Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Stemming: België is géén democratie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268921)

De gemuilkorfde 11 mei 2023 07:44

De Stemming: België is géén democratie

Dat is de grote conclusie die uit "De Stemming" komt.
De burger spuugt van de politiek, en België is geen democratie.
Expertenregering krijgt groen licht van de Vlaming.
Niet dat de burger niet in een democratie gelooft, die burger vindt alleen dat België niet democratisch bestuurd wordt...
En gelijk heeft hij.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05...ien-iets-in-e/

StV 11 mei 2023 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10161686)
Niet dat de burger niet in een democratie gelooft, die burger vindt alleen dat België niet democratisch bestuurd wordt...
En gelijk heeft hij.

How convenient…
Van de *kuch* corona-expert naar de *kuch* klimaatexpert waar de fascist zich achter kan verstoppen

Lof der Zotheid 11 mei 2023 10:23

Wat vindt Van Ranst hiervan? Die gast weet toch alles.

djimi 11 mei 2023 10:37

Van op die web-pagina:

< ...

81 procent van de ondervraagden zweert bij een democratisch systeem, maar het valt op dat 60 procent ook wel wat ziet in een technocratisch systeem, waarbij experts beslissingen nemen in plaats van politici. Dat geloof in technocraten scoort relatief hoger bij aanhangers van Groen en Open VLD ...

>

De opmerking van forumgenoot "StV" indachtig:

zou het aantal 'believers' bij de mandaathouders (parlementairen, staatssecretarissen, ministers, ... ) van "Groen" en "Open VLD" ook 'relatief hoger' zijn?

Indien wél, dan wordt het m.i. hoog tijd die mensen onder de kiesdrempel en/of achter een 'cordon sanitaire' te krijgen.

Herr Flick 11 mei 2023 12:14

Die stemming werd dan nog afgenomen voor de groen akkefietjes, ...

De gemuilkorfde 11 mei 2023 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StV (Bericht 10161768)
How convenient…
Van de *kuch* corona-expert naar de *kuch* klimaatexpert waar de fascist zich achter kan verstoppen

Onthoud misschien vooral dat de burger de buik vol heeft van zakkenvullende politici.
Maar kak vooral verder op de burger, "'t zijn allemaal fascisten"...
En tel straks uw stemmen.

N-Vb 11 mei 2023 16:13

België is een corrupt land, dat vierkant draait,
wie gelooft die politici nog?
het onderwijs is een catastrofe
Justitie is onbetrouwbaar
de staatsschuld blijft maar groeien , maar ondertussen gaar elk jaar 280 miljard euro het land ui

De schoofzak 11 mei 2023 16:16

En wat doen ze? Verder alle dingen die ze niet graag horen en niet willen zien, onder de mat schuiven.
En dan verwonderd zijn van zwarte zondagen.

pajoske 11 mei 2023 19:12

Citaat:

En gelijk heeft hij.

Voor mij zegt "de stemming" vooral dat de kiezer ontevreden is met het politiek bestuur in het algemeen.
En dat velen zich laten leiden door geroep van enkel extreme belangengroepen. Een bijkomende vraag kon zijn welke landen zijn democratischer dan België? Een vraag zou kunnen zijn waarom vindt u België niet democratisch?
IK denk dat daar héél vreemde antwoorden op zouden volgen. Als ik afga op wat sommigen hier schrijven om te staven dat België géén democratisch land is. Tellen tot 50%+1 is voor velen een onmogelijke wiskundige opgave.

De gemuilkorfde 11 mei 2023 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10162130)
Voor mij zegt "de stemming" vooral dat de kiezer ontevreden is met het politiek bestuur in het algemeen.
En dat velen zich laten leiden door geroep van enkel extreme belangengroepen. Een bijkomende vraag kon zijn welke landen zijn democratischer dan België? Een vraag zou kunnen zijn waarom vindt u België niet democratisch?
IK denk dat daar héél vreemde antwoorden op zouden volgen. Als ik afga op wat sommigen hier schrijven om te staven dat België géén democratisch land is. Tellen tot 50%+1 is voor velen een onmogelijke wiskundige opgave.

Conclusie: als de burger in een enquête een mening uit die niet overeenkomt met wat de gevestigde machten willen horen, dan is de burger dom of ongeïnformeerd.
Doe maar voort met zaaien, maar verschiet niet bij de oogst in 2024.

maddox 11 mei 2023 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 10161828)
Van op die web-pagina:

< ...

81 procent van de ondervraagden zweert bij een democratisch systeem, maar het valt op dat 60 procent ook wel wat ziet in een technocratisch systeem, waarbij experts beslissingen nemen in plaats van politici. Dat geloof in technocraten scoort relatief hoger bij aanhangers van Groen en Open VLD ...

>

De opmerking van forumgenoot "StV" indachtig:

zou het aantal 'believers' bij de mandaathouders (parlementairen, staatssecretarissen, ministers, ... ) van "Groen" en "Open VLD" ook 'relatief hoger' zijn?

Indien wél, dan wordt het m.i. hoog tijd die mensen onder de kiesdrempel en/of achter een 'cordon sanitaire' te krijgen.

Groen! in België en technocraat vriendelijk? De doorsnee groen! stemmer die ik ken, is eerder een slecht geïnformeerde of zelfs moedwillig onwetende luddiet.

pajoske 11 mei 2023 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10162131)
Conclusie: als de burger in een enquête een mening uit die niet overeenkomt met wat de gevestigde machten willen horen, dan is de burger dom of ongeïnformeerd.

Ik zal niet verschieten. Ik weet ondertussen hoe dom, goedgelovig en weinig kritisch voor volksverlakkers de gemiddelde Belgen zijn.

De gemuilkorfde 11 mei 2023 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10162172)
Ik zal niet verschieten. Ik weet ondertussen hoe dom, goedgelovig en weinig kritisch voor volksverlakkers de gemiddelde Belgen zijn.

Gelukkig dat er nog verstandige mensen als jij bestaan die daar boven staan, hee. :roll:
Voor mij zijn volksverlakkers ook diegene die zichzelf boven de wet stellen door zichzelf een hoger pensioen dan wettelijk mogelijk is toe te kennen en ondertussen de burgers te vertellen dat ze langer moeten werken, en al diegene die dat goedpraten.
Diegene die kiesuitslagen minachten en dan cordons oprichten om hun eigen macht te bestendigen.
Die om de haverklap de kieswetten aanpassen in de hoop er voor hun partij voordeel uit te halen.
Die op lijsten gaan staan, maar niet de bedoeling hebben om te zetelen.
Die jongeren van 16 bekwaam vinden om over Europese aangelegenheden mee te beslissen, maar niet over de dorpspolitiek...
Enz.

Rudy 11 mei 2023 21:43

Citaat:

En gelijk heeft hij.

Het gros van de stemmers zit nog op de schoolbanken.

De gemuilkorfde 11 mei 2023 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10162201)
Het gros van de stemmers zit nog op de schoolbanken.

Verklaar u nader.

CUFI 11 mei 2023 21:54

Het blijft me verbazen dat mensen in deze tijd nog geloven in de illusie van "keuze" als het agenda al voor onze geboorte bepaald was, en we daar van jongs af naar gedrigeerd worden dmv van propaganda en ander fake news.
Tzijn de zotten die stemmen.

daiwa 12 mei 2023 01:10

Citaat:

En gelijk heeft hij.

Een land waar een stem niet gelijkwaardig is aan een andere stem is inderdaad geen echte democratie.

Universalia 12 mei 2023 06:27

Was dat al niet véél eerder duidelijk dat België geen democratie meer is?¿

Zwijgen en betalen is het. :|

jogo 12 mei 2023 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10162131)

Conclusie: als voor een aandeel burgers in een enquête een mening uiten die niet overeenkomt met wat de meerderheid wil, dan is die maatschappij voor hen niet democratisch.

Henri1 12 mei 2023 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10162005)
Onthoud misschien vooral dat de burger de buik vol heeft van zakkenvullende politici.
Maar kak vooral verder op de burger, "'t zijn allemaal fascisten"...
En tel straks uw stemmen.

Hoort daarbij ook het versturen van boeken bij op kosten van de belastingbetaler?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be