![]() |
Vooruit organiseert onderwijsdebat
Ons onderwijs staat voor gigantische uitdagingen.
Heel wat scholen kampen met een lerarentekort. In meer dan 4 op de 10 middelbare scholen krijgen sommige leerlingen meerdere uren per dag geen les meer. In beroepsscholen is dat meer dan de helft. Bovendien zit naar schatting een op de vier leerlingen met honger in de klas. Een op de vier. Zo bouwen tienduizenden kinderen een leerachterstand op die zij misschien nooit meer inhalen. Op een lege maag kan niemand leren. In een welvarende regio als Vlaanderen mogen we deze achteruitgang van ons onderwijs nooit aanvaarden. Want sterk onderwijs is veel meer dan kinderen leren lezen, schrijven en rekenen. Het opent voor hen ook een wereld van mogelijkheden. Om hun dromen na te jagen, hun passies te volgen en een betere wereld te creëren voor zichzelf en anderen. Sterk onderwijs is ook het fundament van onze welvaartsstaat. Onze leerlingen zijn de lassers, verplegers en dokters van morgen. De stuwende kracht van onze kenniseconomie. Samen vechten voor ons onderwijs zou evident moeten zijn. Om onze kinderen te helpen bloeien. Om leerkrachten te steunen. En om deze en toekomstige generaties de levensstandaard te geven die ze verdienen. Daarom organiseren wij een Grote onderwijsdag op zaterdag 22 april 2023 in Sint-Niklaas. We hebben het over de uitdagingen voor onze scholen en hoe we die het best aanpakken. En jij bent van harte uitgenodigd. Je kan er in gesprek met panels van experts, leerkrachten en lerarenopleiders. Via interactieve stellingen neem jij deel aan het debat en geef je jouw mening. Meer info en registreren https://www.vooruit.org/onderwijsdag? Binnenkort maken we de verschillende sprekers bekend. Registreer nu en je bent als eerste op de hoogte. Graag tot dan, Conner Rousseau Voorzitter Wat zou er uit de bus komen? |
Citaat:
Het onderwijs is de eerste van onze mooie, decennia-lange opgebouwde peilers van onze maatschappij en beschaving die TOTAAL INEENSTORT door de oikofobie en de daarbij horende massieve import van ongeschikten en hun kweek. Je ziet het overal in import-Europa. In Zuid Korea is er geen probleem met leerkrachten en het niveau bijvoorbeeld. Daarnaast is er een andere reden waarom les geven door een mens aan een klas hoe langer hoe problematischer wordt: het rendement van onderwijs neemt af (door minder en minder efficiente en dwazere en dwazere instructies) in tegenstelling tot bijna alle andere beroepen waar de efficientie (door toegenomen kapitalisatie en technologische vooruitgang) verhoogt. Hierdoor wordt het uur lesgeverswerk economisch minder waard dan ander werk. Lesgeven is waarschijnlijk een van de weinige gebieden waar men door dwaasheden de efficientie enorm heeft verneukt. Onderwijs is dan ook grotendeels een overheidsproduct, op overheidsspecificaties. Dat kan niet goed komen he. |
België heeft een meer dan gemiddeld aantal leerkrachten. Er is geen tekort aan middelen en mensen. Het is hoe alles georganiseerd is, het is de visie waarin men onderwijst, het zijn de gevolgen van de migratiedruk, die ervoor zorgen dat het onderwijs op vele plaatsen in een neerwaartse spiraal zit..
|
Citaat:
Ik denk dat de evolutie heel voorspelbaar is: aangezien men geen mensen van niveau meer kan aanwerven, zal men "positieve discriminatie" toepassen, en grotendeels ongeschikt en ongediplomeerd volk, meestal het resultaat van import en hun kweek, massief aannemen als leerkracht, op uitzonderingsregeltjes. Men gaat die mensen ook laten doen wat ze willen in de klas. Die zullen tenminste weten hoe ze met hun eigen onbeschofte en ongeschikte kweek in de klas moeten omgaan: op dezelfde manier als thuis he. Kortom, het onderwijs gaan een grote gesubsidieerde Koran school worden, waar ongeschikte import en hun kweek verder zorgt voor de klas, voor de grotendeels bijkomende import en hun kweek, en wij geen school meer hebben voor eigen kinderen, maar daar wel voor betalen. Eens ons onderwijs is omgevolkt voor de klas en in de klas, is het compleet he. Brave kindjes van hier zullen dus op school leren hoe een goeie moslim burger te worden, en beseffen dat ze tot de Untermenschen behoren vanwege hun afkomst van hier. Door de voortdurende discriminatie en haat die ze hierdoor ondervinden van hun leerkrachten-kopvodden en hun mede-leerlingen import-boelekes, zullen ze ze zelf een diepe haat ontwikkelen voor alles van hier, dat hen in die situatie van minderwaardigheid heeft gebracht. En in de grond hebben ze gelijk. Het zijn "de brave niet-racistische mensen van hier" die het op zulke manier naar de knoppen hebben geholpen voor hen. |
Citaat:
Alleen zullen de oplossingen niet naar de zin zijn van de sossen. Om alles betaalbaar te houden en voldoende leerkrachten te hebben, moeten we misschien afstappen van al die verschillende onderwijsnetten waarbij eigenlijk niemand gebaat is, dit kost heel veel aan infrastructuur, aan organisatie en aan leerkrachten. Vlaanderen is top in het aantal onderwijzenden / leerling, alleen staan niet al die onderwijzenden voor de klas. Waarom moeten bijvoorbeeld de jobs van de directie, de mensen van het secretariaat, de onderhoudsmedewerkers (tot op een bepaald niveau) leerkrachten zijn? Waarom moet iedere school alles aanbieden waardoor er soms maar enkele leerlingen in een klas zitten? |
Citaat:
|
Citaat:
Het bovenstaande is een soort van "communistische" redenering, waarom zouden er meerdere autofabrikanten moeten zijn, 1 enkele fabrikant die alle auto's maakt, dat zou toch besparingen geven. Nee. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aan de andere kant is het goed mogelijk dat het wat elite vakken zijn waar goeie leerlingen eens kunnen uitblazen en eens iets interessants doen, weg van de grote meute ongeschikten. Het zou dan jammer zijn om die paar momenten van goed onderwijs voor goeie leerlingen ook te saboteren. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal de vraag anders stellen: "Moet iemand die berekeningen maakt over constructies zelf kunnen lassen, beton gieten, ...?". |
Citaat:
|
Citaat:
Een directeur nu is een leerkracht die een vorming krijgt van enkele maanden om directeur te kunnen worden. Meer niet. Daar zitten goeie tussen, maar ook klungels die er een potje van maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De school krijgt meer geld per kind van wie de moedertaal niet het Nederlands is.
|
Citaat:
Het legt ook de vinger op de etterende puist dat woekert door onze eigen, politieke oikofoben. :evil: Zij zijn de schuldigen of ze het welbewust doen of zich onwetend laten manipuleren is irrelevant, ze hebben allen boter op hun hoofd. Ze plegen hoogverraad tegen eigen cultuur en eigen bevolking, die hen betaalt en waarvoor zij ten dienste zouden moeten staan. |
Citaat:
Citaat:
Onnozel voorbeeld: niet alle uren van de dag zijn gelijkwaardig om les te geven. Intellectueel intensieve vakken doe je beter de eerste uren 's morgens. Daarentegen, vakken waar men "beweegt" zijn prima voor in de namiddag. Sommige vakken waar er soms "lange taken" dienen te gebeuren, kunnen er baat bij hebben om 2 uur achter elkaar gegeven te worden. Typisch Nederlands en wiskunde. Er zijn zo een ganse hoop dingen die, als je een droge administrator bent, je totaal ontgaan omdat je geen idee hebt van de activiteit die je coordonneert. |
Citaat:
|
Citaat:
Als de moeder het middelbaar niet afgemaakt heeft krijgen ze ook meer. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be