Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
(Bericht 10143643)
Had ... had ... de realiteit is dat men dat niet gedaan heeft en dat het uiteindelijk allemaal neerkomt op het feit dat men verkaveld heeft zonder enige toekomstvisie louter en alleen in het belang van verrijking van bepaalde individuen.
|
Ik durf dit ernstig te betwijfelen. Veel geld kan men alleen verdienen door de grotere bouwprojecten. Wat wel gebeurt is dat de gemeentebesturen, veelal krap bij kas en zonder veel visie langs staats-, gewest-, provincie- en gemeentewegen aan de lokale eigenaar van een stuk grond de mogelijkheid boden om te bouwen. Er is nu wel een duidelijke kentering te bespeuren waarbij openliggende stukken rond de dorpskernen aangesproken worden.
Citaat:
(Bericht 10143643)
|
Dat Groot-Brittannië en België qua isolatie minder goed scoren, heeft zijn verklaring in het feit dat de gemiddelde leeftijd van de woning in deze voortrekkers van de industriële revolutie het hoogst ligt. Ik verbleef enige jaren in Groot-Brittannië en de 'nieuwbouw' is er van dezelfde kwaliteit als in Nederland.
Citaat:
(Bericht 10143643)
Of rioleringsgraad lopen we ook hopeloos achter, in Nederland zit nagenoeg iedereen erop aangesloten, in België 1/8 nog steeds niet
|
.Riolering is enkel nuttig en rendabel in stedelijke gebieden. Op het platteland dient men de eigen zuiveringsinstallatie te promoten. Ik woon landelijk, er is geen riolering en beschik over zo'n zuivering. Een veebedrijf met 5.000 varkens = kleine stad en zou verplicht een zuiveringsstation dienen te hebben.
Citaat:
(Bericht 10143643)
Nee, vooruitziendheid en een toekomstgericht beleid voeren zit er niet in hier in ons land, snel zoveel mogelijk geld verdienen is de enige strategie die men hanteert.
Men ageert enkel onder druk van Europa of als men in de problemen begint te komen met bijvoorbeeld overstromingen. Want ook dat is typerend voor die strategie; bouwen in overstromingsgebied.
|
Als men ziet op het EU energie-beleid uit zogenaamde klimaatoverwegingen, dan zou ik niet teveel mijn hoop stellen op deze wereldvreemde ridders, die van wetenschap niets afweten.
|