![]() |
SPAM van steeds ander e-mail adres blokkeren ?
Ik krijg dadelijk e-mail van een volgens mij malafide bron met uitéénlopende inhoud.
Ik blokkeer dan telkens het e-mailadres waarvan het afkomstig is. 1 dag later gaat het dan gewoon door vanaf een ander afzender adres. Is hier iets tegen te doen ? |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon klasseren als ongewenste mail. Bij mij zitten er ondertussen wekelijks een honderdtal in mijn junk box. |
uw pc en telefoon "uit" zetten?
|
Citaat:
Inderdaad, telenet filtert veel, maar niet alles, enkel gekende spam afzenders. De spammers gebruiken telkens een ander adres als afzender. |
Citaat:
Maar je kan de Telenet filter helpen door de ongewenste mails manueel maar de spamfolder te slepen. In ieder geval in dat geval weet de spammer dan niet dat zijn mails niet terechtkomen. Als je mail gaat blokkeren wordt hij teruggestuurd naar de verzender en weet hij dat het mailadres dat hij gebruikt niet werkt en kan hij een nieuw aanmaken. |
filterke op subject alle blauwe pillen, negeriaanse prinsen en penisverlengers automatisch in de spam zwieren. tenzij je denkt daar wel iets aan te hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga ook nooit voort op zij die onderaan één of ander bericht en de mogelijkheid vanonder bieden om uit te schrijven want als u dat aanklikt weet men juist dat u er nog bent.
SpamHaus? En er zijn ook redelijk wat extensies te vinden die wel hun werk doen. (voor browsers dan) Spam mail blokkeren en voorkomen |
Citaat:
Dat werkt een beetje volgens het 'als-dan' principe. Ik kan dan regels opstellen zoals "Als de inhoud van het bericht 'tellermedia' bevat of de naam van de afzender bevast 'tellermedia' of het emailadres bevat 'tellermedia', markeer bericht als gelezen en verplaats het naar prullebak." Die 'tellermedia' is een voorbeeld van een spammer die ik zo uit mijn mailbox weer. "Blauwpost" is er nog zo eentje. Werkt perfect voor de mails die Telenet door hun filter laat glippen en dat zijn er toch steeds nogal wat. Je kan die filter ook omgekeerd gebruiken om zo te voorkomen dat mails die je wel wil krijgen toch per ongeluk in de spam zouden terecht komen. |
Er zijn mensen die ook op alles inschrijven of in sommige winkels (of ergens anders/adreskaartjes...) nogal vrijgevig zijn met hun mail adres.
Tjah, dan moet je niet verschieten dat er bij de mails die u ontvangt er enkele bij zijn die niet gewenst zijn. :| |
Citaat:
Krijgt u daar op voorhand een waarschuwing voor? |
Citaat:
Is soms gênant om te moeten zeggen dat je een bepaalde mail niet gekregen hebt. |
Ik stuur verdachte mails door naar verdacht @ saveonweb.be
Moet wel aan elkaar vast geschreven worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest is de uitleg voor mij een beetje Chinees, maar dat zal aan mijn leeftijd liggen :-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be