Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vlaamse Overheid/Somers schendt taalwetgeving (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268473)

Vlad 29 maart 2023 09:45

Vlaamse Overheid/Somers schendt taalwetgeving

Bart Somers houdt een ondervraging bij de bevolking genaamd Barometer samenleven. Hij doet dit in meerdere talen wat in strijd zou zijn met de taalwetgeving volgens Nadia Sminate (N-VA). Het helpt de nieuwkomers natuurlijk ook niet de Nederlandse taal onder de knie te krijgen.

Wie heeft de ondervraging al mogen invullen ?

Ik niet maar ik heb wel een ondervraging van de stad Antwerpen mogen invullen. Die was als ik me niet vergis enkel in het Nederlands. Nochtans is de kans dat mensen de Nederlandse taal nog niet volledig onder de knie hebben pakken groter in Antwerpen dan in Vlaanderen in zijn geheel. Dikke buis voor Bart Somers.

De schoofzak 29 maart 2023 16:15

Laat Somers zich nu nog altijd adviseren door El Kaouakibi?

Witte Kaproen 29 maart 2023 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10139312)
Laat Somers zich nu nog altijd adviseren door El Kaouakibi?

Somers is een bekeerde Belgicist.

Die zijn nog Franskiljonser dan de echte Belgicisten.

Zipper 29 maart 2023 18:12

En dat voor een ex-VUer wiens grootvader nog gewestleider was van het VNV.

Lof der Zotheid 30 maart 2023 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10139102)
Bart Somers houdt een ondervraging bij de bevolking genaamd Barometer samenleven. Hij doet dit in meerdere talen wat in strijd zou zijn met de taalwetgeving volgens Nadia Sminate (N-VA). Het helpt de nieuwkomers natuurlijk ook niet de Nederlandse taal onder de knie te krijgen.

Ik niet maar ik heb wel een ondervraging van de stad Antwerpen mogen invullen. Die was als ik me niet vergis enkel in het Nederlands. Nochtans is de kans dat mensen de Nederlandse taal nog niet volledig onder de knie hebben pakken groter in Antwerpen dan in Vlaanderen in zijn geheel. Dikke buis voor Bart Somers.

Ik heb hier heel even Bartometer gelezen. Niet dat het mij verbaasd had van Bartje Somers, de bekeerde Belgicist.

fred vanhove 30 maart 2023 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10139102)

Ik denk niet dat dat in Duitsland Frankrijk of waar dan ook het geval zou zijn. Ook in Wallonie niet. Het is op taalgebied overal buigen of barsten. Alleen in Vlaanderen doet men die toegevingen.

En het is net in al die andere taalgebieden dat nieuwkomers heel snel de taal spreken en of begrijpen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be