![]() |
Alle dieseleigenaars kunnen schadeclaim indienen...
Verse uitspraak Europees Hof.
Het gaat niet enkel over dieselgate (specifiek Volkswagen) maar over alle dieselconstructeurs die met temperatuurregelingen gesjoemeld hebben zodat de motor veel meer stikstof vrijgaf, veel hoger als hun euronormen toelieten. Citaat:
Edit: het gaat over alle diesels euronorm 6 met SCR kat en adblue reservoir. Vanaf euro 6d (full) -laatste norm- zou er niet meer gesjoemeld kunnen worden, maar de adbluereservoirs moesten daardoor veel groter worden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn al een heel hoop betalingen gebeurd (minnelijke schikking, zonder voor het gerecht te klagen) Hier een link van Volkswagen: Citaat:
Meer uitleg: (ggl-vertaald) Citaat:
|
Over schadeclaims.....
Npo 2, programma Kassa Over de probleemmotor door de distributieriem -in olie - bij de wagens van het merk peugeot, citroën, DS en opel.... Stellantis is de bouwer van de - puretech 1.2 -motor - die door al deze (en wellicht) meerdere merken autofabrikanten wordt gebruikt. In 2020 reeds en nogmaals in 2022 waren er terugroep-acties voor dit type motor van al die merken waarvan niemand van de gedupeerde getuigen echter de brief/email ontving. Op 20 maart 2023 en naar aanleiding van deze uitzending van Kassa, vinden we een artikeltje terug over dit probleem...in de msm leugenmedia zwijgen ze weeral. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het hele motorblok moet uit elkaar gehaald worden omdat de distributieriem in de olie meedraait in een gesloten circuit.....djeezes... Het ontwerp deugt dus al niet. Als dat geen recept is voor schade door vervuiling en tegelijk betekent dit een buitensporige en forse factuur voor de klant om een eenvoudige distributieriem te kunnen vervangen... En dan worden gedupeerde autobezitters ook nog afgescheept door de autofabrikanten die hun merk verkopen met...inbegrip van een onderhoudsboekje met onderhoudsschema voor de motor, die de autofabrikant in hun merk auto's installeert. Zodoende is de verkoper/dealer/autofabrikant van het merk verantwoordelijk als het onderhoudsschema en de termijn van duurzaamheid van een onderdeel van de motor en het ontwerp van de motor niet klopt. Opel, peugeot, citroën, DS....steken dus allemaal dezelfde soort motor in hun auto's maar de ontwikkelaar van de motor die zij kiezen om te gebruiken in hun merk zou dan verantwoordelijk zijn als de autofabrikant liegt in het onderhoudsboekje over de duurzaamheid van een onderdeel/distributieriem van de motor? :silly: Het is toch de autofabrikant waarvan de klant zijn auto mét motor koopt? Of niet? Dit is het afschuiven van verantwoordelijkheid van de merken autofabrikanten op de ontwerper van de motor. Misschien kunnen autofabrikanten dan de schuld voor roestvorming aan de carroserie - het autodak, de bodemplaat en de motorkap - van hun merk auto's ook afschuiven op de grondstofdelvers? :silly: |
In alle Europese landen liepen/lopen er rechtszaken.
In Belgie heeft Testaankoop een massaclaim georganiseerd. Hier nog een rechtsuitspraak uit Nederland, directe link rechtbank Amsterdam: Citaat:
Beslissing helemaal onderaan punt 28. Het manipulatie-instrument vind je vanaf punt 10. https://linkeddata.overheid.nl/front...BAMS:2021:3617 - En nu begint het allemaal opnieuw tegen alle automerken die diesels verkopen. Zie tijdlijn, en start van deze draad: Citaat:
- In Nederland doet dat de Consumentenbond. - Enkel NL-kenteken ingeven volstaat en je weet daar al snel of je mogelijk geld kunt kasseren in nabije toekomst. (zie ook foldertje onderaan) - De up to date status van alle rechtszaken (voor NL) plak ik even, ook de status van de procedures. Ook de tijdlijn. Citaat:
|
Dieselgate is nog altijd recent nieuws, ICCT heeft een nieuwe studie uigebracht:
https://theicct.org/publication/dies...-europe-mar23/ Onder andere Bussiness AM sprong erop: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be