![]() |
Vader van het Cordon Sanitaire gestorven
en dat terwijl die zwam van een dillen nog steeds leeft
't leven is niet eerlijk Auteur en journalist Hugo Gijsels overleden ![]() BRUSSEL - Auteur en journalist Hugo Gijsels is vanochtend op 54-jarige leeftijd overleden Gijsels kampte al enkele jaren met gezondheidsproblemen en stierf aan een hartinfarct. Gijsels wordt beschouwd als de vader van het cordon sanitaire en was altijd actief in de strijd tegen het fascisme. Hij werkte onder meer voor de weekbladen Humo, Knack en de krant De Morgen. Bij Humo schreef hij in 1986 mee aan de omstreden artikels over de vermeende pedofiele notaris X. In 1990 publiceert Gijsels de boeken "Het leugenpaleis van VDB" en "De bende en co. Twintig jaar destabilisering in België" over de Bende van Nijvel. Hij moest minister van Staat Paul Van den Boeyenants later een schadevergoeding betaling wegens laster en smaad in het boek. Eind jaren tachtig lanceerde hij het idee van een cordon sanitaire rond het toenmalige Vlaams Blok. Gijsels publiceerde ook diverse boeken over extreem-rechts. Samen met Jos Vander Velpen schreef hij in 1989 "Het Vlaams Blok- Het verdriet van Vlaanderen". In 1994 verscheen van hem "Open je ogen voor het Vlaams Blok ze sluit", waarin hij trachtte aan te tonen dat de partij ook autoritaire en extreem-rechtse standpunten inneemt op andere terreinen dan migranten en vluchtelingen. |
God hebbe zijn ziel.
Hoewel zijn aanvallen op grote staatsmannen als VDB bijzonder laag bij de grond waren. |
VDB een grootste staatsman ? De geschiedenis zal dat nog moeten uitwijzen hoor.
Wees in je reactie eens niet zo bekrompt... enkel en alleen maar omdat een VDB een absolute unitarist was. Lees eens het boek van Gijsels over VDB en open je ogen ! |
Na Anthierens een paar jaren geleden, terug een gedreven journalist heegegaan. Gijsels was natuurlijk niet altijd even objectief, maar had de verdienste door te provoceren tegelijkertijd te wijzen op bepaalde zaken. Ik denk hierbij vooral aan de smerige corruptiezaken van VDB en de mysteries rond de bende van Nijvel.
btw, in de zaak notaris-x is hij wél lelijk uit de bocht gegaan |
Mijn oprechte en christeljke deelneming voor de familie van de afgestorvene.
Vandaag is niet het gepaste ogenblik een politiek testament op te stellen van de overledene Evenwel wil ik mij hierbij het recht reserveren om later na een gepaste rouwperiode op het leven en het werk van de overledene terug te komen Fieseler |
Citaat:
|
Heel precies heb ik dat allemaal niet gevolgd, maar das toch ook geen reden om zijn hele boek dan maar af te doen als een leugen. Auteurs zijn geen advocaten en zoeken bijgevolg ook niet om sluitende bewijzen.
|
God hebbe zijn ziel.
|
Citaat:
|
Halloww... Ik heb het boek wel gelezen ! (zeer boeiend trouwens)
Ik heb die rechtszaak niet van nabij gevolgd, tis dat ook een beetje van voor mijne tijd. BTW: Over de doden niets dan goed, ik beschuldig VDB nergens van (het blijft wachten tot staatsgeheimen vrij gemaakt worden daarvoor). Ik wens hem gewoon niet voorbarig op te hemelen... |
Dat cordon sanitair kan toch onmogelijk goed geweest zijn voor zijn hart.Toch innige deelneming voor zijn familie.
|
Het heeft die arme man zeker geen goed gedaan dat hij vanmorgen in die oude, vertrouwde krant las welke bocht zijn goeie vriend Patrick van Krunkelsven nam...
Als groen kreupelhout zou je van minder een attack krijgen. |
Citaat:
|
De journalistiek verliest een "grote meneer" . Rest in peace.
Innige Deelneming aan de familie . |
ooit al eens in de Noordwijk in Brussel rondgelopen patriot?
De reden dat het daar zo kaal is en vol staat met lelijke kantoorgebouwen hebben we te danken aan VDB en zijn beste vriendje Charlie de Pauw, vastgoedmakelaar. Trouwens, als ik mij niet vergis is VDB in een rechtszaak veroordeeld voor het sjoemelen met zijn vlees ook. Groot staatsman? Ja, in het corrupte België wel ja. |
Van hypocrisie kan je mij alleszins niet beschuldigen.
Wat VDB betreft, hij kreeg dus meer klaar dan onze Albert tegen Flammarion, Paris... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij leerde zijn volk liegen. One down, twenty more to go! (Vrij naar Chris Dusauchoie naar aanleiding van de moord op P.Fortuyn) :lol: |
Citaat:
Eigenlijk verdient die man niet veel aandacht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be