![]() |
De officiële Vlaamse Canon.
Hij is er!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230509_93591790 Valt nogal mee, niet teveel patriotische onzin. Wat denk je? |
Geen interesse.
|
Ziet er goed uit. Geschiedenis zou inderdaad zo feitelijk mogelijk moeten zijn. In een verdeeld land als het onze geen synecure, dus ik vind het goed gedaan.
Sowieso ben ik toch in geschiedenis als onderwerp geïnteresseerd dus veel wist ik toch al. |
Lijkt wel geschreven door iemand die er zo flets mogelijke bonenpap van wou maken.
|
De fiere minister Ben Weyts (N-VA) presenteert vandaag de langverwachte Vlaamse canon.
|
Blijkbaar zijn zowel Louis Paul Boon als Aalst Carnaval over het hoofd gezien door de samenstellers van de "Vlaamse Canon", en dat vind ik erg jammer :-(
Ik vraag me ook af waarom Wannes Van De Velde evenmin vermeld is :? |
Citaat:
grotendeels wel een goed lijstje, al vraag ik me af wat die racistische pipo van een Brel daar tussen staat te doen. Als er dan toch ne Waalsen artiest tussen moeten staan had dan ene genomen die wel op iets trekt. Die mannen van Telex bvb Dan Lacksman of Marc Moulin Ja den Dan leeft nog dus de Marc dan maar. 1302 dan maar als overkoepelend nummer genomen , triestig, 2 keer stevig de fransen en collaborateurs over de kling gejaagd. alllee dat had beter gekund. |
Ik ben verbaasd dat zovelen hier al de tijd gevonden hebben om het te lezen.
|
Citaat:
Zonder onze Zwerte Maan was er zelfs geen boekdrukkunst geweest. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben niet onder de indruk. |
Oke, we hebben hier een lijstje van dingen die hier ooit gebeurd zijn en mensen die hier ooit geleefd hebben. Een beetje een uitgeschreven soort "Verhaal van Vlaanderen". Maar dan gelukkig zonder T. Waes.
Tof. En wat nu? Wat doen we hiermee? Waar wordt dit voor gebruikt? Zat hier iemand op te wachten? En zo ja; waarom? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar omdat de boer heeft meebetaald om dit lijstje op te stellen zou hij toch graag weten wat het nut ervan is. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Dat er door een aantal mensen veel heisa op voorhand over gemaakt werd. Heisa, of smalend doen, apriori bestempelen als imperialistisch i.p.v. nationalistisch ... Maar of dat aantal mensen zich gaan afvragen waarom ze zoveel tam tam maakten? Of zich rekenschap gaan geven wie hen dat allemaal inlepelde dat ze best veel heisa zouden maken ... ? |
Citaat:
- de hoofdstad van Engeland is Londen. (ik ging laatst op city trip naar Londen, ik heb er geen moment bij stilgestaan dat het de hoofdstad van Engeland was ... maar ik heb er toch van genoten) - de vierkantswortel van 25 is 5. (nie veel meer nodig gehad sedert ik afstudeerde) - de dikke darm maakt deel uit van ons spijsverteringsstelsel. (aje moe kakke, moeje kakken is belangrijker) - de Franse vertaling van "de school is gesloten" is niet " l'école est fermé" maar wel " l'école est fermée. (voulez vous coucher avec moi ce soir?) Dus mijn vraag aan BigF is nu: wat doe jij met die kennis? Kan je dat eens kernachtig formuleren. Want ik geef nu toe: ik krijg dat moeilijk uitgelegd in één zinnetje. |
fier zijn?
schaamte moet de vlaming kennen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be