Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Freilich liegt - Vraagt NVA dat hij uit zijn mandaten vliegt ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268930)

De Rode Willem 11 mei 2023 19:21

Freilich liegt - Vraagt NVA dat hij uit zijn mandaten vliegt ?

https://www.knack.be/factcheck/factc...-1075-procent/

Citaat:

In De Afspraak stelde N-VA-kamerlid Michael Freilich dinsdag dat het ziekteverzuim bij Bpost 37 procent zou bedragen. Een vergissing, gaf Freilich later toe: het zou gaan om 15 procent. Ook dat percentage wordt door Bpost formeel tegengesproken: het absenteïsme bedroeg in het eerste kwartaal van dit jaar 10,75 procent.
Mag men ‘oppositie’ voeren met platte tendetieuze leugens ?
Neen, zou ik zeggen
Niemand kan toch pleiten voor leugenaars ?

maddox 11 mei 2023 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10162134)

Neen, zou ik zeggen

Waarom stemmen we er dan op?

De schoofzak 11 mei 2023 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10162134)

Neen, zou ik zeggen

Algemeen: nog eens wat politieke zeden herhalen. Het zijn de ministers die niet mogen liegen in het parlement. Maar parlementairen zelf hebben "meer vrijheid". Waarom? Omdat het het parlement is die de regering controleert en niet omgekeerd.

Over dat cijfer: ongetwijfeld is het cijfer van bpost het meest geloofwaardig. Amai nog niet, zo'n geloofwaardige organisatie ...

Dadeemelee 11 mei 2023 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10162151)
Algemeen: nog eens wat politieke zeden herhalen. Het zijn de ministers die niet mogen liegen in het parlement. Maar parlementairen zelf hebben "meer vrijheid". Waarom? Omdat het het parlement is die de regering controleert en niet omgekeerd.

Over dat cijfer: ongetwijfeld is het cijfer van bpost het meest geloofwaardig. Amai nog niet, zo'n geloofwaardige organisatie ...

Dat is bullshit..

De Rode Willem 11 mei 2023 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10162139)
Waarom stemmen we er dan op?

Wij ?
Ik stem al langer dan 20 jaar niet meer !

De Rode Willem 11 mei 2023 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10162152)
Dat is bullshit..

Zelfs dikke bullshit

quercus 11 mei 2023 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10162154)
Wij ?

Als je niet stemt komt het er op neer dat de politiek u volkomen onverschillig laat. Dan heb je ook geen reden om hier op uw toeter te blazen.
Conclusie: bol het af.

Pandareus 11 mei 2023 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10162197)
Als je niet stemt komt het er op neer dat de politiek u volkomen onverschillig laat. Dan heb je ook geen reden om hier op uw toeter te blazen.

Waarom ? Politieke ignoramussen die op het Blok stemmen omdat ze dat lekker 'vuil' vinden hebben hier toch ook spreekrecht ? Er lopen er hier zelfs luid te toeteren die niet begrijpen dat wij stemmen voor het parlement en dat we geen regering kiezen. En dat zijn niet van de stilsten... :|

maddox 12 mei 2023 04:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10162154)
Wij ?

Dan hebt U alle macht gegeven aan de politici....

Jay-P. 12 mei 2023 05:40

Citaat:

Tututut.
Wat hebt gij er tegen vermaak misschien?

Henri1 12 mei 2023 05:44

Citaat:

Hebt u niet te bepalen b

Jay-P. 12 mei 2023 05:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10162240)
Dan hebt U alle macht gegeven aan de politici....

kosjer

De Rode Willem 12 mei 2023 08:47

Citaat:

Net door mijn grote interesse in politiek ga ik niet stemmen ben ik ervan overtuigd dat geen enkele van onze politici mijn overtuiging politiek kan vertegenwoordigen.

Tuurlijk heb ik reden om op mijn toeter te blazen.
Als er met mij al ongeveer 30% mensen zijn die afhaken van de politiek, dan heeft de politiek een probleem, niet ik.

En dat bol het af ?
Exemplarisch voor rechtsen tegenover kritische mensen ?
Een safe-space proberen bouwen voor het rechtse individu zodat ze niet geconfronteerd worden met moeilijke mensen met een afwijkende mening ?
Zo woke !

TheFourHorsemen 12 mei 2023 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10162152)
Dat is bullshit..

Dat is geen bullshit.

Een parlementslid is parlementslid bij gratie van de kiezers.

Een regeringslid is regeringslid bij gratie van het parlement.

Een regeringslid moet dus verantwoording afleggen aan het parlement. Een parlementslid hoeft dat niet, die moet enkel verantwoording afleggen aan de kiezer.

Een parlementslid mag dus zo veel leugens vertellen als hij/zij wil. Het is aan de kiezer om te beslissen of ze hem/haar opnieuw een mandaat geven. Aan niemand anders.

(met natuurlijk de zeer beperkte uitzondering wanneer het vertellen van leugens een misdrijf zou zijn die de opheffing van de parlementaire onschendbaarheid kan verantwoorden)

quercus 12 mei 2023 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10162206)
Waarom ? Politieke ignoramussen die op het Blok stemmen omdat ze dat lekker 'vuil' vinden hebben hier toch ook spreekrecht ? Er lopen er hier zelfs luid te toeteren die niet begrijpen dat wij stemmen voor het parlement en dat we geen regering kiezen. En dat zijn niet van de stilsten... :|

Er zijn ook veel ignoramussen die op eender welke andere partij stemmen omdat ergens een ouwe nonkel hen heeft gezegd dat het “de goeie” zijn.
Wat dat stemmen voor het parlement betreft, politici kunnen bij het vormen van een regering “uiteraard” de stembusuitslag straal negeren en lekker een regering in elkaar flansen die de kiezer het gevoel geeft dat hij/zij “quantité négligable” is. Dan krijg je als resultaat dat bevolking zich nog meer van de politici afkeert, zoals blijkt uit een gisteren bekend gemaakte opiniepeiling.

quercus 12 mei 2023 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10162244)
Hebt u niet te bepalen b

Ik bepaal niets. Ik geef een goede raad gesteund op een logische conclusie.

De Rode Willem 12 mei 2023 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10162372)
Dat is geen bullshit.

Een regeringslid moet dus verantwoording afleggen aan het parlement. Een parlementslid hoeft dat niet, die moet enkel verantwoording afleggen aan de kiezer.

Een parlementslid mag dus zo veel leugens vertellen als hij/zij wil. Het is aan de kiezer om te beslissen of ze hem/haar opnieuw een mandaat geven. Aan niemand anders.

(met natuurlijk de zeer beperkte uitzondering wanneer het vertellen van leugens een misdrijf zou zijn die de opheffing van de parlementaire onschendbaarheid kan verantwoorden)

Sorry U kunt beter dan deze kwatch !
Dat is nu toch de zuiverste zever in pakskes !

Dadeemelee 12 mei 2023 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10162372)
Dat is geen bullshit.

Iedereen moet verantwoording afleggen als hij liegt.

quercus 12 mei 2023 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10162387)
Sorry U kunt beter dan deze kwatch !
Dat is nu toch de zuiverste zever in pakskes !

Jij vindt dat “zever in pakskes”.
Wat TheFourHorsemen schrijft is dat hoegenaamd niet. Ik ben ervan overtuigd dat ik met die mening niet alleen sta.

Lof der Zotheid 12 mei 2023 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10162245)

Geef toe dat die goed kunnen dansen :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be