![]() |
Dokters of verzekeringsmaatschappijen die weigeren VB’ers te behandelen. Mag dat?
In Florida wordt het waarschijnlijk werkelijkheid.
https://gomag.com/article/florida-bi...gbtq-patients/ Citaat:
|
Wanneer het anti-vaxxers betrof was 'hulp weigeren' niet zo verwerpelijk eh..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je ze allebei helpt is de kans 90% dat ze allebei overlijden. Als je 1 helpt is de kans 20% dat deze overlijdt en is de kans 100% dat de andere overlijdt. Wat is uw keuze? Je hebt geen tijd om een alternatief te bedenken, je moet NU handelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar toegegeven, vanachter je scherm is een dergelijke keuze maken niet moeilijk, in het echt lijkt me dat veel moeilijker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien gebeurt het vaker dat alle beden op de intensive care bezet zijn, en ze komen er aan met een volgende kandidaat. |
Je zou je kunnen afvragen : als het geloof het allerbelangrijkste is in je leven, waarom zou je dan dokter of verpleger worden (waarbij je weet dat er geloofsdilemma's zullen optreden ) en niet predikant of priester ?
|
Ik vind dat niet kunnen want dan had zo een persoon beter geen dokter/dokteres geworden als zijn/haar geloofsovertuigingen en andere gedachten gaan meespelen.
De rechten van de patiënt dan maar... |
Alsof ik behandeld zou willen worden door een dokter die actief antipathie voor me heeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of zijn dat daar K.K.K'ers die hun oude dag in Florida gaan slijten ? |
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat ze alle andere hulp zouden weigeren. Net zo min er een reden zou zijn waarom artsen hun andere vormen van hulp zouden moeten weigeren. Je kan hoogstens stellen dat een anti-vaxxer pech heeft bij een overvloed van patiënten omdat men dan keuzes moet maken door een tekort aan zorg. Maar je zou dan evengoed kunnen kiezen om jonge niet-gevaccineerde mensen voorrang te geven op gevaccineerde opgeleefde 80-plussers met allerlei andere aandoeningen. Maar het gaat in deze draad niet over 'moeten kiezen tussen patiënt 1 en patiënt 2 omdat men maar een van beide kan helpen'. Het openingsbericht van deze draad vermeldt: to deny medical care to a patient based on religious, moral or ethical opinions Op basis van religie of morele overwegingen mag niemand worden uitgesloten. Dat zou verwerpelijk zijn. Akkoord. Zelfs een VB'er die verwerpelijke gedachten heeft zou nog hulp moeten krijgen, wordt gesteld door de draadstarter. Helemaal terecht. Maar iemand die geen vertrouwen heeft in de nieuwe vaccin-technologie, waarvan niet geweten is wat de gevolgen zijn, die zou vanzelfsprekend alle hulp geweigerd moeten worden..? Wat een mop. |
Citaat:
Neen, indien er een triage nodig zou zijn geweest dan uiteraard de anti vaxxers helemaal achter in de rij. Desnoods buiten, op de parking van de kliniek in een tent of zo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be