Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Klagen en zagen omdat er teveel Walen naar de Belgische kust komen.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268592)

Henri1 10 april 2023 13:07

Klagen en zagen omdat er teveel Walen naar de Belgische kust komen....

De andere "vakantieregeling" in Wallonië zorgt ervoor dat de vlaamse HoReCa aan de Belgische Kust met de handen ik het haar zitten.

NIET ENKEL HET WEER SPEELT ZIJN ROL

Door de nieuwe vakantieregeling in Franstalig België valt de lentevakantie daar deze keer later dan de Vlaamse paasvakantie, van 29 april tot en met 14 mei. "Het feit dat zij later vakantie hebben, speelt zeker een rol in de iets lagere bezettingscijfers. De nieuwe vakantieregeling zorgt voor meer spreiding aan de kust, wat goed is. Zo kan hier meer kwaliteit worden geboden. Maar het zorgt ook voor uitdagingen", zegt Lahaye-Battheu. "De activiteiten aan zee moeten meer worden gespreid en de horeca moet nu ook in mei personeel voorzien. Dat vormt een uitdaging voor de kustgemeenten en de horecasector."

----------

Hoe gaat onze Witte dit komen uitleggen......

Vlamingen gaan wandelen en daarna thuis eten.
Walen gaan wandelen en dan ter plaatse eten.

https://www.focus-wtv.be/nieuws/10-p...st-paasweekend

maddox 10 april 2023 13:44

Ik vind het geen slechte zaak, Walen die hun uitkeringen in Vlaanderen uitgeven.

Zipper 10 april 2023 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10145340)
Ik vind het geen slechte zaak, Walen die hun uitkeringen in Vlaanderen uitgeven.

Ja, zo keert ons geld toch nog een beetje terug.

Boduo 10 april 2023 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10145345)
Ja, zo keert ons geld toch nog een beetje terug.

En geniet de horeca van een grotere tewerkstelling.

maddox 10 april 2023 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10145361)
En geniet de horeca van een grotere tewerkstelling.

Ik hoop de grootste hoop in't zwart, dan gaat het geld terug de economie in, en niet in dat enorme zwarte gat waar al die graaiende lantaarnpaalfruitjes in grabbelen.

Pol Dolf 10 april 2023 14:47

binnelandse polletiek ??

Boduo 10 april 2023 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10145366)
Ik hoop de grootste hoop in't zwart, dan gaat het geld terug de economie in, en niet in dat enorme zwarte gat waar al die graaiende lantaarnpaalfruitjes in grabbelen.

Er bestaat nog zwart werk maar het wordt steeds moeilijker.

De schoofzak 10 april 2023 14:54

Net zoals Duitsland volledig vrij kiest wanneer hun schoolvakanties doorgaan, zo mag Walenland ook kiezen.
De toeristische sector moet zich maar aanpassen.

En .... als je het artikel maar ook andere zaken leest, dan ... doen zij dat ook. Vlamingen zijn flexibel. Zij weten opportuniteiten te ontwaren in nieuwigheden.

Ik vind het wel wat sneu voor de Waalse schoolgaande jeugd. Zo kort voor de eindexamens een twee weken vakantie.
In mijn humaniora-tijd was het het advies van de leraren: na de Paasvakantie begint de blok zich op te bouwen. Geen week later.

Ik zie dus geen problemen.

Witte Kaproen 10 april 2023 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10145323)
De andere "vakantieregeling" in Wallonië zorgt ervoor dat de vlaamse HoReCa aan de Belgische Kust met de handen ik het haar zitten.

Door de nieuwe vakantieregeling in Franstalig België valt de lentevakantie daar deze keer later dan de Vlaamse paasvakantie, van 29 april tot en met 14 mei. "Het feit dat zij later vakantie hebben, speelt zeker een rol in de iets lagere bezettingscijfers. De nieuwe vakantieregeling zorgt voor meer spreiding aan de kust, wat goed is. Zo kan hier meer kwaliteit worden geboden. Maar het zorgt ook voor uitdagingen", zegt Lahaye-Battheu. "De activiteiten aan zee moeten meer worden gespreid en de horeca moet nu ook in mei personeel voorzien. Dat vormt een uitdaging voor de kustgemeenten en de horecasector."

----------

De Walen zegden steeds dat ze de Vlaamse Kust links lieten liggen en in de plaats daarvan naar de Franse Opaalkust gingen gaan.

Daar blijkt dus niet veel van te kloppen.:roll:.

Pol Dolf 10 april 2023 15:08

bij H is toerisme ook al politiek

Anselmo 10 april 2023 15:16

Citaat:

...

...

Als die Walen telkens ook thuis moesten gaan eten, dan worden dat steeds wel serieuze wandelingen.:roll:

Universalia 10 april 2023 20:45

Citaat:

----------

Niet alleen de Walen gaan naar de kust maar de gemeenten/steden die even iets dichter tegen Noord-Frankrijk liggen die zijn overspoeld van de Noord-Fransen die het niet al te nauw nemen met de verkeersregels zoals wij ze kennen en die wel ergens een job 'gekregen' hebben.

Everytime 10 april 2023 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10145340)

De Franstaligen aan de Kust, dat is niet alleen toerisme maar ook inwoners. Franstalige vrienden van mij wonen nu aan de Kust en voelen er zich prima.

Everytime 10 april 2023 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10145375)
De Walen zegden steeds dat ze de Vlaamse Kust links lieten liggen en in de plaats daarvan naar de Franse Opaalkust gingen gaan.

Daar blijkt dus niet veel van te kloppen.:roll:.

Neen. Niet echt.

fcal 10 april 2023 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 10145498)
De Franstaligen aan de Kust, dat is niet alleen toerisme maar ook inwoners. Franstalige vrienden van mij wonen nu aan de Kust en voelen er zich prima.

Heel juist, maar mijn Franstalige vrienden zijn wel de mening toegedaan, dat zij net als in de rest van België bij hun relatie met de lokale overheid en de lokale middensstand de eigen wereldtaal (Frans) moeten kunnen gebruiken. Dit is nu niet meer mogelijk en is een verdrukking van de trouwe Franstalige Belg. Alleen zo kan de eenheid van het land bewaard worden.

Everytime 10 april 2023 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 10145505)
Heel juist, maar mijn Franstalige vrienden zijn wel de mening toegedaan, dat zij net als in de rest van België bij hun relatie met de lokale overheid en de lokale middensstand de eigen wereldtaal (Frans) moeten kunnen gebruiken. Dit is nu niet meer mogelijk en is een verdrukking van de trouwe Franstalige Belg. Alleen zo kan de eenheid van het land bewaard worden.

We spreken altijd Nederlands aan de Kust als we in contact met restaurant-, caféuitbaters of winkeluitbaters zijn. Ook met de "gewone Vlamingen" is het zo.

Universalia 10 april 2023 21:42

Had het Frans in 'ons' land al niet lang moeten vervangen worden door het Engels;

Er zijn tal van landen die het Engels als eerste taal gezet hebben en wat u thuis spreekt, trek daar verder uw plan mee. :|

Op volgende gaat men er nog wat verder op in...

Is Frans nog steeds een wereldtaal of is het ondertussen vervangen door het Engels?

reservespeler 11 april 2023 06:02

Citaat:

----------

Waar ziet u klagen en zagen?

Feit is dat de Horeca aan de kust voor een gedeelte gerund wordt door VLaamse jobstudenten. Als die Vlaamse jobstudenten echter naar school moeten...

Henri1 11 april 2023 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10145367)
binnelandse polletiek ??

Voor zover ik weet ligt de Belgische Kust in het binnenland.

Karel Martel B 11 april 2023 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 10145505)

De uitdrukking "se croire sorti de la cuisse de Jupiter" is hier geschikt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be