Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Finland: linkse Marin mag haar boeltje pakken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268527)

Drukazz 3 april 2023 20:49

Finland: linkse Marin mag haar boeltje pakken.

Conservatief-liberalen verslaan huidige premier Sanna Marin en winnen Finse verkiezingen

Oppositiepartij Nationale Coalitie heeft zondag de Finse parlementsverkiezingen gewonnen. De conservatief-liberalen wonnen bijna 21 procent van de stemmen. De winst betekent zeer waarschijnlijk het einde van het premierschap van de sociaal-democratische premier Sanna Marin.

De Sociaal-democraten (SDP) van premier Sanna Marin werden de derde partij met 19,9 procent van de stemmen. Dat is meer dan vier jaar geleden, maar dus niet voldoende voor de winst.

De radicaal-rechtse partij De Finnen, voorheen De Ware Finnen genoemd, eindigde als tweede met 20,1 procent van de stemmen. Het is het beste resultaat tot dusver voor deze EU-kritische anti-immigratiepartij.

BRON

Volwassen vrouwen die zich gedragen als losbandige tentsletjes worden terecht weggestemd.

Die vrouw was geen goed voorbeeld voor de Finse jeugd.

Ik ben benieuwd of de conservatief-liberalen en de patriotten in Finland wél kunnen samenwerken.

Vette Pois(s)on 3 april 2023 22:15

nu heeft ze tijd om patatten te schillen

Dadeemelee 3 april 2023 22:53

Nochtans was Finland onder haar bewind het gelukkigste land ter wereld.

Drukazz 3 april 2023 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10142284)

World Happiness Report

As of March 2023, Finland has been ranked the happiest country in the world six times in a row.

Niet dankzij haar dus. :-)

In het gelukkigste land ter wereld stemt meer dan 20% radicaal-rechts. Het idee dat dat dus allemaal "deplorables" en "malcontenten" zijn, klopt dus niet.

patrickve 4 april 2023 05:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10142257)
sanna-marin-en-winnen-finse-verkiezingen~bdbfd3d75/]BRON[/url]

Volwassen vrouwen die zich gedragen als losbandige tentsletjes worden terecht weggestemd.

Dat is wel jammer. Tentsletjes zijn nochtans waar jonge vrouwen best een voorbeeld aan nemen :-)

DucDEnghien 4 april 2023 05:39

Finland wordt vandaag vooral de 31ste lidstaat van de NAVO met de zegen van de partijen die de verkiezingen gewonnen hebben. Alleen het links/groene VAS was tegen de toetreding.

Skobelev 4 april 2023 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10142284)

Zo is het correcter :

Nochtans was Finland ondanks haar bewind het gelukkigste land ter wereld.

Indomitable 4 april 2023 06:54

Ongeacht de uitkomst, een opkomst van bijna 72% is een overwinning.

R. Kipling 4 april 2023 15:13

Good riddance. Tijd voor een wat realistischer beleid van (centrum)rechts die met alle partijen zal spreken.

De schoofzak 4 april 2023 16:13

Ik heb er geen flauw benul van hoe links betrokkene wel was. Centrum-links of extreem-links ... daar zit nogal wat tussen.

Maar dat ze vergeleken wordt met een slet, omdat ze graag danst op private feestjes, dan vind ik laag bij de grond. Wie daarmee een probleem heeft, vind ik een karakter hebben van den hond zijn kloten.

Boduo 4 april 2023 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling (Bericht 10142716)
Good riddance. Tijd voor een wat realistischer beleid van (centrum)rechts die met alle partijen zal spreken.

Good riddance...
Zeg maar gewoon : goede verlossing.

dalibor 4 april 2023 17:04

Marin's partij is 3 zetels vooruit gegaan. Maar haar coalitiepartners moesten verkies incasseren.

Maar goed, wat de incels hun hartje blij maakt ...

Dadeemelee 4 april 2023 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10142763)
Ik heb er geen flauw benul van hoe links betrokkene wel was. Centrum-links of extreem-links ... daar zit nogal wat tussen.

Maar dat ze vergeleken wordt met een slet, omdat ze graag danst op private feestjes, dan vind ik laag bij de grond. Wie daarmee een probleem heeft, vind ik een karakter hebben van den hond zijn kloten.

Rechts of links is eigenlijk inhoudsloos geworden. Het gaat over Conservatief (meestal Nationalistisch) vs. Progressief.

Dadeemelee 4 april 2023 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10142323)
Zo is het correcter :

Nochtans was Finland ondanks haar bewind het gelukkigste land ter wereld.

En België doet het ondanks Vivaldi niet zo goed. 8-)

patrickve 4 april 2023 17:47

Citaat:

2

patrickve 4 april 2023 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10142798)
Rechts of links is eigenlijk inhoudsloos geworden. Het gaat over Conservatief (meestal Nationalistisch) vs. Progressief.

Ik dacht dat het fundamenteel nog altijd gaat over "meer collectivisme en meer regelneven" dan wel "meer individualisme en meer vrijheid".

djimi 4 april 2023 18:26

Citaat:

...

Het hoeft niet aan het karakter te liggen.

Er zijn er ook met een ideologie/een religie 'van den hond zijn kloten'.

Drukazz 5 april 2023 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10142793)
Marin's partij is 3 zetels vooruit gegaan. Maar haar coalitiepartners moesten verkies incasseren.

Maar goed, wat de incels hun hartje blij maakt ...

Haar LINKSE coalitiepartners hebben inderdaad de prijs betaald voor haar woke beleid.

De RECHTSE oppositie ging er flink op vooruit: +10 voor National Coalition en +7 voor de Ware Finnen.

Finland maakt een stevige ruk naar rechts en toont Vlaanderen de weg.

Als Wallonië nog meer naar links opschuift in 2024 wordt België bij elkaar houden steeds lastiger.

De schoofzak 5 april 2023 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10142798)

Ja ja, voor diegenen die veel bla bla verkopen.

Akkoord dat moderne liberalen en moderne sossen geëvolueerd zijn naar centrum-rechts en centrum-links, maar voor de rest: bla bla .

Boduo 6 april 2023 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10142257)
Conservatief-liberalen verslaan huidige premier Sanna Marin en winnen Finse verkiezingen

Oppositiepartij Nationale Coalitie heeft zondag de Finse parlementsverkiezingen gewonnen. De conservatief-liberalen wonnen bijna 21 procent van de stemmen. De winst betekent zeer waarschijnlijk het einde van het premierschap van de sociaal-democratische premier Sanna Marin.

De Sociaal-democraten (SDP) van premier Sanna Marin werden de derde partij met 19,9 procent van de stemmen. Dat is meer dan vier jaar geleden, maar dus niet voldoende voor de winst.

De radicaal-rechtse partij De Finnen, voorheen De Ware Finnen genoemd, eindigde als tweede met 20,1 procent van de stemmen. Het is het beste resultaat tot dusver voor deze EU-kritische anti-immigratiepartij.

BRON

Ik ben benieuwd of de conservatief-liberalen en de patriotten in Finland wél kunnen samenwerken.

Die vrouw heeft prachtige rode lippen !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be