Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Het einde van een tijdperk: Duitsland doet het vanaf nu zonder kerncentrales. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268652)

Henri1 15 april 2023 09:24

Het einde van een tijdperk: Duitsland doet het vanaf nu zonder kerncentrales.

Het einde van een tijdperk: Duitsland doet het vanaf nu zonder kerncentrales
In Duitsland sluiten vanavond alle kerncentrales. De drie resterende centrales hadden al op 31 december moeten dichtgaan, maar ze mochten nog blijven draaien om de winter te overbruggen. De sluiting leidde in de Duitse regering tot grote discussie tussen de liberalen, die de centrales wilden openhouden en de Groenen die ze willen sluiten. Maar eigenlijk moeten we terug naar Angela Merkel, Fukushima en 2012.

Gaat het licht nu uit in Duitsland of waren de voorbereidingen voldoende ?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04...f-nu-zonder-k/

quercus 15 april 2023 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10147975)
Het einde van een tijdperk: Duitsland doet het vanaf nu zonder kerncentrales
In Duitsland sluiten vanavond alle kerncentrales. De drie resterende centrales hadden al op 31 december moeten dichtgaan, maar ze mochten nog blijven draaien om de winter te overbruggen. De sluiting leidde in de Duitse regering tot grote discussie tussen de liberalen, die de centrales wilden openhouden en de Groenen die ze willen sluiten. Maar eigenlijk moeten we terug naar Angela Merkel, Fukushima en 2012.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04...f-nu-zonder-k/

Ja, en om dat stadium te bereiken hebben de Duitsers dan maar beslist om desnoods meer flink vervuilende Braunkohl te verstoken. Niet erg snugger noem ik dat. Anti-nucleair fanatisme leidt naar klimaat-lichtzinnigheid.

Universalia 15 april 2023 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10147982)
Ja, en om dat stadium te bereiken hebben de Duitsers dan maar beslist om desnoods meer flink vervuilende Braunkohl te verstoken. Niet erg snugger noem ik dat. Anti-nucleair fanatisme leidt naar klimaat-lichtzinnigheid.

Ik noem dat ook niet echt snugger maar ja die Duitsers. 8O

patrickve 15 april 2023 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10147975)

Natuurlijk niet. Duitsland gaat volop fossiel + buurland.

Zoals al sinds altijd. Die paar kerncentrales maken het verschil niet, he.

De schoofzak 15 april 2023 12:08

Ik kan me nog inbeelden dat die Duitsers met de hun kenmerkende Gründlichkeit, daarin lukken.
Maar hier bij ons, met de verschillende visies ten n en ten z, met de lafheid van de politici van de klassieke machtspartijen, ... : in geen jaren.

patrickve 15 april 2023 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10148085)
Ik kan me nog inbeelden dat die Duitsers met de hun kenmerkende Gründlichkeit, daarin lukken.

Die bestaat niet meer, die Gründlichkeit. De Duitsers van destijds zijn vervangen door een bende pretentieuze psychorigide blaaskaken maar die helemaal de kwaliteiten niet meer hebben van destijds.

fcal 15 april 2023 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10148090)
Die bestaat niet meer, die Gründlichkeit. De Duitsers van destijds zijn vervangen door een bende pretentieuze psychorigide blaaskaken maar die helemaal de kwaliteiten niet meer hebben van destijds.

Ecolo en Groen voldoen ook aan deze beschrijving en de traditionele partijen (Noord en Zuid) volgen hen.

TheFourHorsemen 17 april 2023 09:50

Joepie, extra kolen en gas opbranden.

Joepie, extra CO2.

Greta Turnbroek zal blij zijn.

Boduo 17 april 2023 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 10148114)
Ecolo en Groen voldoen ook aan deze beschrijving en de traditionele partijen (Noord en Zuid) volgen hen.

De Duitsers bouwen wel in versneld tempo overal windmolens en grote "parken" zonnepanelen.

patrickve 17 april 2023 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10148828)
De Duitsers bouwen wel in versneld tempo overal windmolens en grote "parken" zonnepanelen.

Tuurlijk, maar dat lost op zijn best hun probleem "gemiddeld" op, maar niet "momentaan". Als ze daarvoor de niet-op-windmolens-draaiende buren nodig hebben, is dit pippo.

TheFourHorsemen 17 april 2023 10:16

Citaat:

En dat mag ook hé. Aangevuld met kerncentrales.

Niet aangevuld met kolen en gas.

maddox 17 april 2023 10:47

Citaat:

Zonder grootschalige opslag (en dan denken we aan GWu) zijn windmolens en zonnepanelen onstuurbare bronnen die regelmatig niet leveren wat ze zouden kunnen.

reservespeler 17 april 2023 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10147992)

Wij, Belgen, zullen dan maar meer CO² en dergelijke reduceren.

reservespeler 17 april 2023 10:50

Citaat:

2

reservespeler 17 april 2023 10:51

Citaat:

Ja en?

reservespeler 17 april 2023 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10148879)
Zonder grootschalige opslag (en dan denken we aan GWu) zijn windmolens en zonnepanelen onstuurbare bronnen die regelmatig niet leveren wat ze zouden kunnen.

2

Herr Flick 17 april 2023 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10147992)

groene duitsers,...

Hun op bruinkool gestookte Tesla's daar stoten meer vettigheid uit dan mijn benzine voituurke ...

Herr Flick 17 april 2023 13:10

Citaat:

Enkel voor hun wapens gaat dat nog wat op, hun auto industrie staat qua kwaliteit al een paar decenia achter op de japanners.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be