niet hoogtijd dat de reglementering voor deze "vervoersmiddelen" aangepast wordt ?

Het meisje dat afgelopen weekend in Kruisem werd aangereden toen ze met haar elektrische step een gewestweg overstak, is overleden. De tiener werd zondag in een kunstmatige coma gebracht in het Gentse Universitair Ziekenhuis. Daar is ze gisteren gestorven aan haar verwondingen.

Een meisje dat nog een gans leven voor zich had. Dit is werkelijk schrijnend.

Henri1 15 maart 2023 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10131352)
Een meisje dat nog een gans leven voor zich had. Dit is werkelijk schrijnend.

Dat is waar.

Ik merk dat die steps in steeds grotere getale tegen hogen snelheid over de stoepen zoeven.

Voetgangers schrikken zich rot want je hoort ze niet afkomen.

Dadeemelee 15 maart 2023 11:31

Ik heb het eens opgezocht. De N60 is een vierbaansweg. Wat doet een 17 jarige op een step daar?

reservespeler 15 maart 2023 11:32

Citaat:

Ik denk dat zo'n "voertuigen" niet thuishoren op de openbare weg.

Henri1 15 maart 2023 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10131358)
Ik heb het eens opgezocht. De N60 is een vierbaansweg. Wat doet een 17 jarige op een step daar?

Gebrek aan reglementering/duidelijkheid misschien ?

Henri1 15 maart 2023 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10131360)
Ik denk dat zo'n "voertuigen" niet thuishoren op de openbare weg.

Ook niet op de stoep vind ik.

reservespeler 15 maart 2023 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10131362)
Ook niet op de stoep vind ik.

Op de stoep al helemaal niet.
Op de openbare weg schatten automobilisten al vlug de snelheid verkeerd in.

Rudy 15 maart 2023 12:08

Citaat:

Het is een tragisch ongeval. Het kon evengoed met een fiets of wat ook gebeuren.
Ik zie niet in hoe toelatingsproeven dit zouden kunnen vermijden.

Micele 15 maart 2023 12:17

Kan ook een wanhoopsdaad zijn.

Rudy 15 maart 2023 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10131398)
Kan ook een wanhoopsdaad zijn.

Dat is al vergezocht, vind ik.

Micele 15 maart 2023 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10131400)
Dat is al vergezocht, vind ik.

Vergezocht, maar zeker niet uit te sluiten.

reservespeler 15 maart 2023 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10131422)
Vergezocht, maar zeker niet uit te sluiten.

Klopt, maar dat neemt niet weg dat zo'n dingen niet thuishoren op de openbare weg, op een fietspad of op een voetpad.

Micele 15 maart 2023 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10131423)
Klopt, maar dat neemt niet weg dat zo'n dingen niet thuishoren op de openbare weg, op een fietspad of op een voetpad.

Als men de verkoop toelaat moeten de stepbestuurders daar rijden volgens de wegcode, dus gelijkgesteld met fietsers.

Citaat:

Voortaan worden gebruikers van elektrische steps of andere gemotoriseerde voortbewegingstoestellen gelijkgesteld met fietsers, ongeacht de snelheid waarmee ze zich verplaatsen. Ze zullen dan ook steeds de regels voor fietsers moeten volgen.
De dubbele N60 oversteken op dat breed kruispunt is het wel oppassen en geconcentreerd blijven. In het midden van de N60 kan men daar best eerst stoppen op de deels verharde middenberm, lijkt wel extra verhard met klinkers om daar over te steken. Aan de andere kant gaat het ook daar is het wel gras.

Dit is het luchtbeeld van het kruispunt, de N60 heeft gescheiden fietspaden aan beide kanten:
https://www.google.com/maps/place/De...2Fg%2F1tfcgy2k

Of de video van de vrt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03...ing-in-kruise/

Herr Flick 15 maart 2023 13:32

Citaat:

Dat is een bijzonder drukke weg, ja, meermaals over gereden. en je gaat u daar echt niet aan verwachten als er daar ineens een steppeke over komt gevlamd.

Iets anders is dat er met die steps nog veel doden gaan vallen. de snelheid is te hoog en uw hoogte van uw val hoog genoeg om het licht kompleet uit te laten gaan, je moet dan nog niet eens iets raken.

Micele 15 maart 2023 13:55

De voetgangers die daar de bus opstappen richting Gent of richting Oudenaarde/Ronse kunnen enkel daar de N60 oversteken.

Aan het kp liggen twee bushaltes in beide richtingen.

Indien men daar een voetgangersoversteekplaats en -infra inricht, zal de Vmax zeker naar 70 kmu gaan.

patrickve 15 maart 2023 14:10

Citaat:

In welke mate is uw pleidooi voor "toelatingsproeven" hier relevant ?

Zij zat op de step, he. Oftewel wist ze wat ze deed, en was de andere verkeersgebruiker in fout. Dat wil dus zeggen dat het die andere is die fouten begin, zij niet. Of zij nu een brevet had of niet zou er niks aan veranderen.

Oftewel was ze zelf in de fout. Welnu, dan is haar probleem opgelost nu. Wie dingen doet die hij/zij niet beheerst en daaraan ten onder gaat, is niks anders dan natuurlijke selectie he. Prima zou ik zeggen.

patrickve 15 maart 2023 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10131423)

Waar dan wel ? Het is nochtans DE groene verplaatsingsmethode bij uitstek :-)

Ik heb geen problemen met dat soort ongelukken. Op den duur verdwijnen de meest onhandigen en de anderen hebben geen problemen.

Nietzsche 15 maart 2023 14:46

Citaat:

Anders vraag je het haar even. Of haar ouders.

Nietzsche 15 maart 2023 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10131466)
In welke mate is uw pleidooi voor "toelatingsproeven" hier relevant ?

Zij zat op de step, he. Oftewel wist ze wat ze deed, en was de andere verkeersgebruiker in fout. Dat wil dus zeggen dat het die andere is die fouten begin, zij niet. Of zij nu een brevet had of niet zou er niks aan veranderen.

Oftewel was ze zelf in de fout. Welnu, dan is haar probleem opgelost nu. Wie dingen doet die hij/zij niet beheerst en daaraan ten onder gaat, is niks anders dan natuurlijke selectie he. Prima zou ik zeggen.

De eerste step was er in de periode 1910 - 1930. Wel erg recent om dat mee te nemen in de 'natuurlijke selectie' ideologie, Patrickje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be