![]() |
Elektrische auto's zijn relatief snel total loss
Nu weet ik ook wel dat een auto niet dient om te botsen maar het kan gebeuren.
Als je in fout bent kan de rekening fors oplopen maar als je botst met een elektrische auto is het in veel gevallen niet meer te betalen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het gaat eigenlijk niet om een Tesla rijder. Het gaat om de man / vrouw in de straat, die uit schrik nergens meer te mogen rijden, nen pillenwagen kochten. Om deze pillenwagen te betalen (mss zelfs op afbetaling) moesten ze de laatste eurocent van de rekening halen. Het laatste dat je dan wilt is je nog eens extra in de schulden steken voor een zeer dure omniumverzekering. |
Geeuw...
|
Ik had dit vroeger al eens ergens gepost.
Het kost je ook meer om te verzekeren. https://www.automotive-online.nl/man...r-dan-benzine/ |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.ethias.be/part/nl/tips-w...sche-auto.html |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Grotere onzin over electrische wagens zijn nauwelijks te vinden. Doe vooral uw best, je kunt veel beter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben al lang niet meer actief als carrossier, maar ik kan me levendig voorstellen dat wanneer een auto een accident heeft met een bodem als een koekendoos propvol Electronica...er niet veel meer aan te beginnen is.
En de prijs ? Gewoon blijven aanvullen denk ik dan. Probeer maar eens een koekendoos terug recht te maken. |
Citaat:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...est-euro-ncap/ |
Citaat:
|
Citaat:
En het mocht echt heel erg uit de haak staan. |
Citaat:
Tot op de millimeter na alles terug recht. Moet ook wel want na een zwaar accident is een speciale keuring vereist waar ze zelfs met laserstralen alles opmeten. |
Citaat:
Maar een geluk dat plofwagens helemaal geen electronica hebben. :roll: En vooral niet zo beschermd als full-electrische wagens (meestal 400 Volt en meer eh) Als men een BEV zodanig ineenrijdt dat die E-motor (boven de aandrijfas) en electronica (achter de vooras) en zelfs het extra beveiligd batterijpack -tussen de wielassen- in frut is (rond een boom geplooid), dan is die sowieso perte total eh. En de bestuurder mogelijk ook, RIP. Bij een koekendoos plofwagen nog sneller. Die zijn er toch zo fier op dat ze veel lichter zijn, de wagenstijfheid is dan navenant koekendoos. :lol: Bekijk eens op YT de paaltest-filmpjes op EuroNCAP. Doen. Tesla Model 3 versus Volvo S 60 duurt maar 9 seconden (vertraagd) Citaat:
|
Een uitgebrand accupack is minder simpel te herstellen dan een afgefakkelde brandstoftank.
|
Citaat:
Langs alle kanten. Voor, achter en opzij. Er komt natuurlijk ook een moment dat er niks meer te herstellen valt. Maar dat punt ligt heel ver. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be