![]() |
Oprukkende electrificatie, zelfs meer BEV dan diesel ingeschreven
In "ex-dieselland" België heeft de pure electrische auto nu met 15,8% marktaandeel de diesel (11,2%) vlot ingehaald qua nieuwe inschrijvingen (bron Febiac 1e kwartaal)
Nieuwe wagens 2022 | 2023 / (2020) Benzine : 48,9 % | 47,4 % / (51,8%) Hybride : 23,7 % | 24,8 % / (10,8%) Electrisch: 10,3 % | 15,8 % /(3,5%) Diesel: 16,4 % | 11,2 % / (32,9%) De CO2-uitstoot - volgens WLTP-norm - van deze nieuw ingeschreven wagens is daardoor voor de eerste keer onder 100 g/km CO2 gedaald met 95 g/km. In 2020 was de nieuwe markt nog goed voor 130,7 g/km CO2. De Chinese merken klommen van 0,59% marktaandeel naar 1,31% YoY. (lang geleden zijn de Japanse merken ook zo begonnen) Citaat:
|
Citaat:
Juist, bedrijven. |
Stel dat Oekraïne al helemaal naar een elektrisch wagenpark / verwarming was overgestapt ...
Iemand de moed om in dat geval de gevolgen in te schatten? |
Citaat:
|
Citaat:
Niks om over te stoefen dus...:twisted: Want voor het jaar 2023 kun je nog niet eens de helft weten maar wel naar raden. En de co2-uitstoot? Daar hoeven we helemaal geen rekening meer mee te houden, we kopen dan wel nog wat meer emissies, dan mogen we nog meer uitstoten waarmee we het co2-neutraal bereiken. :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet de verkoop van hybrides gaan eruit maar de fiscale aftrek voor hybride bedrijfswagens gaat eruit...uiteraard weer om bedrijven te dwingen over te stappen naar full elektrische brol als bedrijfswagen. Dus de verkoop en de keuze voor een hybride als bedrijfswagen blijft wel bestaan, maar zonder fiscaal voordeel voor het bedrijf. :roll: En gij denkt dat een bedrijf met werknemers die een bedrijfswagen hebben voor beroepsdoeleinden het risico gaan nemen met bev? Dat worden nog hilarische en verlieslatende toestanden. Baas, ik geraak niet meer bij de klant, ik moet eerst minstens 20 minuten opladen....:silly: |
Vanaf juli zal er idd nog een extra versnelling zijn naar veel meer ingeschreven BEV.
Uiteraard ook ten koste van het aandeel plug-in hybride (PHEV), en de dieselwagen zal wslk reeds onder 5% eindigen dit jaar. De PHEV zal in vele markten ook de diesel aflossen in de dure klasse: https://www.autoreview.nl/nieuws/aut...2-in-nederland Zien we overal in Europa. |
Citaat:
1. Elektrische wagens zijn goedkoopst voor bedrijven 2. Er is geen enkel bedrijf die zijn werknemers meer dan 6 uur per dag in een wagen gaat laten rondrijden. Dat is inefficiëntie troef. Dus uw oplaadprobleem is een niet bestaand probleem |
T'is wachten op de taksen om daar beter zicht op te krijgen.
Eenmaal de voordelen weg zijn zullen de nadelen besproken worden. |
Zelfs al zouden 90 procent van de nieuw verkochte wagens puur elektrisch zijn, als het voertuig met zijn context errond niet beantwoordt aan mijn mobiliteitsbehoefte, dan koop ik het niet.
Tegelijk: vanaf dat het wel zou beantwoorden, dan koop ik het wel. Ik ben zeker niet a priori tegen. (Had ik nog in mijn woning gewoond ipv in mijn huidig appartement, dan had ik zeker zonnepanelen. Dat zou misschien de laadpaalstress voldoende op de achtergrond geduwd hebben ...) |
1 Bijlage(n)
Als de verkoop 90% BEV is in Vlaanderen in de jaren stilletjes (wel in Noorwegen momenteel) zul je zelden nog een appartement vinden zonder gemeenschappelijke laadvoorzieningen.
Tenzij men natuurlijk graag in een verwaarloosde en waardeloze woonomgeving wilt wonen. :-P Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Idem met een winkel van een kameraad hier wat verder ik denk dat m een 10 tal laadpalen heeft laten zetten voor zijn klanten. Vooruitziend, die gast heeft een neus voor zaken. Hij zal wel nen goeien deal gedaan hebben. Maar ook daar als al die palen bezet staan, trekt dat de stroom naar beneden. Intussen heb ik hier nog nergens een nieuw cabine bij zien komen. Dat hier in t straat staat er al zeker 40 jaar, dat in de wijk hierachter ook. Allee ja ik wil maar zeggen, het is allemaal heel schoon en modern, maar op een gegeven moment vliegen de zekeringen eruit he als ze niet gaan upgraden. |
Citaat:
Op kantoor moderne parkeergarage, volgens mij 0 mogelijkheid om te laden. Enkel in t straat 1 of 2 palen. Als je dan thuis niet kunt laden omdat je bvb in een rijhuis woont waar in geen 2 km in de omtrek een laadpaal te vinden is, en ge denkt ik zal op t werk wel laden, dan zijt ge al gezien he. |
Ik heb niks tegen Tesla en voor mijn part rijdt iedereen rond met wat hij gelukkig is maar over één bijkomend nadeel aangaande die Tesla Model Y hoor je nooit wat.
Of het nu goed rijdt, het financieel interessant is, er laadpalen genoeg staan,.... daar gaat het al vaak genoeg over en dat interesseert me helemaal geen ene reet. Mijn probleem is dat er tegenwoordig zoveel Tesla Model Y's rondrijden dat ik het stilaan een aanslag op de goeie smaak begin te vinden. Je rijdt naar de bakker, komt er op die 2km drie tegen en zit de rest van de dag in je ogen te wrijven. Shit seg, wat zijn dat mottige bakken. En heel het land rijdt er mee rond. Is er geen bedrijf dat aftermarket-koetswerken maakt voor die gruwels? Gewoon buitenkomen zou op die manier al een pak aangenamer zijn. |
Artikel 3.82, § 2 van het Burgerlijk Wetboek
-maar dit kan slechts onder bepaalde strikt omschreven voorwaarden wanneer er sprake is van een rechtmatig belang: de infrastructuur is reeds aanwezig, er zal belangrijke schade ontstaan aan de gemeenschappelijke delen of er is geen sprake van een optimalisatie. Bij ons zouden we het al kunnen tegenhouden .....aan de overzijde van de straat is er een bedrijf waar we na kantooruren kunnen laden ....16 laadplaatsen . Als iedereen wil laden in zijn garage gaat er een grote kost zijn garageplein helemaal open leggen ....de huidige kabel is 3x2,5mm naar elke garage waar er verlichting en stopcontact is ( niet iedereen heeft dit ) . |
Citaat:
1. Hoeveel brengen de zonnepanelen momenteel op? 2. Welke afspraken bij klanten heeft persoon X nog vandaag en wanneer vertrekt hij weer op kantoor (dat weet het systeem via de agenda van de werknemer) 3. Hoe ver is het naar huis Op basis van die parameters beslist het systeem wie eerst geladen wordt, wie erna geladen wordt en wie eigenlijk helemaal geen laadbeurt nodig heeft. Zeer slimme loadbalancing. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be