Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Extra koolstoftaks op brandstoffen vanaf 2027, minstens 10 cent de liter. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268685)

Micele 18 april 2023 12:07

Extra koolstoftaks op brandstoffen vanaf 2027, minstens 10 cent de liter.
 
Net in het VRT-nieuws, nu blijkbaar officieel, gaat 2027 in voege (niet 2028)

Minstens extra 10 cent de liter benzine, extra 12 cent voor diesel (ook voor stookolie)

Was reeds 19 december 2022 in de media:
Citaat:

https://autofans.be/nieuws/overheid/...toegankelijker

BRANDSTOF WORDT DUURDER VANAF 2027, ELEKTRISCH RIJDEN TOEGANKELIJKER

In het Europees Parlement is een akkoord bereikt over maatregelen om de CO2-uitstoot verder te beperken, en dat zal je voelen in je portemonnee. Er komt namelijk een extra taks op brandstof, waardoor je meer zal betalen aan de pomp. Voor dat gebeurt, belooft de EU echter een fonds voor financiële steun op poten te zetten.

Dit weekend hebben de EU-bonzen tot in de late uurtjes vergaderd met het ‘Fit for 55’-plan in het achterhoofd. Daarbij moet de Unie tegen 2030 namelijk 55% minder CO2 gaan uitstoten dan in 1990 het geval was. Dat wisten we al langer dan vandaag, maar nu is ook beslist welke stappen ze daartoe gaan ondernemen. Je zal het misschien niet graag horen maar ook jij zal daar het één en ander van gaan voelen, al belooft de EU wel dat dit zowel in negatieve als in positieve zin moet gelden.

AFSPRAAK AAN DE POMP IN 2027

Het emissiehandelsysteem, dat al langer van toepassing is op bedrijven binnen de grenzen van de Europese Unie, zal namelijk aanzienlijk uitgebreid worden om het ETS II — kort voor Emission Trading System II — te vormen. Dat houdt concreet in dat er ook op fossiele brandstoffen uitstootrechten betaald dienen te worden, en die zullen door de energieleveranciers doorgerekend worden aan de gebruiker. Daardoor zal het voltanken van je geliefde benzine- of dieselmobiel weer wat duurder worden, net als het verwarmen van je woonst. De startdatum van dit alles staat momenteel op 2027, al is er wel een mogelijkheid tot uitstel naar 2028 indien de huidige energiecrisis nog langer aanhoudt.

maddox 18 april 2023 12:44

Wedden dat we daar BTW op mogen betalen.

patrickve 18 april 2023 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10149667)
Net in het VRT-nieuws, nu blijkbaar officieel, gaat 2027 in voege (niet 2028)

Minstens extra 10 cent de liter benzine, extra 12 cent voor diesel (ook voor stookolie)

Was reeds 19 december 2022 in de media:

Dat gaat een minuscuul effect zijn, bovenop die 7 Euro de liter :-)

Skobelev 18 april 2023 13:06

Bedankt Europa

maddox 18 april 2023 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10149717)
Bedankt Europa

Daar hebben we toch democratisch voor gekozen nietwaar?

Skobelev 18 april 2023 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10149719)
Daar hebben we toch democratisch voor gekozen nietwaar?

Ik alvast niet. Fuck Europa wat mij betreft.

Oma 19 april 2023 09:49

Blufpoker van dat stelletje onverkozen eu-idioten om binnen VIER jaar eu-richtlijnen uit te vaardigen waarachter de nationale politiek zich schijnheilig kan verschuilen om ons weer te kunnen bestelen door een extra, DUBBELE taks op brandstof om....de co2 uitstoot verder te beperken.
Laten we dat eens fileren...:twisted:

Het Europees Parlement kan enkel richtlijnen geven waarover elk parlement van elke soevereine eu-lidstaat afzonderlijk zal beslissen om al dan niet om te zetten in nationale wetgeving.
Wie laat zich nu nog vangen dat EP wetten maakt die de politiek verplicht zou moeten volgen? :roll:
Het is dus de beslissing en de schuld van ons eigen parlement als er een extra en dubbele taks op brandstof zou komen in 2027. (Dubbel belasten voor hetzelfde is overigens wettelijk niet toegestaan!)

55% minder co2 uitstoot?
En hoe willen ze dat realiseren?
Door het emissiehandelsysteem, die zwendel? :rofl:
Hoe werkt dat?
Awel, ze sjoemelen en bedriegen iedereen door de indruk te wekken dat er minder co2 wordt uitgestoten terwijl ze enkel per aangekochte emissie de toestemming kopen om 1 ton co2 MEER te mogen uitstoten.
Er wordt dus in werkelijkheid geen gram co2 minder uitgestoten.

Pure volksverlakkerij, boerenbedrog en diefstal door cijferbedrog.

Wij betalen dus al miljarden aan emissies om co2 te mogen BLIJVEN uitstoten en dus in werkelijkheid meer te vervuilen, er wordt méér co2 uitgestoten en niet minder, geen gram minder, de co2 uitstoot vermindert dus NIET maar vermeerdert. :silly:

En daar gaan ze nu bovenop, behalve de toestemming om meer co2 te mogen uitstoten, ook nog eens "uitstootrechten" op heffen??
2x taks op uitstoot?
En die dubbele belasting/taks moeten wij gaan betalen (voor de leugen om de co2 uitstoot te verminderen) terwijl de co2 uitstoot in werkelijkheid toeneemt door het kopen van emissies? :evil:

En dat noemen ze dan taks op het recht om co2 te mogen uitstoten? Dat mag toch al?
Dat recht op uitstoot werd immers al gekocht door de aankoop met de emissie-zwendel: per emissie het recht om 1 ton co2 meer te mogen uitstoten. :silly:
Of hoe wij weer in het zak worden gezet en als idioten worden versleten door dat clubje misdadige eu-globalisten met medeplichtigheid van onze eigen liegebeesten in de parlementen.

Eerder persten een afdeling van dat illegale eu-gedrocht (inktvis met tentakels europees parlement, europese raad, blabla...) - deze keer de europese unie - een nieuw wettenpakket uit hun koker om tegen 2050 koolstofneutraliteit te bereiken.
Duh...co2-neutraal is hetzelfde...blijkbaar weten deze nitwits niet dat de mens niet overleeft zonder co2...misschien moeten ze het maar klimaatneutraal noemen. Zolang de leugen maar een naam heeft, zeker? :rofl:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be