Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nieuw nationaal monument. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268682)

BigF 18 april 2023 09:26

Nieuw nationaal monument.

Ik stel voor (naar aanleiding van de atomium draad) dat we dringend een nieuw nationaal monument nodig hebben.

We breken het atonium af en bouwen iets nieuws in de plaats.

Voorwaarden:
Het moet hoger zijn dan het atomiun.
Het moet 10x meer kosten dan oorspronkelijk begroot.
Alle Belgen moeten het lelijk vinden.
De rest van de wereld moet het fantastisch vinden.
Het moet binnen de 5 jaar al behoorlijk aan't roesten zijn.

Kom maar met voorstellen.
Uitgewerkte voorstellen (met plannen, begrotingen, studies,...) hebben natuurlijk meer kans op slagen dan andere.

Na verloop van tijd kies ik een favoriet ontwerp en zodra men dan in Brussel mee is kan de bouw beginnen.
De winnaar mag die dag de eerste vijs uit het Atoniun gaan draaien.

Herr Flick 18 april 2023 09:36

ik zou voorstellen om ne gigantische pak friet in ne puntzak te maken in staal met daarbovenop een alluminumen kwak mayonaise en zo een stokske erop met 5 bitterballen ook in staal.

Die bitterballen kunnen ronddraaien zodat ge een fraai beeld van broekzele hebt Stiekem is dit ook een knipoog naar d hollanders

De totale hoogte van de bovenste bitterbal met het stokse erdoor (dat als antenne kan dienen) is dan iets van 2,5 kilometer, kwestie van de loef af te steken van den boersj al dinges in Dubai.

Onzijdig 18 april 2023 09:38

We stelen de Eiffeltoren, breken hem helemaal af, brengen hem naar Broekzele, bouwen dat ding terug op en overgieten het met een zuur. Heel de wereld zal komen kijken hoe de toren langzaam weg kwijnt. :silly: :belg:

Het Verzet 18 april 2023 09:38

Shit, als't moet roesten gaat het niet.

Maar ik dacht alvast aan zoiets, maar dan in hoogbouw.

Koterij ?* la Belge (Gekend als vlaamse koterij, maar de walen hebben dat evengoed).
Elk kot heeft een andere functie, maar de typische belgische koterijen gelijk een duivenkot, een kiekekot, een frituur, een nachtwinkel en ne pedokelder mogen zeker niet ontbreken.

Om een alternatief te bieden voor het ijzer, zou ik opteren om er asbesten golfplaten in te steken.

Onderstaande gaat er ook naartoe, maar dan veel minder symmetrisch en met verschillende kleuren en materialen vanzelfsprekend

patrickve 18 april 2023 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10149516)
ik zou voorstellen om ne gigantische pak friet in ne puntzak te maken in staal met daarbovenop een alluminumen kwak mayonaise en zo een stokske erop met 5 bitterballen ook in staal.

Die bitterballen kunnen ronddraaien zodat ge een fraai beeld van broekzele hebt Stiekem is dit ook een knipoog naar d hollanders

De totale hoogte van de bovenste bitterbal met het stokse erdoor (dat als antenne kan dienen) is dan iets van 2,5 kilometer, kwestie van de loef af te steken van den boersj al dinges in Dubai.

Dit !

:-D

Herr Flick 18 april 2023 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 10149519)
Shit, als't moet roesten gaat het niet.

Maar ik dacht alvast aan zoiets, maar dan in hoogbouw.

Koterij ?* la Belge (Gekend als vlaamse koterij, maar de walen hebben dat evengoed).
Elk kot heeft een andere functie, maar de typische belgische koterijen gelijk een duivenkot, een kiekekot, een frituur, een nachtwinkel en ne pedokelder mogen zeker niet ontbreken.

Om een alternatief te bieden voor het ijzer, zou ik opteren om er asbesten golfplaten in te steken.

Ah ja en vanboven een gigantische duiventil met rechtstreeks vluchten op china !

Het Verzet 18 april 2023 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10149522)
Ah ja en vanboven een gigantische duiventil met rechtstreeks vluchten op china !

Of uw gigantisch pak friet, best of both worlds!
Of we zetten er nog een soort vrijheidsbeeld op die het vasthoudt, maar dan wel een bontkraagmarroef.

Herr Flick 18 april 2023 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 10149533)
Of uw gigantisch pak friet, best of both worlds!
Of we zetten er nog een soort vrijheidsbeeld op die het vasthoudt, maar dan wel een bontkraagmarroef.

Ah ja een bontkraagmaroef die ne gigantische tipzak friet omhoog houd en met zijn gat naar mekka staat. en dan in den bovensten bitterbal steken we een duivenkot.

en beneden staat dan een authentieke friet barak waarin ne frietchinees u pakskes friet in nen tipzak serveert. Ge kunt u daar ook ne replica constateur en duif aanschaffen. We moeten gelijk ook aan de merchandise denken. ipv een tshirt van het gebouw kunnen we zo ne grijze duivensjappers kiel aanbieden.

BigF 18 april 2023 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10149516)

:-D

Eerste reactie en we hebben al nen serieuze top3 kanshebber!!

Herr Flick 18 april 2023 10:24

We kunnen ook nen mega gigantische Brusselse Wafel maken, maar dat gaat wel saai zijn,

BigF 18 april 2023 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10149559)
Ah ja een bontkraagmaroef die ne gigantische tipzak friet omhoog houd en met zijn gat naar mekka staat. en dan in den bovensten bitterbal steken we een duivenkot.

en beneden staat dan een authentieke friet barak waarin ne frietchinees u pakskes friet in nen tipzak serveert. Ge kunt u daar ook ne replica constateur en duif aanschaffen. We moeten gelijk ook aan de merchandise denken. ipv een tshirt van het gebouw kunnen we zo ne grijze duivensjappers kiel aanbieden.

We gaan er nog vrij snel uitgeraken, ik voel het!!
:lol:

Herr Flick 18 april 2023 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10149565)
We gaan er nog vrij snel uitgeraken, ik voel het!!
:lol:

Als we dat nu een combineren met een enorme bierfleskes

en als we al die creaties samen voegen, dan hebben we meteen ook de Vlaamse koterij geeerd. Maar dat duivenkot op de bovenste verdieping dat blijft wel.

BigF 18 april 2023 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10149575)
Als we dat nu een combineren met een enorme bierfleskes

en als we al die creaties samen voegen, dan hebben we meteen ook de Vlaamse koterij geeerd. Maar dat duivenkot op de bovenste verdieping dat blijft wel.

De goei ideeën komen vlotjes...
Hopelijk vinden we even rap ne goeie fotoosjopper...

jad°relen°ir 18 april 2023 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10149564)
We kunnen ook nen mega gigantische Brusselse Wafel maken, maar dat gaat wel saai zijn,

Met coke in plaats van bloemsuiker is 't wel al wat minder saai.. en dat poeder is ook een van onze troeven eh..

Pol Dolf 18 april 2023 11:44

de gulden Geldzak ?

maddox 18 april 2023 11:47

Ik denk eerder dat we de andere kant moeten op denken.

We gaan de Belgische staatskas eren.

Net naast het Atomium boren we een 8 km diep gat. Daar dumpen we al onze politici in. Als die een kritische massa halen, hebben we een zwart gat dat voornamelijk geld gaat opslorpen.

Herr Flick 18 april 2023 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10149646)
Ik denk eerder dat we de andere kant moeten op denken.

We gaan de Belgische staatskas eren.

Net naast het Atomium boren we een 8 km diep gat. Daar dumpen we al onze politici in. Als die een kritische massa halen, hebben we een zwart gat dat voornamelijk geld gaat opslorpen.

we noemen het , "gat in de hand" en zetten er een kiekenren naast met alleen Waalse hanen...

maddox 18 april 2023 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10149674)
we noemen het , "gat in de hand" en zetten er een kiekenren naast met alleen Waalse hanen...

Een mesthoop van epische proporties, voor al die Waalse Hanen.

Vlad 18 april 2023 12:25

Een grote manneke pis met een erectie en een straal water een kilometer hoog de lucht in.

Boduo 18 april 2023 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10149506)
Ik stel voor (naar aanleiding van de atomium draad) dat we dringend een nieuw nationaal monument nodig hebben.

We breken het atonium af en bouwen iets nieuws in de plaats.

Voorwaarden:
Het moet hoger zijn dan het atomiun.
Het moet 10x meer kosten dan oorspronkelijk begroot.
Alle Belgen moeten het lelijk vinden.
De rest van de wereld moet het fantastisch vinden.
Het moet binnen de 5 jaar al behoorlijk aan't roesten zijn.

Kom maar met voorstellen.
Uitgewerkte voorstellen (met plannen, begrotingen, studies,...) hebben natuurlijk meer kans op slagen dan andere.

Na verloop van tijd kies ik een favoriet ontwerp en zodra men dan in Brussel mee is kan de bouw beginnen.
De winnaar mag die dag de eerste vijs uit het Atoniun gaan draaien.

De 1ste vijs uitdraaien ...met de fameuze schroevendraaier van Vanden Borre ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be