Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   "We zullen dit niet vergeten en vergeven" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268750)

Universalia 23 april 2023 22:15

"We zullen dit niet vergeten en vergeven"

"We zullen dit niet vergeten en vergeven": Rusland kwaad op Verenigde Staten voor weigeren visum aan journalisten

Er zijn dan weer mensen die er van verschieten dat die oude man nog geen gat in zijn hoofd heeft. (ik sprak er in de week nog zo eentje)

Of dat een oplossing kan bieden daar heb ik geen idee van. :?

kelt 24 april 2023 05:04

Recente maneuvertjes in Rusland zelf,waardoor feitelijk "Westerse" journalisten hun werk niet goed meer kunnen doen(sprekende hoofden op een achtergrond met het Kremlin op,vanuit een studio in Moskou,dat is het ongeveer) ,en Russische medewerkers van "Westerse" persbureaus uit hun werk weg geintimideerd worden door de autroriteiten,om het over enkele recente arrestaties op beschuldiging van spionage maar niet te hebben zullen niet geholpen hebben .....

Maar dat telt natuurlijk niet......

Lavrov en zijn delegatie mogen al blij zijn dat ze uberhaupt de VS binnen mogen om in New York in het gebouw van de VN te geraken....De Amerikanen hebben nogal lang gewacht om een visum toe te kennen voor hem en zijn entourage ook.....Maar hij mocht voor deze keer nog binnen om ,straks weer, zoals tijdens de vorige periode dat Rusland de Veiligheidsraad voorzat(ironisch genoeg exact in de periode dat de SMO begon),wat onzin te komen vertellen......

ZIjn (Lavrov's)vrijheid van meningsuiting is gegarandeerd.. 8-)

Onzijdig 24 april 2023 07:14

Amerikaanse journalist zit in de Russische gevangenis voor zogenaamde spionage. Hij riskeert 20 jaar.

Bach 24 april 2023 09:20

De VN zou best verhuizen naar meer neutraal terrein waar het niet gegijzeld wordt door een nationale overheid met visas, zoals in de VS meer dan eens gebeurd is.

Boduo 24 april 2023 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10152881)
De VN zou best verhuizen naar meer neutraal terrein waar het niet gegijzeld wordt door een nationale overheid met visas, zoals in de VS meer dan eens gebeurd is.

En Lavrov is een engeltje ?

:roll:

Jay-P. 24 april 2023 10:11

Citaat:

Visa? Voor siberia? :-P

Nr.10 24 april 2023 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10152737)
"We zullen dit niet vergeten en vergeven": Rusland kwaad op Verenigde Staten voor weigeren visum aan journalisten

Er zijn dan weer mensen die er van verschieten dat die oude man nog geen gat in zijn hoofd heeft. (ik sprak er in de week nog zo eentje)

Of dat een oplossing kan bieden daar heb ik geen idee van. :?

Rusland is permanent lid van de VN Veiligheidsraad, dewelke vergadert in het land dat Rusland aanvalt. Zal ik u eens een oplossing aanbieden in plaats van uw belachelijke dreigementen? Maken dat die visa in orde zijn.

quercus 24 april 2023 10:31

Citaat:

Dat is ooit zo geweest met de voorloper van de UNO, met name de Volkerenbond die fungeerde tussen WO1 en WO2. Als ik mij niet vergis had die haar zetel in Geneve.

Sneaky 24 april 2023 12:00

Ik zie niet in waarom ge Russische journalisten zou moeten toelaten. Ge weet al op voorhand wat die gaan schrijven ook, dus veel nut heeft dat niet. Je kan dat bezwaarlijk journalisten noemen. Dat zijn gewoon secretaressen die neerpennen wat de bazen dicteren.

Nu kan wel het één en het ander gezegd worden over onze journalisten ook. Maar bij de Russen is het wel totaal belachelijk.

patrickve 24 april 2023 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10152954)
Rusland is permanent lid van de VN Veiligheidsraad, dewelke vergadert in het land dat Rusland aanvalt.

Ze vergaderen in Oekraine ?

TheFourHorsemen 24 april 2023 15:47

Citaat:

Rusland is permanent lid van de VN Veiligheidsraad, dewelke vergadert in het land dat Rusland aanvalt. Zal ik u eens een oplossing aanbieden in plaats van uw belachelijke dreigementen? Maken dat die visa in orde zijn.

We vallen Rusland niet aan. We verdedigen Oekraïne.

Pandareus 24 april 2023 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10153222)
We vallen Rusland niet aan. We verdedigen Oekraïne.

...met materiële, logistieke en financiële hulp aan de getroffen partij en zonder zelf deel te nemen aan de vijandelijkheden tegen de agressor.

De schoofzak 24 april 2023 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10152772)
Recente maneuvertjes in Rusland zelf,waardoor feitelijk "Westerse" journalisten hun werk niet goed meer kunnen doen(sprekende hoofden op een achtergrond met het Kremlin op,vanuit een studio in Moskou,dat is het ongeveer) ,en Russische medewerkers van "Westerse" persbureaus uit hun werk weg geintimideerd worden door de autroriteiten,om het over enkele recente arrestaties op beschuldiging van spionage maar niet te hebben zullen niet geholpen hebben .....

Maar dat telt natuurlijk niet......

Lavrov en zijn delegatie mogen al blij zijn dat ze uberhaupt de VS binnen mogen om in New York in het gebouw van de VN te geraken....De Amerikanen hebben nogal lang gewacht om een visum toe te kennen voor hem en zijn entourage ook.....Maar hij mocht voor deze keer nog binnen om ,straks weer, zoals tijdens de vorige periode dat Rusland de Veiligheidsraad voorzat(ironisch genoeg exact in de periode dat de SMO begon),wat onzin te komen vertellen......

ZIjn (Lavrov's)vrijheid van meningsuiting is gegarandeerd.. 8-)

Hetgeen ik rood schilderde, is politieke zever.
Elke regering uit elk land uit de hele wereld moet bestendig toegang hebben tot "De Verenigde Naties". Anders bestaat er geen verenigde naties.

Bedenk: misschien dat sommige "echte linkse dus bij uitstek democratische" partijen in Walenland liefst verkozen blokkers zouden weren uit het federaal parlement. Wel, 't is van 't zelfde. Idem dito voor de pvda, vaneigenst.

GZV 24 april 2023 19:17

Citaat:

Zal ik u eens een oplossing geven.Lavrov en zijn kliek oppakken van zo gauw ze voet op Amerikaanse zetten,en in de gevangenis smijten,wegens medeplichtig aan oorlogsmisdaden.

Nr.10 24 april 2023 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GZV (Bericht 10153353)
Zal ik u eens een oplossing geven.Lavrov en zijn kliek oppakken van zo gauw ze voet op Amerikaanse zetten,en in de gevangenis smijten,wegens medeplichtig aan oorlogsmisdaden.

:magniet:

Universalia 24 april 2023 19:41

Citaat:

Ik maakte die 'dreigementen' niet

Ik val even in herhaling:

Citaat:

Misschien kwam de zin wel anders over??? :oops:

Boduo 24 april 2023 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GZV (Bericht 10153353)

Goed idee maar onuitvoerbaar.

Zucht 24 april 2023 20:33

Moest de UN in Moskou liggen 't zou'allemaal niet zo omslachtig zijn.
  • Pollonium in de thee
  • Novichok aan de deurklink
  • DDT in de onderbroek
  • ....

Of wat bruine zeep op het balkon.

Gipsy 24 april 2023 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10153375)
  • Pollonium in de thee
  • DDT in de onderbroek
  • ....

Of ze geven u een kamer waar ge op de hoeren kunt pissen, of andersom, moet het eens vragen aan Donald.

Nr.10 24 april 2023 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10153375)
  • Pollonium in de thee
  • DDT in de onderbroek
  • ....

Hoeveel daarvan zijn operaties van de Britse geheime diensten?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be