![]() |
Naar Antwerpen!!
Oke, we kennen de risico's.
We hebben het nagevraagd; bij AS Adventure verkopen ze geen granaat-proof vesten. Volgens Dela is het op eigen risico en komen ze niet tussen. Binnenlandse zaken raadt er naar toe reizen af en heel de familie bekijkt ons scheel. Maar we gaan het Bear Grylls gewijs toch maar eens riskeren: we gaan een dagje naar Antwerpen!! Vraag is; hoe? Met de bus is teveel gedoe. Vanuit onze woonplaats reizen we dan dik 2 uur. Het wordt dus de auto. Maar sinds de gratis parkings op de kaaien blijkbaar opgedoekt zijn gaat ons dat een fortuin kosten vrees ik. Keek even parking Grote Markt na en voor de prijs van een paar uur parkeren zuip ik me op de Groenplaats een ferm stuk in mijn kloten en een mens moet prioriteiten stellen eh? Vandaar: HET PLAN: met de auto naar de parking van Wijnegem Shopping en daar de tram (lijn 10) naar 't Stad. Komende van de E313 (vanuit richting Ranst) leek me dat een strak plan maar misschien weten enkele locals nog betere reisplannen. Dus: Beter voorstellen? Do's en don't's? Waar zeker naartoe in Antwerpen? Waar zeker niet naartoe? Hou er rekening mee dat het alweer enige jaren geleden is (van voor het granaat-tijdperk) dat ik nog eens in Antwerpen was. Staat die heel grote kerk daar nog altijd? |
Veel geluk.
|
Citaat:
|
Antwerpen is dood.
De tijden van vroeger dat het er nog gezellig leven, wonen, uitgaan was zijn een ver verleden. Die stad is ingepalmd maar niemand begrijpt het. :roll: |
Heb je geen speciale auto nodig daar?
Een euro 99 of zo. Of een vergunning? Moet je u eerst aanmelden om binnen te rijden? Kan je daar nog parkeren ergens? |
Heb je al eens info genomen of je niet één van die twee werkloze BearCats van De Wever zijn veldwachters kunt huren voor dat stadsbezoek ? Superveilig, en granaat-proof.
|
Goe zot.
|
Citaat:
@BigF en nu ook ni overdag publiekelijk of op terrasjes zitten eten en drinken, hé. 't Is wel ramadan, hé. Een beetje rekening houden met de lokale bevolking! |
Wandel eens in de Handelstraat, daar heeft een zakkenroller mijn smartphone willen stelen.. Gelukkig was ik er snel bij. Schrok enorm hoeveel Moslims hem verdedigen.. Meneer had niks misdaan, tot ik m'n smartphone uit z'n handen sloeg.
|
Citaat:
Een zwaar verloederde stad is het waar de criminaliteit en de drughandel ( haven ingepalmd?) het overgenomen hebben. Mocht er iemand zijn die daar verandering wil in brengen, die staat voor een héél zware taak. En misschien staat die persoon wel helemaal alleen 'te vechten tegen de bierkaai?' ![]() Of hem/haar dat zal lukken dat lijkt mij wreed twijfelachtig. :| |
Citaat:
|
Citaat:
Hoogbouw verziekt de sfeer. En trekt "ongedierte" aan. Sjonge, jonge... Whatever gast... In Brugge is alles dicht om 21u. Maar het kan er wel gezellig zijn. Okay. Punt gemaakt. |
De georganiseerde misdaad? Die houden van hoogbouw en/of tunnels. :lol:
|
Het VB? Die spreken over avondklokken, lockdowns en het leger. Vrouwen en kinderen moeten even naar een vluchthuis. Het is hier niet GTA hé. Dat je 6 sterretjes van de flikken moet afschudden.
"Ik ben die toestanden hier meer dan zat, in dit stadje. Ben hier voorgoed weg." Misschien willen de instanties dat wel en dan zijn ze gewonnen. Manneke, je zoekt het veel te ver. Die sfeerverziekers altijd... Okay, okay... |
Met de trein is het ook goed te doen.
|
Citaat:
Achter het Galgenweel is men maar hoogbouw aan het bijbouwen. Ga daar eens naar de naamplaatjes kijken. (Blancefloerlaan, en verder door naar daar waar vroeger de Gazet Van Antwerpen en de Sanyo was verder door naar daar waar de tennis Borgerweert is) |
Alvast dank voor alle bijdragen.
Trein is inderdaad ook een optie maar die is met bijna €18pp wel redelijk duur. Als ik daar nog eens een dagje parking aan het station bij op moet tellen wordt een dagje reizen met de trein voor 4 mensen een belevenis van bijna €100... En mijn noodzakelijke overstap wordt volgens de NMBS enkel gegarandeerd als de vertraging niet meer dan 2 minuten bedraagt... Gaan we dus echt niet riskeren. Voorlopig lijkt de beste manier dus nog steeds de auto naar Wijnegem en van daar met de tram (lijn 5, 4x€3,4 h/t met tienbeurtenkaart) naar de Groenplaats. Dat is qua snelheid (net iets meer dan een uur) en qua prijs (pakweg €25 incl naft) volgens mij nog steeds de interessantste optie. |
Citaat:
't Was dan nog om te gaan eten en pinten te pakken, dus dan moet ge nog eens zien dat ge de laatste niet mist (wat al om 23u45 ofzo was). Als mijn madam gaat shoppen met de vrienden zetten ze ook steeds hun auto op een randparking en vandaar den tram. Opties genoeg: https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/.../park-and-ride |
Citaat:
Maar ik ben ook al in echte grootsteden geweest, daar zijn bepaalde wijken het territorium van "het buitenland". De politie en de belastingdienst komt er niet. Zo snel mogelijk weg. Dat kuis ik niet op. De linkse meute mag dat doen. Die testjes van zwarten of Mohameddanen of je geen racist bent? Zo van eet je een snoepje op dat ik heb aangeraakt. Djesus.. |
Een hele expeditie zo te zien. Afhankelijk van de dag en de richting waaruit je komt kan er file zijn uiteraard. Dat is een factor om rekening mee te houden als je de auto neemt.
Mag ik op even veel goede raad rekenen als ik vanuit Antwerpen één van jullie dorpen kom bezoeken? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be