Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   We rijden nog steeds met naft uit Rusland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268515)

fred vanhove 1 april 2023 13:22

We rijden nog steeds met naft uit Rusland

De Fred en Co hadden nog maar eens gelijk dat die sancties dikke zever zijn net als dat oorlogske daar rond ocharme 2 armtierige provincies.

Dikke zever. Maar bon aan de simpele duiven maakt men wijs wat men wil.:-D

Er zijn er hier zelfs die geloven Rusland de oorlog gaat verliezen:-D:-D Denk dat die alle dagen de doden daar gaan tellen:lol::lol:

It's all about money.

https://gocar.be/nl/autonieuws/energ...e-tankstations

Bach 2 april 2023 10:40

We importeren ook nog steeds gas uit Rusland. Via Oekraïne nog wel.

IJsboer 2 april 2023 11:11

Ik tank bij Lukoil. Goedkoopst. Het is mijn fucking probleem niet waar het vandaan komt.

fred vanhove 2 april 2023 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10141573)
Ik tank bij Lukoil. Goedkoopst. Het is mijn fucking probleem niet waar het vandaan komt.

Dat doet iedereen. Als Lukoil morgen 20 % goedkopere naft verkoopt staat er iedere dag een lange file aan te schuiven. Tot zover het medeleven met UKR:-D:-D

Ik schrijf het bijna iedere dag. Alles draait om geld. Ook die clown van een Zelensky doet alles voor geld. Die veegt zijne frak of beter kaki pullover aan al die simpele jongens die daar al een jaar liggen te creperen voor een nietsbetekende provincie en paar stadjes waar niemendal te beleven valt of is.

fred vanhove 2 april 2023 14:12

Citaat:

Tuurlijk als jij hem niet tankt doet een ander dat toch:-)

brother paul 2 april 2023 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10141557)
We importeren ook nog steeds gas uit Rusland. Via Oekraïne nog wel.

wel dat steunt UKR... ze verdienen nog iets om hun leger te financieren

let wel op de prijs; die pricecap lijkt dan toch te werken, dus RU boekt geen overwinst op zijn petrol

fred vanhove 2 april 2023 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 10141642)
wel dat steunt UKR... ze verdienen nog iets om hun leger te financieren

let wel op de prijs; die pricecap lijkt dan toch te werken, dus RU boekt geen overwinst op zijn petrol

Dat financieren jij en ik. Waarom we dat precies moeten financieren moet je eens aan die Clown vragen:-)

brother paul 2 april 2023 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10141646)
Dat financieren jij en ik. Waarom we dat precies moeten financieren moet je eens aan die Clown vragen:-)

ah leg een sdat prijscap mechanisme uit ?
volgens mij krijgen de russen gewoon minder dan 60€/barrel

en is dat een prijslevel die zorgt dat ze minimale winst hebben om hun oorlog te financieren

de overschot wordt verkocht aan indie die misschien ietske meer biedt dan 60euro, maar in feit ook graag een badje doet, indie en china gooien daar vol

wij moeten dan olie kopen van arabie en vs, en gaan ook ietse meer geven dan 60eur maar niet verlet die zit niet in de zakken van putin

Boduo 2 april 2023 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10141133)
De Fred en Co hadden nog maar eens gelijk dat die sancties dikke zever zijn net als dat oorlogske daar rond ocharme 2 armtierige provincies.

Er zijn er hier zelfs die geloven Rusland de oorlog gaat verliezen:-D:-D Denk dat die alle dagen de doden daar gaan tellen:lol::lol:

It's all about money.

2 !!!

Boduo 2 april 2023 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 10141674)
ah leg een sdat prijscap mechanisme uit ?
volgens mij krijgen de russen gewoon minder dan 60€/barrel

en is dat een prijslevel die zorgt dat ze minimale winst hebben om hun oorlog te financieren

de overschot wordt verkocht aan indie die misschien ietske meer biedt dan 60euro, maar in feit ook graag een badje doet, indie en china gooien daar vol

wij moeten dan olie kopen van arabie en vs, en gaan ook ietse meer geven dan 60eur maar niet verlet die zit niet in de zakken van putin

Putin moet ook niet álles hebben hé !

Walvader 2 april 2023 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10141638)
Dat doet iedereen. Als Lukoil morgen 20 % goedkopere naft verkoopt staat er iedere dag een lange file aan te schuiven. Tot zover het medeleven met UKR:-D:-D

Ik schrijf het bijna iedere dag. Alles draait om geld. Ook die clown van een Zelensky doet alles voor geld. Die veegt zijne frak of beter kaki pullover aan al die simpele jongens die daar al een jaar liggen te creperen voor een nietsbetekende provincie en paar stadjes waar niemendal te beleven valt of is.

Dat is niet waar. Er zijn er hier op het forum die echt inzitten met de waarheid en daarom volop de kant van Rusland kiezen, openlijk of heel subtiel.

jogo 2 april 2023 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10141638)

Hoeveel hebt ge gekregen om dit te schrijven ?

Nr.10 3 april 2023 03:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10141764)

Niets natuurlijk. Waarom zou het?

Sneaky 3 april 2023 09:14

Citaat:

2!

Naft is naft.

De schoofzak 3 april 2023 16:22

Het is voor sommige moeilijk te begrijpen dat bij de keuze van maatregelen, er wordt rekening gehouden met "het mag aan onszelf niet meer pijn doen, dan dat het pijn doet aan Rusland".

En wie tankt bij Lukoil is een smeerlap. Tenzij ge een leefloner zijn, dan doet ge dat uit armoede.

Boduo 3 april 2023 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10141764)

Dat is zo'n echte vraag van aan een cafétoog.

Boduo 3 april 2023 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10142162)
Het is voor sommige moeilijk te begrijpen dat bij de keuze van maatregelen, er wordt rekening gehouden met "het mag aan onszelf niet meer pijn doen, dan dat het pijn doet aan Rusland".

En wie tankt bij Lukoil is een smeerlap. Tenzij ge een leefloner zijn, dan doet ge dat uit armoede.

Er zijn nog andere merken die goedkope benzine aanbieden.

Erw 18 juni 2023 09:53

Via TOR browser om de Great Internet Firewall van het Ministerie van Waarheid van het Westblok te passeren:

https://www.rt.com/russia/578225-gra...kraine-peskov/
Citaat:

‘No chance’ of extending Black Sea grain deal – Kremlin
...
The deal brokered by the UN and Türkiye was signed in July 2022, providing for the safe shipment of Ukrainian grain though Black Sea corridors in exchange for the US and EU removing obstacles to exports of Russian food products and fertilizers. The West has claimed that it never restricted those items, but Moscow has argued that it still couldn’t supply them to foreign buyers due to shipping, insurance and brokerage sanctions, which were imposed on Moscow over its conflict with Kiev.
Het Westblok beweerde dat het nooit de RU handel van voedel en kunstmeststoffen ingeperkt heeft, het RU regime zegt dat het die niet kon levveren in het buitenland door Westblok sancties via transport, vérzekeringen en makelaars.
Citaat:

The initial agreement lasted for 120 days, but was extended several times since then. It’s now set to expire on July 17.
Deadline dus 17 juli, dan zou het RU regime export stopzetten
Citaat:

Speaking to a delegation of African leaders in St. Petersburg on Friday, Russian President Vladimir Putin said that “the supply of Ukrainian grain to world markets doesn’t solve the problems of African countries in need of food.”

Despite the West promising that the deal would help the poorest nations, only 3.1% of the shipments of Ukrainian grain have ended up in Africa, with 38.9% of them going to the EU, he explained.
Dat laatste, als het waar is, leest schamper, de Westblok regimes hanteerden als uitleg dat die graan/voedsel deel de armste landen zou helpen.
Echter, maar 3% van het Oekrains graan kwam terecht in Afrika, en 39% naar Westblok landen in de EU.

IJsboer 18 juni 2023 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 10184837)
Via TOR browser om de Great Internet Firewall van het Ministerie van Waarheid van het Westblok te passeren

Ik kan me vergissen, maar hopelijk ben je niet zo naïef dat je zo'n afkeer hebt van reguliere media dat je alle informatie van bronnen die daar tegenin gaan gewoon blindelings aanneemt ? Want het is precies dat soort mensen die gemanipuleerd worden.

Je moet ALLES met een kritisch oog lezen, of de bron nu betrouwbaar is of niet doet er eigenlijk niet toe.

Bepaalde nieuwsbronnen mijden is sowieso censuur en leidt tot een misvormd beeld van de waarheid.

quercus 18 juni 2023 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10141133)

It's all about money.

Wat zouden de Russki-Orcs anders doen met hun olie? Opeten???
Olie en grondstoffen leveren aan de rest van de wereld is het enige waartoe ze economisch in staat zijn. Voor de rest is deze geografisch reusachtige staat zo achterlijk als wat. China heeft de Russische Federatie nu reeds decennia voorbijgestoken op zowat alle vlakken, behalve dan olie en gas. Het is niet sedert vandaag dat ze achterop lopen. Reeds in 1905 werden ze smadelijk verslagen door de Japanners: op het land in Mantsjoerije en op zee via de slag in de straat van Tsusjima. De Russische vloot werd toen finaal uit het water geblazen door de Japanse scheepsartillerie. Slechts één Russisch schip wist aan de ramp te ontsnappen en met veel moeite Vladivostok te bereiken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be