![]() |
Marc Van Peel breekt met CD&V
Voormalig voorzitter en Antwerps ereschepen Marc Van Peel breekt met CD&V: “Ik vind mij niet meer terug in mijn partij”
Naar welke partij zou hij overstappen? |
Die gast is allang uitgebolt en stelt derhalve politiek niets meer voor. Misschien kan N-VA die opvissen.
De man is een echte CVP krokodil hé. |
Hij is 73 jaar en na jaren van profitariaat keert hij zijn kar.
|
Heel laat ontdekt dat de CVP /CD&V schizofreen is. Zou staan voor gezinnen, bedrijven, KMO, boeren, enz...
Maar de linkse geniepige bende binnen de parij heeft gezinnen, bedrijven, KMO, boeren, enz...heel bewust kapot gemaakt met hun stoottroepen de vakbond in hun ziekelijk streven naar Linkse almacht zoals Groen doet, de Vooruit achteruit, de PVDA en de Franstaligen zich spiegelend aan groot voorbeeld China ! Waardoor niemand nog tevreden is hier in dit land! |
Citaat:
|
Citaat:
Schoofken zal trachten dat beter te doen. En tegelijk de vraag in je post rood kleuren hieronder. Uitkijkend naar de reactie van Nahima Lanjri, toch een van de straffe madammen in het tsjevenkot van de Kamer. Titel: Oud-partijvoorzitter Marc Van Peel wil niets meer weten van CD&V: “Hoe kan ik als inwoner van een stad als Antwerpen nog voor CD&V stemmen?” https://www.hln.be/antwerpen/oud-par...mmen~a572e08c/ Citaat:
|
Morgen is hij lid van de NVA, je zal wel zien.
|
Citaat:
|
Van Peel houdt het voor bekeken bij CD&V
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...4f94c648a&ei=9
Vooral de houding van de CD&V in het stikstofdossier zit Marc hoog Marc Van Peel schort lidmaatschap van CD&V op Gisteren om 19:23 Voormalig CD&V-boegbeeld Marc Van Peel schort zijn lidmaatschap van de partij op, uit onvrede met de nieuwe koers die de christendemocraten onder huidig voorzitter Sammy Mahdi varen. Dat zegt Gazet Van Antwerpen en Van Peel bevestigt het nieuws. De intussen 73-jarige Marc Van Peel was onder meer partijvoorzitter van 1996 tot 1999, zetelde voor CD&V in de Kamer en het Vlaams Parlement, en was Antwerps schepen van 2001 tot 2018. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 stelde hij zich niet meer kandidaat. Nu breekt Van Peel dus volledig met CD&V, naar eigen zeggen omdat de partij "anti-stedelijk en anti-industrie" is geworden. Onder meer de houding in het stikstofdossier zit Van Peel hoog. We waren bijna vergeten dat de CD&V iets meer was dan een plattelandspartij. Van Peel was ooit de grote (politieke) baas van de Antwerpse haven. Ook de industrie liet de CD&V nooit koud. Dit bewijst weeral dat de CD&V van verschillende walletjes eet. De onvrede zal dus niet alleen bij Marc zitten. |
Dubbele draad, zie rubriek binnenland
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik nu twijfel vraag ik het aan de moderatie. |
Citaat:
Van Peel is binnen. Boer Herman nog niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Enerzijds verdedigde hij de N-VA, anderzijds schoffeerde hij de N-VA i.v.m. Marrakesh. |
Eens tsjeef, altijd tsjeef.
Het was dezelfde Van Peel die de deur van het schoon verdiep krampachtig dicht hield voor De Wever. De Wever zetelt op het Antwerps stadhuis, en Van Peel is ribbedebie. Pretentie is het mooiste bewijs van domheid. |
Enerzijds, anderzijds. Dat is altijd het handelsmerk geweest van de tsjeven.
|
Dit lijkt me mogelijk nog goede reclame voor het Mahdistische CD&V. Misschien dat het enkele twijfelaars overtuigt dat de heikneuterkoers die de partij vaart oprecht is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be