Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De leegloop bij OVLD begint (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268920)

reservespeler 11 mei 2023 06:27

De leegloop bij OVLD begint

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...a39c86742&ei=8

Echt opgevallen is ze me nooit.

Gwenny De Vroe stopt in 2024 met politiek en kiest voor eigen zaak

Vlaams parlementslid en schepen in Kampenhout Gwenny De Vroe (Open VLD) stopt in 2024 met politiek en wil zich opnieuw helemaal richten op de uitbouw van haar eigen immobiliënkantoor. "Ik ben ontzettend dankbaar dat ik 25 jaar de burger heb mogen vertegenwoordigen. Toen ik in de politiek ging, heb ik mijn eigen zaak en droom 'on hold' moeten zetten. Ik wil nu terug op 'play' drukken", zegt De Vroe over haar beslissing.

De 42-jarige De Vroe is bijna 25 jaar politiek actief. In 2000 werd ze op 21-jarige leeftijd verkozen als gemeenteraadslid in het Kampenhout. Ze werd er meteen ook schepen.

Waarschijnlijk voelt ze de bui al hangen, en als je geen goede plaats krijgt op de lijst (zoals Peeters die de Vlaamse lijst gaat trekken in Limburg) ...

Henri1 11 mei 2023 06:50

Ze zal er later een schoon pensioen voor krijgen

Zo what.

reservespeler 11 mei 2023 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10161673)
Ze zal er later een schoon pensioen voor krijgen

Zo what.

Natuurlijk zal ze dat. Ik weet niet of de nieuwe regeling al op haar van toepassing is.

Vlad 10 oktober 2023 07:15

Vincent Stuer verlaat de partij nadat Verhofstadts poedel terug de Europese lijst mag trekken.

Voor HIlde Vautmans zijn paarden belangrijker dan mensen.

Vette Pois(s)on 10 oktober 2023 07:28

de bende van 400

RASPOUTINE 10 oktober 2023 07:37

Quid: Argex?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10250510)
Vincent Stuer verlaat de partij nadat Verhofstadts poedel terug de Europese lijst mag trekken.

Voor HIlde Vautmans zijn paarden belangrijker dan mensen.

Wat bij dit onderwerp niet te plaatsen is, is waarom de zaak ‘ARGEX’ nooit het licht heeft mogen zien?:oops:

Wat is hier de uitleg voor?:roll:

Zij die weten, spreken nu!

ViveLaBelgique 10 oktober 2023 07:57

De verstrengeling tussen de vastgoedmaffia en onze overheden biedt opportuniteiten voor Gwenny De Vroe.

ViveLaBelgique 11 oktober 2023 08:17

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10...-in-antwerpen/

De Antwerpse schepen Erica Caluwaerts stapt uit haar partij, Open VLD. Dat heeft ze aangekondigd op de bestuursvergadering gisterenavond. Open VLD Antwerpen vraagt Caluwaerts nu om ook ontslag te nemen als schepen. Het is nog niet duidelijk of ze dat zal doen.

reservespeler 11 oktober 2023 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10251264)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10...-in-antwerpen/

De Antwerpse schepen Erica Caluwaerts stapt uit haar partij, Open VLD. Dat heeft ze aangekondigd op de bestuursvergadering gisterenavond. Open VLD Antwerpen vraagt Caluwaerts nu om ook ontslag te nemen als schepen. Het is nog niet duidelijk of ze dat zal doen.

Ze zou zot zijn om zich terug te trekken als schepen.
Ze geeft een duidelijk signaal aan de OVLD top, blijkbaar heeft de top nog niet door dat ze volkomen verkeerd bezig zijn.

fox 11 oktober 2023 12:45

De plaatsjes worden duur bij Open VLD. Maar zolang Alexander zeker is van een nieuw jobke zal hem dat worst wezen. Open VLD'ers moeten eens dringend beseffen dat hun verzuchtingen irrelevant zijn. Ze zijn enkel belangrijk met het oog op de carriere van Decroo

Zipper 11 oktober 2023 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10251394)
De plaatsjes worden duur bij Open VLD. Maar zolang Alexander zeker is van een nieuw jobke zal hem dat worst wezen. Open VLD'ers moeten eens dringend beseffen dat hun verzuchtingen irrelevant zijn. Ze zijn enkel belangrijk met het oog op de carriere van Decroo

dat hebben zowel Lachaert als De Bleeker aan den lijve ondervonden.

De Prof 22 oktober 2023 15:18

Gwendolyn Rutten grijpt naast de post van minister en...

Gwendolyn Rutten stopt met nationale politiek: "Vandaag eindigt mijn nationale politieke rol"

Gwendolyn Rutten stopt met de nationale politiek. Dat laat ze zelf weten in een statement. Ze blijft wel burgemeester van Aarschot.

HLN

Ja, als je geen vriendje bent van DE CROO.

:lol::lol:

Anselmo 22 oktober 2023 15:27

Gebrek aan respect dixit Rutten !
Leuke bende, daar bij de OVLD!

Citaat:

Gwendolyn Rutten stopt met nationale politiek: “Op een bepaald moment wordt het gebrek aan respect te groot”

Gwendolyn Rutten stopt met de nationale politiek. Dat laat ze zelf weten in een statement. Ze blijft wel burgemeester van Aarschot. Volgens Rutten werd recent duidelijk dat de huidige partijtop bij Open Vld geen rol van betekenis meer voor haar ziet. “Het zij zo, dat is het lot van elke politicus. De onrespectvolle manier waarop dat gebeurde, draagt wel bij aan mijn beslissing”, klinkt het.
https://www.hln.be/binnenland/gwendo...root~af2f6651/

Vlad 22 oktober 2023 15:28

Oud-partijvoorzitter Gwendolyn Rutten (Open VLD) stopt met nationale politiek

Beloven ja.

DucDEnghien 22 oktober 2023 15:38

Zelfkennis is niet de sterkste kant van Mevr Rutten.
Paul Van Tigchelt is duidelijk een veel betere keuze gezien zijn kennis domeinen en zijn ervaring bij justitie.

Vlad 22 oktober 2023 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 10258206)
Zelfkennis is niet de sterkste kant van Mevr Rutten.
Paul Van Tigchelt is duidelijk een veel betere keuze gezien zijn kennis domeinen en zijn ervaring bij justitie.

Dan kan men ineens de hoogste ambtenaar van élk departement minister maken. Geen politici meer nodig. Geen democratische inmenging meer in de ambtenarij. De droom van elke ambtenaar en de nachtmerrie van elke burger die niet gatachterlijk is.

elsina 22 oktober 2023 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 10258206)

Vandaar dat justitie en het OCAD zoveel steken heeft laten vallen :roll:

De gemuilkorfde 22 oktober 2023 16:00

Ja, Decroo.
Nadat hij Eva De Bleeker voor de bus gooide, gooit hij nu Rutten overboord.

De gemuilkorfde 22 oktober 2023 16:01

Nu, je kunt veel zeggen van de VLD, maar de kiesdrempel opzoeken, daar zijn ze toch wel heel goed in.
Bekend gezicht uit de politiek, onbekend gezicht in de plaats.
Goe bezig.
Het wordt inderdaad zo stilletjesaan de "Lijst Decroo" in plaats van de VLD.

Libro 22 oktober 2023 16:10

Zoals Rutten indertijd de aanvaring tussen Van Biesen en Kitir heeft aangepakt, is één van de redenen geweest waarom ik de VLD de rug heb toegekeerd. Haar inhoudsloos geblaat toen ze voorzitter was ook. Ander en beter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be