![]() |
8 Mei officiële feestdag - Einde Nazisme en collaboratie !
Waarom is 8 mei bij ons geen feestdag, en in Frankrijk en Nederland wel?
De roep om van 8 mei, het officiële einde van de Tweede Wereldoorlog, in ons land opnieuw een feest- en vakantiedag te maken, klinkt steeds luider. In Nederland en Frankrijk is dat al het geval, maar bij ons ligt het vooral gevoelig bij N-VA en Vlaams Belang. Een heerlijke dag. De dag dat ondermeer de extreemrechtse Vlamingen opgespoord werden en voor de rechter gebracht ! De rechterflank gaat het niet leuk vinden, maar we moeten erdoor. ![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230503_95300064 |
Citaat:
|
binnenlandische polletiek ?
|
Citaat:
|
feestdagen is Maatschappij
OORLOG dat kan binnenland zijn , bvb burgeroorlog |
Citaat:
|
En men gaat er van uit dat de werkgever die dag betaalt? Sorry, dat moet de Federale betalen. Men zou beter 11 november afschaffen. Daar leeft geen enkele meer van. We vieren toch ook niet de slag van Waterloo?
|
Citaat:
2. 8 mei was in mijn jongere tijd een feestdag. Niemand lijkt een zinnige verklaring te hebben waarom het werd opgeheven. 3. Wat mij persoonlijk betreft mag het opnieuw een feestdag worden. Maar dan zal er ergens een andere feestdag moeten sneuvelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of we nu zo in adoratie moeten zijn voor Wellington? Hem een standbeeld geven? Neen, dat moeten we niet. Want Wellington is een symbool voor de Restauratie. Met alle oubollige en onzalige gedachten van het Ancien Regime die deze Restauratie impliceerde. |
Citaat:
|
sinds wanneer is een feestdag politiek , de Pensioenfeestdag ??
|
Citaat:
|
Citaat:
:roll: |
ok een feestdag .. als 8 mei in het weekend valt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik aanhang pastoor Adolf Daens
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be