![]() |
Werken de Vlamingen wel zo hard als ze denken?
Vlamingen vinden zichzelf erg harde werkers, maar cijfers tonen iets anders
Niemand zwoegt ijveriger dan de hardwerkende Vlaming: we denken het van onszelf, maar het klopt niet altijd. “Vlaamse mannen zitten boven het Europese gemiddelde qua inactiviteit”, zegt professor Stijn Baert (UGent). Natuurlijk scheelt er nog van alles aan ons systeem, anders zaten we al heel lang boven de 80% werkzaamheidsgraad. Om dat te weten heb je geen academische titel nodig.
Het zou daarom misschien goed zijn dat Vlaanderen meer instrumenten in handen krijgt. Mensen begeleiden naar een job, zeker als het over mindervaliden gaat, kost geld. Alleen is niet Vlaanderen de grote winnaar indien een mindervalide of een werkloze aan de slag gaat, maar de federale overheid. Dit moet heel dringend aangepast worden. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230519_91468413 |
Citaat:
De noeste hardwerkende Vlaming is van z'n sokkel gevallen. |
Citaat:
Vlamingen zijn idioten om waarde te produceren die ze moeten afgeven he :-) Dat is het toppunt van idiocie. Wiens geproduceerde waarde ontnomen wordt, doet er beter aan om niks meer te produceren. In dit land zijn de Franstaligen duidelijk de slimsten, en de Vlamingen de grootste onnozelaars. Wat we vaststellen is dat de Vlamingen bijleren. |
En dat ondanks de vele vacatures.
|
Als ze nu eens in heel België dat dopgeld in tijd beperken, bijvoorbeeld maximum één jaar. Er zou wel meer naar werk gezocht en gevonden worden.
|
Citaat:
|
Als de Vlaminge noeste werken waren hadden wij hier geen nood aan Polen, Roemenen en andere gastarbeiders voor de landbouw, openbare werken en de bouwsector.
Veel Vlamingen werken niet of amper omdat het kan of ze verdienen hun brood bij de overheid, rechtstreeks of onrechtstreeks. |
Citaat:
Maximum 1 jaar dop en het is een lening, binnen een bepaalde duur terug te betalen. |
Hoeveel "echte" vlamingen zitten er nog in die telling ?
Verder ik zal mij wat gaan doodwerken om allerhande parasieten in leven te houden. Pas op ik heb ook zo een parasiet in de familie, net daarom ben ik er zo kwaad op. moest ik zijn vader zijn ik schopte hem elke minuut van de dag in zijn gat. |
Als Nederlandstalige Belg uit Brabant veeg ik de Schoof zijn kloten (met plezier) aan de Vlondereirs.
'With a vengence', zoals ze aan de Menenpoort elke dag beamen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet werken loont nog steeds te veel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee,nee, alles in de melting pot. We mogen niet "stigmatiseren" ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar, laat u daar niet door tegenhouden, werk hard en trek de buikriem aan, opdat Wallonië en Brussel kunnen blijven profiteren. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be