![]() |
Wegwijzers voortaan in taal van bestemming
We rijden niet langer naar Luik maar wel naar Liège: wegwijzers voortaan in taal van bestemming
Wie op het vernieuwde knooppunt Antwerpen-West rijdt, kan sinds kort de weg naar Liège volgen en niet langer naar Luik. Het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer past de eigen richtlijnen toe en gebruikt de taal van de bestemming om steden aan te duiden op wegwijzers. Het gaat niet om een nieuwe beslissing, wel eentje die geleidelijk aan wordt ingevoerd om de impact te beperken. Bron: VRT NWS Geen slecht idee. Dit zorgt voor minder verwarring. |
Niet meer dan juist.
|
Toeme, Arabische tekens lukt hier niet....
anders was het Brussel => ..... |
De logica zelve.
|
Idd, nu is de beurt aan Wallonië en Brussel hetzelfde te doen.
|
Citaat:
|
Al die bewegwijzering aanpassen....wie gaat daar alweer zijn/haar handen in wassen?
|
Het is normaal, geen verwarring meer.
|
Citaat:
Jongens toch, weer miljoenen euro's die daar aan verspild gaan worden. |
Dus de vlamingen moeten de franstalige benamingen van alle waalse steden kennen, ik dacht dat op vlaams grondgebied nederlands de taal moest zijn.
Geldt dat ook voor het duitse taalgebied? Staat er dan ook antwerpen op luikse wegwijzers of blijft dat anvers? :roll: Wie vult zn zakken weer met belastinggeld door deze dure "veranderingen"? Follow the money. :twisted: |
Citaat:
De Duitsers nemen wel Brüssel voor (Brussel/Bruxelles) op hun wegwijzers, een slim compromis. |
En ik maar hopen dat al die borden zouden verdwijnen met de alom-aanwezige gps-systemen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan me moeilijk voorstellen wie verward geraakt hierdoor. Overbodig voorstel.
|
Doe al die bewegwijzering maar weg, binnenkort kunnen we ons toch geen wagen meer veroorloven als diesel en benzine niet meer mogen.
|
Citaat:
De telefooncellen zijn ook verdwenen sinds quasi iedereen met gsm rondwandelt.. hetzelfde zou kunnen gelden voor die wegwijzers.. die worden in de loop der tijd alleen maar minder nuttig, dus ik zie het nut er niet van in om daar nu nog in te willen investeren.. gewoon omdat de bestemming niet in de juiste taal staat..? mensenlief, wat hebben we daar afgelopen jaren van wakker gelegen eh.. ;-) |
Citaat:
Faciliteitengemeenten? Gekibbel over taal....Walen die geen vlaams willen spreken, oa geen Nederlands hoeven te leren op school maar de vlamingen worden verplicht om de franse taal te leren? Vlamingen moeten tweetalige belgen zijn maar de franstalige minderheid hoeft geen tweetalige belg te zijn door de nederlandse taal te kennen? Maar gij, als vlaming dan nog wel, wil de nederlandstalige, vlaamse meerderheid op eigen grondgebied wegwijzers opdringen in de taal van de franstalige minderheid? Komaan zeg. :roll: Als in Antwerpen Liège staat als wegwijzer naar Luik, dan moet in Liège ook Antwerpen als wegwijzer staan en niet Anvers. Punt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be