Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Werken de Vlamingen wel zo hard als ze denken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268995)

reservespeler 19 mei 2023 07:15

Werken de Vlamingen wel zo hard als ze denken?

Vlamingen vinden zichzelf erg harde werkers, maar cijfers tonen iets anders
Niemand zwoegt ijveriger dan de hardwerkende Vlaming: we denken het van onszelf, maar het klopt niet altijd. “Vlaamse mannen zitten boven het Europese gemiddelde qua inactiviteit”, zegt professor Stijn Baert (UGent).

Natuurlijk scheelt er nog van alles aan ons systeem, anders zaten we al heel lang boven de 80% werkzaamheidsgraad.
Om dat te weten heb je geen academische titel nodig.
  • Natuurlijk weten wij dat er nog te veel veel Vlamingen op vervroegd pensioen gaan, maar het systeem laat het nog steeds toe.
  • Natuurlijk weten wij dat er te veel "zieken" zijn, maar het systeem laat dat toe.
  • Natuurlijk weten wij dater te veel "mindervaliden" zijn die niet werken, maar het wel zouden kunnen, maar het ontbreekt aan politieke moed om deze mensen effectief te begeleiden naar een "aangepaste" job.

Het zou daarom misschien goed zijn dat Vlaanderen meer instrumenten in handen krijgt.
Mensen begeleiden naar een job, zeker als het over mindervaliden gaat, kost geld. Alleen is niet Vlaanderen de grote winnaar indien een mindervalide of een werkloze aan de slag gaat, maar de federale overheid. Dit moet heel dringend aangepast worden.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230519_91468413

Henri1 19 mei 2023 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10166467)
Vlamingen vinden zichzelf erg harde werkers, maar cijfers tonen iets anders
Niemand zwoegt ijveriger dan de hardwerkende Vlaming: we denken het van onszelf, maar het klopt niet altijd. “Vlaamse mannen zitten boven het Europese gemiddelde qua inactiviteit”, zegt professor Stijn Baert (UGent).

Zo zie je maar hé.

De noeste hardwerkende Vlaming is van z'n sokkel gevallen.

patrickve 19 mei 2023 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10166481)
Zo zie je maar hé.

De noeste hardwerkende Vlaming is van z'n sokkel gevallen.

Noest werken is idioot ; waarde produceren om ervan te kunnen genieten is slim. Nog slimmer is om waarde van anderen gaan af te nemen om er zelf van te genieten, dat is waar alles eigenlijk om draait.

Vlamingen zijn idioten om waarde te produceren die ze moeten afgeven he :-) Dat is het toppunt van idiocie. Wiens geproduceerde waarde ontnomen wordt, doet er beter aan om niks meer te produceren.

In dit land zijn de Franstaligen duidelijk de slimsten, en de Vlamingen de grootste onnozelaars. Wat we vaststellen is dat de Vlamingen bijleren.

Rudy 19 mei 2023 07:52

En dat ondanks de vele vacatures.

Onzijdig 19 mei 2023 07:55

Als ze nu eens in heel België dat dopgeld in tijd beperken, bijvoorbeeld maximum één jaar. Er zou wel meer naar werk gezocht en gevonden worden.

patrickve 19 mei 2023 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10166494)
Als ze nu eens in heel België dat dopgeld in tijd beperken, bijvoorbeeld maximum één jaar. Er zou wel meer naar werk gezocht en gevonden worden.

Of doppen als een lening invoeren.

ViveLaBelgique 19 mei 2023 07:57

Als de Vlaminge noeste werken waren hadden wij hier geen nood aan Polen, Roemenen en andere gastarbeiders voor de landbouw, openbare werken en de bouwsector.

Veel Vlamingen werken niet of amper omdat het kan of ze verdienen hun brood bij de overheid, rechtstreeks of onrechtstreeks.

Onzijdig 19 mei 2023 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10166495)

Ook een goed idee.

Maximum 1 jaar dop en het is een lening, binnen een bepaalde duur terug te betalen.

Herr Flick 19 mei 2023 08:27

Hoeveel "echte" vlamingen zitten er nog in die telling ?

Verder ik zal mij wat gaan doodwerken om allerhande parasieten in leven te houden.

Pas op ik heb ook zo een parasiet in de familie, net daarom ben ik er zo kwaad op. moest ik zijn vader zijn ik schopte hem elke minuut van de dag in zijn gat.

Jay-P. 19 mei 2023 08:40

Als Nederlandstalige Belg uit Brabant veeg ik de Schoof zijn kloten (met plezier) aan de Vlondereirs.
'With a vengence', zoals ze aan de Menenpoort elke dag beamen.

Rudy 19 mei 2023 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10166496)
Als de Vlaminge noeste werken waren hadden wij hier geen nood aan Polen, Roemenen en andere gastarbeiders voor de landbouw, openbare werken en de bouwsector.

Veel Vlamingen werken niet of amper omdat het kan of ze verdienen hun brood bij de overheid, rechtstreeks of onrechtstreeks.

Die gedetacheerde buitenlanders zijn gewoonweg goeiekoper voor de werkgever, en bij uitbreiding de klant.

Rudy 19 mei 2023 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10166513)
Als Nederlandstalige Belg uit Brabant veeg ik de Schoof zijn kloten (met plezier) aan de Vlondereirs.
'With a vengence', zoals ze aan de Menenpoort elke dag beamen.

Een beetje respect voor de hardwerkende Vlaming aub :-)

Rudy 19 mei 2023 08:51

Citaat:

De overheid mag wel eens iets doen aan haar activeringsbeleid.
Niet werken loont nog steeds te veel.

Jay-P. 19 mei 2023 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10166518)
Een beetje respect voor de hardwerkende Vlaming aub :-)

Helaas een practisch uitgestorven soort. Heb nog ooit in de mess van B.Koks met de laatste exemplaren zitten pintelieren. (met een bierglas.)

Skobelev 19 mei 2023 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10166504)

Verder ik zal mij wat gaan doodwerken om allerhande parasieten in leven te houden.

Pas op ik heb ook zo een parasiet in de familie, net daarom ben ik er zo kwaad op. moest ik zijn vader zijn ik schopte hem elke minuut van de dag in zijn gat.

Als je alle aangespoelden ook als Vlaming bestempelt….

Anselmo 19 mei 2023 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10166504)

...

Oei! Iemand die het door heeft !
Nee,nee, alles in de melting pot.
We mogen niet "stigmatiseren" !

Lof der Zotheid 19 mei 2023 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10166530)
Helaas een practisch uitgestorven soort. Heb nog ooit in de mess van B.Koks met de laatste exemplaren zitten pintelieren. (met een bierglas.)

Dan zijn de Honkies wel noester... :-(

Rudy 19 mei 2023 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10166530)

B.Koks, dat zegt mij wel iets.

Xenophon 19 mei 2023 10:47

Citaat:

De Walen hebben besloten dat dit perfect kan in Vlaanderen, maar in Wallonië zullen zij het beslissen. En daar blijven ze generaties lang doppen.

Maar, laat u daar niet door tegenhouden, werk hard en trek de buikriem aan, opdat Wallonië en Brussel kunnen blijven profiteren.

Henri1 19 mei 2023 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10166495)

Ook voor de allochtonen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be