![]() |
Het Frituurvet mysterie.
Het lijkt wel een Urbanus stip.
Daarom een oproep aan alle Rotselarenaren. Heb je een vettige bebaarde kabouter met een korte broek gezien, waarschuw de politie. :lol: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230421_96331913 |
Citaat:
A het hebben van zo een vat B het weten dat daar geld mee te verdienen valt. |
Citaat:
Zelf krijg ik iets minder voor m'n frituurolie, maar ik moet er dan ook niets voor doen. Vaten worden geplaats en nadien opgehaald. |
Citaat:
De ene firma heeft containers, de andere hebben van die blauwe vaten. De firma gebruikt deze vaten (100 liter / stiuk) Gewoon effe bellen dat het vat vol is en ze komen het ophalen, een leeg vat hebben ze steeds bij. Zelfs van die kleine tonnetjes nemen ze mee. Zelf kom ik aan zo'n 300 liter / kilo per jaar (de buren brengen hun olie ook wel eens). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Weet dat ik ongeveer 300 liter / kg frituurolie / jaar verzamel, en dat me dit een ferme cent oplevert. Buiten dat zijn er veel buren die hun olie bij mij brengen omdat ze het gemakkelijk vinden, hun vaten flessen, kruiken, ... mogen ze zelfs laten staan, ik ruim dat wel op. |
Citaat:
|
Hij is "Friet-Sjeik" hé.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het recyclagebedrijf wil verder niet ingaan op de kwestie. “Onze klanten zijn het grote slachtoffer in dit verhaal”, klinkt het. |
Citaat:
|
Citaat:
het doet mij spontaan aan vetsmelters denken en kippen en tsjeven etc.... ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Onze installatie scheidt het vet af uit het afvalwater. De afhaler maakt er "groene stroom" van, en krijgt daar dikke subsidies voor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be