Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Welke automerken hebben de trouwste klanten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268438)

Micele 25 maart 2023 22:51

Welke automerken hebben de trouwste klanten?
 
Een electrische wagen, hoe kan dat nu? :-)
Citaat:

https://www.hln.be/mobiliteit/deze-t...nten~a29ed56e/

Deze twee automerken hebben volgens onderzoek de meest trouwe klanten

Particuliere klanten die al een Tesla hadden en een nieuwe auto kochten, kiezen in 2022 veelal weer voor een elektrische auto van het Amerikaanse merk. Ook eigenaren van een Dacia zijn erg trouw aan hun merk, zo blijkt uit Duits onderzoek.

Erik Kouwenhoven 24-03-23, 15:07 Bron: AD

Iedereen die ooit een Tesla heeft gekocht, zal als volgende auto hoogstwaarschijnlijk weer een Tesla kopen. Maar liefst 86,6 procent van de particuliere Tesla-bezitters die vorig jaar in Duitsland hun oude auto inruilden voor een nieuwe, is het merk trouw gebleven. Dat blijkt uit een marktonderzoek van het Duitse marktanalysebedrijf Dataforce in opdracht van het Duitse Automobilwoche. Daarbij werd uitsluitend gekeken naar particuliere kopers.

“Toyota-klanten trouw omdat ze oud zijn”

Dacia volgt op de tweede plaats met een loyaliteitspercentage van 73,6 procent. “Dat is niet verwonderlijk en hangt nauw samen met de positionering van Dacia als een zeer goedkoop merk”, zegt Laura Odinius van Dataforce. “De meeste Dacia-klanten kwamen voorheen uit zeer oude gebruikte auto’s en genieten nu van het gemak van een nieuwe auto voor de prijs van een goede gebruikte auto. Als je dat eenmaal gewend bent, ga je niet zo snel meer teug naar een tweedehands model.”

De derde plaats gaat met ruime voorsprong naar Toyota. De Japanners noteren voor 2022 een loyaliteitspercentage van 59,2 procent. Volgens Odinius komt dat vooral door oudere klanten: vanaf 75 jaar is 75 procent van de klanten loyaal aan het merk dat hij of zij rijdt, zo blijkt uit het onderzoek.

Duitse merken doen het relatief slecht

Het beste Duitse merk is Mercedes op de vijfde plaats, met een loyaliteitspercentage van 53,9 procent. Mini (49,9 procent) en VW (49,4 procent) volgen op afstand op plaats tien en elf. De reden voor deze relatief ‘slechte’ prestaties van de Duitse merken is hun hoge volume. “Over het algemeen is het makkelijker om met nieuwe merken een hoge mate van loyaliteit te bereiken, aangezien minder klanten opnieuw overtuigd hoeven te worden van een merk”, aldus Odinius.

Zo werden in 2022 zo’n 92.000 particulier geregistreerde VW’s direct ingeruild voor een nieuwe auto. Daarvan wist VW in 49,4 procent van de gevallen de klanten opnieuw van het merk te overtuigen – dat zijn ongeveer 46.000 auto’s. Gemiddeld is de merkloyaliteit in Duitsland de afgelopen jaren aanzienlijk gedaald. Was het in 2010 nog gemiddeld 54 procent, in 2022 bleef slechts 46 procent van alle klanten trouw. “Dat komt door de elektrische auto's”, legt Odinius uit. “Deze stellen merken in staat om snel nieuwe klanten te winnen, omdat klanten vaak niet terechtkunnen voor een elektrisch model bij hun vorige merken.”
Het gaat niet over een enquête maar over een evaluatie van de inschrijvingscijfers van het Duitse Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) van 2022.

Citaat:

https://www.automobilwoche.de/bc-onl...d-am-treuesten

Tesla und Dacia haben die loyalsten Kunden

Eine Auswertung der Zulassungsdaten des KBA zeigt, welche Marken ihre Kunden halten können und wer anderen die meisten Kunden abluchsen kann. Nebenbei liefern die Zahlen ein Indiz für das Ausmaß der Umweltbonus-Trickserei.

Mittwoch, 22. März 2023

Privatkunden, die bereits einen Tesla besaßen und ein neues Auto gekauft haben, entschieden sich 2022 meist wieder für ein E-Auto der amerikanischen Marke.

Wer schon einmal einen Tesla gekauft hat, tut dies mit sehr hoher Wahrscheinlichkeit auch bei seinem nächsten Auto. 86,6 Prozent der privaten Tesla-Besitzer, die 2022 ihr altes Auto unmittelbar gegen ein neues getauscht haben, sind der Marke treu geblieben. Das ergab eine Auswertung von Transaktionsdaten des Kraftfahrt-Bundesamts (KBA) durch das Marktanalyse-Unternehmens Dataforce für die Automobilwoche.

Iedereen die ooit een Tesla heeft gekocht, zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde doen voor zijn volgende auto. 86,6 procent van de particuliere Tesla-bezitters die in 2022 meteen hun oude auto inruilden voor een nieuwe, is het merk trouw gebleven. Dit was het resultaat van een evaluatie van transactiegegevens van de Federal Motor Transport Authority (KBA) door het marktanalysebedrijf Dataforce voor Automobilwoche.

kelt 26 maart 2023 06:35

Ik kan me overigens voorstellen dat bij Dacia een immer maar groeiende reden is dat er geen andere alternatieven meer zijn voor mensen met een bescheiden inkomen zich een nieuwe auto te verwerven zonder,godbetert,daar een lening voor te moeten aangaan.

DAT is nu het enige overblijvende VOLKSwagen-merk geworden.En ze doen dat goed,het mag gezegd...


Ik voeg er aan toe dat het dankzij Dacia is dat een aantal Chinese ICE-automerken niet in Westelijke Europa binnen geraakt zijn.Indertijd bleek de Logan zulke "bang for the bucks" the leveren dat het economisch geen zin had vanuit China te leveren of zelfs maar alhier een fabriek op te richten..
En nu gaan ze dat niet meer doen in DAT segment van de markt,dingen veranderen...

maddox 26 maart 2023 07:32

Niet onbegrijpelijk dat mensen die budget minded en niet penisvergrotend denken Dacia kopen.

Het gebrek aan toeters en bellen is het grote voordeel. Als ge dan toch zot wil doen, plak er een tablet in.

Onzijdig 26 maart 2023 09:06

Op een dacia sandero stepway automaat met alle opties heb je een auto met heel veel toeters en bellen voor minder dan 19.000 euro.

Henri1 26 maart 2023 09:23

40 jaar geleden zou ik zeggen Citroën wegens de hydropneumatische vering.








maddox 26 maart 2023 09:54

Maar die wagen werkte al even veel als een doorsnee Waalse ambtenaar.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be