Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Conner Rousseau wil onderwijs hervormen: "minder lesgeven" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268780)

Universalia 26 april 2023 09:21

Conner Rousseau wil onderwijs hervormen: "minder lesgeven"

Conner Rousseau wil onderwijs hervormen: "minder lesgeven"

Nog minder lesgeven klinkt als: hou de mensen dom, dan heb je er de controle over?

Robot teachers?

maddox 26 april 2023 09:23

Het klinkt alsof hij de lat wil begraven, diep, in de oude steenkoolmijnen.

reservespeler 26 april 2023 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10154149)
Het klinkt alsof hij de lat wil begraven, diep, in de oude steenkoolmijnen.

Hoeveel is een fulltime nu. Een fulltime van 50 minuten?

maddox 26 april 2023 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10154197)

25u van 50minuten voor zover ik begrepen had van een kersverse leraar (zij-instromer, electronisch ingenieur die nu onder andere wiskunde geeft)

Herr Flick 26 april 2023 10:10

Ja als ge zelf slachtoffer zijt van de debilisering van het onderwijs is de race naar beneden ingezet he.

Conner als ge in Belsele dorp zijt bij de Freddy , ga hem dan eens vragen hoe het er in zijn tijd aan toe ging op t school.

Herr Flick 26 april 2023 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10154210)
25u van 50minuten voor zover ik begrepen had van een kersverse leraar (zij-instromer, electronisch ingenieur die nu onder andere wiskunde geeft)

Die verdiende te weinig zeker ;-) of had het te druk ?

Herr Flick 26 april 2023 10:18

Citaat:

Mijn ex schone zuster (als ze de filters op hare GSM afzet ten minste) kwam toch altijd uitgerust naar huis.

Die had dan nog stress ook, en we wisten zeker niet wat die allemaal moest doen, ... yeah right,... Dat meiske wist niet goed wat echte druk is vrees ik. Niets gewoon ja.

Al die onderwijs figuren he, eerst 3 jaar laten meedraaien in een prive bedrijf als stage, om te weten wat werken is,

reservespeler 26 april 2023 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10154210)

Dat is max 22 uur.

maddox 26 april 2023 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10154215)
Die verdiende te weinig zeker ;-) of had het te druk ?

Geen van beiden, maar een paar jaar rentenieren na 20 jaar dikken pief bij Compaq en HP begon zijn voeten uit te hangen.

reservespeler 26 april 2023 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10154275)
Geen van beiden, maar een paar jaar rentenieren na 20 jaar dikken pief bij Compaq en HP begon zijn voeten uit te hangen.

Tja, uitbollen dan maar hé en ondertussen jaren meepikken voor z'n riant pensioen (het is hem gegund hoor).

De schoofzak 26 april 2023 13:11

Ernstig nu: heeft iemand weet van een ernstig artikel waar uitgelegd staat hoe het komt dat zoveel kersverse leerkrachten er na enkele jaren er de brui aan geven?

maddox 26 april 2023 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10154384)
Ernstig nu: heeft iemand weet van een ernstig artikel waar uitgelegd staat hoe het komt dat zoveel kersverse leerkrachten er na enkele jaren er de brui aan geven?

Als zo'n onderzoek zou bestaan, dan mag dat niet publiek gemaakt worden.
We hebben nog zo'n rapport gehad in het verleden, en dat gaf een hoop zure oprispingen. (kuchvanSanhoest)

Henri1 26 april 2023 15:45

Citaat:

Lesgeven op een verantwoorde manier is toch andere koek dan hier en daar wat "lassen" hé.

DewareJakob 26 april 2023 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10154384)

Niet alleen scholen, ook in alle beroepen die met jonge mensen te maken heeft leggen er veel heel snel de riem af. Hoe zou dat komen?

quercus 26 april 2023 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10154512)
Lesgeven op een verantwoorde manier is toch andere koek dan hier en daar wat "lassen" hé.

Het komt er op neer dat wie zijn taak als lesgever ernstig neemt een heel stuk meer werktijd er in stopt dan alleen maar: aantal lesuren x 50 minuten.

reservespeler 26 april 2023 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10154512)

Is dat zo?
Wat bedoelt u eigenlijk?
Wilt u zeggen dat de leerkrachten, die ons vroeger les gaven, niet capabel waren? Zij gaven in ieder geval meer uren les dan, de leerkrachten nu.

reservespeler 26 april 2023 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10154515)
Het komt er op neer dat wie zijn taak als lesgever ernstig neemt een heel stuk meer werktijd er in stopt dan alleen maar: aantal lesuren x 50 minuten.

Is dat zo?
Ik ken leerkrachten die daar mee lachen.
Zeker als ze alk jaren hetzelfde geven.

quercus 26 april 2023 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10154531)
Is dat zo?

Het ene vak vraagt meer voorbereiding dan het andere. Er zijn ook nog de te verbeteren taken en/of overhoringen. En verder het onderwijsniveau waarin je les geeft.

De schoofzak 26 april 2023 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 10154514)
Niet alleen scholen, ook in alle beroepen die met jonge mensen te maken heeft leggen er veel heel snel de riem af. Hoe zou dat komen?

Ik vroeg naar een link.
Niet naar een zijsprong, die op zichzelf dan ook al smeekt om een link.

De schoofzak 26 april 2023 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10154531)
Is dat zo?

Ge kunt, bijvoorbeeld, toch geen andere wiskunde geven als vorig jaar, in bijvoorbeeld het laatste jaar van een wiskundige richting.

En de aardrijkskunde van Vlaanderen is de aardrijkskunde van Vlaanderen. Meetjesland, bijvoorbeeld, dat blijft liggen waar het ligt.
Zoals ons voortplantingssysteem. Dat verandert niet per decennium.

Goede onderwijzenden kunnen wel "bevlogen" lesgeven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be