![]() |
Hoe groter VBL hoe meer kans op communisme
Hoe groter VBL. Hoe groter het cordon. Hoe groter de kans op communisme PTB PvdA in federale regering
Democratie? |
Citaat:
Nog vragen ? |
Citaat:
Waarom krijgt de PS met 600.000 stemmen meer zetels dan een Vlaamse partij met 880 000 stemmen? Het is uiteindelijk de plus 50 procent aan zetels die ze tellen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De aanwezigheid bijvoorbeeld van talloze vreemdelingen in Brussel en ook in Wallonië schenkt de Franstalige lijsten veel meer zetels dan ze er recht op hebben. Een algemene niet gesplitste federale kieskring, die uitsluitend rekening houdt met de uitgebrachte stemmen zou eerlijker zijn maar ook te goed uitpakken voor de Nederlandstaligen, althans volgens de Franstaligen. Die laatsten willen hun huidig voordeel niet afstaan en zijn verwoede tegenstanders van een algemene federale kieskring. |
Citaat:
Als ik mij niet vergis is dat onmiddellijk na de bevrijding eind WO2 gedurende een zeer korte tijd gebeurd. |
Citaat:
Hoe rechtser Vlaanderen stemt hoe meer kans op links federale regering Hoe linkser Wallonië stemt hoe meer kans op links federale regering Dan toch confederalisme? |
Citaat:
Hoogst bereikbare met de Belgische Franstalige politiek is een pseudo-confederalisme met gelijkaardige euvels. |
Citaat:
Vlaams Belang is een socio economisch extreem links partij. In die zin hebt u gelijk, hoe groter ze worden hoe mee communistische kreten populair zullen zijn. Alleen zijn ze racistisch anti-Belgie Dat is niet zo communistisch Dus het antwoord is eerder genuanceerd Maar even serieus Ik denk ook dat PVDA zal aangesproek worden om eventueel den hoop te vullen als deze door de usual suspects niet hoog genoeg meer is. En communisten aan de macht, dat wil ik liever niet Ook al heb ik heel veel sympathie voor het oppositiewerk van Hedebouw en zijn partijgenoten. |
Citaat:
Volgens geheel België is VBL extreem rechts |
Citaat:
Wegens het fascistoide racisme Socio economisch is hun programma vetgelijkbaar met dat van de PVDA die andere extremisten |
Citaat:
|
Citaat:
Het is toch niet omdat we toevallig een kleine eeuw geleden een fascistisch regime hebben gekend dat OOK het volk wat wilde uitkuisen, dat 'volk uitkuisen' fascistoide is he. Je kan bijvoorbeeld het Zuid Afrikaanse apartheidsregime toch niet als fascistoide bestempelen. De blanken die ginder leefden, leefden toch niet onder het juk van een totalitair regime zou ik gedacht hebben. |
Citaat:
De pa van een oud-lief is ginder weggevlucht omdat z'n familie bedreigd werd; en de bedreiging had alles te maken met de rol die zijn broer in dat verzet en daarbuiten speelde. |
Citaat:
Ze zien blijkbaar beter aankomen waar de belgicistjes stekeblind voor zijn. |
Vandaag in De Morgen:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die begonnen met nachtelijke telefoontjes waar nooit een gesprek uit voortvloeide (het bleef altijd stil bij de opbeller), en vervolgens kwamen er enveloppes propvol foto's van dode studenten en zo in de brievenbus. Toen de familie (papa, mama, de twee dochters) bij terugkeer van een uitstapje gifslangen in de bad- en slaapkamers aantroffen, waren de koffers héél snel gepakt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be