Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wanneer gaan die klootzakken het uur eindelijk permanent op winteruur zetten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268452)

Hoofdstraat 27 maart 2023 11:58

Wanneer gaan die klootzakken het uur eindelijk permanent op winteruur zetten?

Ze gingen het vast zetten en dan kwam de covid gekte, weeral uitgesteld. Zet dat uur nu eens vast en stop die halfjaarlijkse zever van uurveranderingen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230327_93358035

Witte Kaproen 27 maart 2023 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10137875)
Ze gingen het vast zetten en dan kwam de covid gekte, weeral uitgesteld. Zet dat uur nu eens vast en stop die halfjaarlijkse zever van uurveranderingen.

2

Herr Flick 27 maart 2023 12:09

Ja ik kreeg zaterdagnacht ook goesting om een paar EU parelmentairen aan een pianodraad omhoog te hangen toen ik de klok op mijn telefoon ineens 3 uur zag aanwijzen...

fucking wankers !

fox 27 maart 2023 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10137875)

Winteruur? Waarom zouden we het in godsnaam leuk vinden dat het savonds vroeger donker wordt. Neenee, permanent zomeruur.

patrickve 27 maart 2023 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10137886)
Winteruur? Waarom zouden we het in godsnaam leuk vinden dat het savonds vroeger donker wordt. Neenee, permanent zomeruur.

:-D

Skobelev 27 maart 2023 12:22

Citaat:

Inderdaad :thumbsup:

DewareJakob 27 maart 2023 12:32

Citaat:

De echte middag om kwart voor twee?

Knuppel 27 maart 2023 12:42

Citaat:

Omdat het s' morgens te lang donker blijft? s 'Morgens moet iedereen naar school of naar zijn werk, en s avonds iedereen op tijd naar bed.

Knuppel 27 maart 2023 12:56

Citaat:

“Wanneer het winteruur wordt ingesteld, komen we in ons ‘normale’ ritme. Het zomeruur is ons ‘abnormale’ ritme. Uit Amerikaans onderzoek onder een grote groep mensen blijkt dat wanneer de zomertijd wordt ingevoerd, er een toename is in het aantal hartaanvallen van 24%. Omgekeerd is er een daling van 21% als we weer naar ons normale winteruur gaan.”

Bioritme

“Dit heeft alles te maken met ons bioritme. Dat is een heel gevoelig systeem en daar moet gewoon niet mee gerotzooid worden. Onze biologische klok wordt ontregeld door de switch van winter- naar zomertijd en andersom. Dit heeft serieuze gevolgen voor onze gezondheid. De zomertijd is hierin het meest schadelijk, omdat dit dus niet ons normale ritme is.”
https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/h...-invloed-op-je

Intussen weet iedereen dat het tweejaarlijkse gepruts aan de tijd geen goede kant heeft. Hoogtijd dus om ermee te stoppen. De EU laat het toe, maar neemt geen beslissing. De beslissing schuift ze door naar haar "eendrachtige" Europese pappenheimers.

De wil van de EU wordt ons op alle mogelijke en onmogelijke manieren opgedwongen, maar niet als het om onze gezondheid gaat.

Als het niet lukt om iedereen op één lijn te krijgen zou elk land moeten doen wat mogelijk is, en de gevolgen van haar keuze aanvaarden. Om één of andere reden zie ik daar De Belgische, ruziënde zevenpartijtjesregering niet het voortouw voor nemen.

jogo 27 maart 2023 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10137885)
Ja ik kreeg zaterdagnacht ook goesting om een paar EU parelmentairen aan een pianodraad omhoog te hangen toen ik de klok op mijn telefoon ineens 3 uur zag aanwijzen...

fucking wankers !

Ik dacht dat men had beslist de keuze aan de natiestaten over te laten.

Skobelev 27 maart 2023 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10137929)
https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/h...-invloed-op-je

Intussen weet iedereen dat het tweejaarlijkse gepruts aan de tijd geen goede kant heeft. Hoogtijd dus om ermee te stoppen. De EU laat het toe, maar neemt geen beslissing. De beslissing schuift ze door naar haar "eendrachtige" Europese pappenheimers.

De wil van de EU wordt ons op alle mogelijke en onmogelijke manieren opgedwongen, maar niet als het om onze gezondheid gaat.

Als het niet lukt om iedereen op één lijn te krijgen zou elk land moeten doen wat mogelijk is, en de gevolgen van haar keuze aanvaarden. Om één of andere reden zie ik daar De Belgische, ruziënde zevenpartijtjesregering niet het voortouw voor nemen.

Misschien dan ook maar reizen naar oost, west, zuid en noord verbieden?
Ook dat heeft invloed op uw inwendige klok.

patrickve 27 maart 2023 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10137919)
Omdat het s' morgens te lang donker blijft? s 'Morgens moet iedereen naar school of naar zijn werk, en s avonds iedereen op tijd naar bed.

Ik stel een Belgisch compromis voor:

In de voormiddag het winteruur, in de namiddag het zomeruur :-)

Knuppel 27 maart 2023 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10137938)
Misschien dan ook maar reizen naar oost, west, zuid en noord verbieden?
Ook dat heeft invloed op uw inwendige klok.

BULLSHIT. Niemand wordt gedwongen om te reizen.
Het gaat trouwens niet om verbieden maar om het respecteren van de natuurlijke tijd. De reden om dat tweejaarlijkse geklungel aan de tijd goed te praten is voorgoed voorbij. Laat de natuur de vrije keuze en blijf er van af!

Knuppel 27 maart 2023 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10137939)
Ik stel een Belgisch compromis voor:

In de voormiddag het winteruur, in de namiddag het zomeruur :-)

Nog meer gezotzooi dus. Typisch Belgisch.

Skobelev 27 maart 2023 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10137943)
BULLSHIT. Niemand wordt gedwongen om te reizen.
Het gaat trouwens niet om verbieden maar om het respecteren van de natuurlijke tijd. De reden om dat tweejaarlijkse geklungel aan de tijd goed te praten is voorgoed voorbij. Laat de natuur de vrije keuze en blijf er van af!

Niemand belet u om een uur vroeger te gaan slapen en op te staan, volg gerust uw natuurlijk ritme.
Hou anders eens een enquête over gans de Europese bevolking.

Zucht 27 maart 2023 13:32

In Libanon wilden ze het zomeruur een maand uitstellen tot na de Ramadan. Maar niet iedereen ging daarin mee, en nu zitten ze met zomer-en-winteruur a volonté. Ieder doet waar hij zin in heeft.

Herr Flick 27 maart 2023 13:38

Citaat:

gij zijt ook zo iemand die zich door het woordje "zomer" in de luren laat leggen.

Eigenlijk moesten zelf nog een uur achteruit om goed te zijn.

Herr Flick 27 maart 2023 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10137932)
Ik dacht dat men had beslist de keuze aan de natiestaten over te laten.

Ja, dan gaan we helemaal kunnen tijdreizen ...

Herr Flick 27 maart 2023 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10137948)
Niemand belet u om een uur vroeger te gaan slapen en op te staan, volg gerust uw natuurlijk ritme.
Hou anders eens een enquête over gans de Europese bevolking.

Dit is nu typisch iets wat je niet aan de bevolking moet vragen,

Wat is er nu moeilijk om het natuurlijk ritme te volgen.

Skobelev 27 maart 2023 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10137965)
Dit is nu typisch iets wat je niet aan de bevolking moet vragen,

Wat is er nu moeilijk om het natuurlijk ritme te volgen.

Voor u is het beter als in de zomer, bij permanent winteruur, om 4:30 de zon opkomt en om 21 uur onder gaat? Ik vermoed voor de meeste mensen niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be