![]() |
Netflix gaat nu ook in België account sharing beperken.
Het zat eraan te komen. Eigenlijk is het logisch, maar het gaat wel in tegen hun oorspronkelijke ‘beloftes’.
Ik ga er in ieder geval geen last van hebben. Paswoorden delen doe ik niet. https://www.demorgen.be/snelnieuws/n...lgie~b1ab9f6d/ |
Citaat:
|
Citaat:
Uw eigen account nog eens delen met iemand anders is inderdaad onnozel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Netflix? Geen tijd om uren lang in de zetel te zitten gapen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe kunnen ze nu bij Netflix weten of de persoon waarmee je deelt onder uw dak woont of niet ? |
Citaat:
|
Nooit gehad en ik ben ook niet van plan om het in huis te halen. 8O
|
Citaat:
Locatieservices van Windows 11 in- of uitschakelen Dat voor PC, voor phone zijn er ook wel wat regels te vinden. Cookies/Trackers? Ik heb het niet zoals ik al schreef NetFlix dus ik kan mij vergissen. |
Citaat:
|
Citaat:
Gij hangt aan t net met uwe modem en uw vrouw, kind, ... gebruikt diezelfde modem om te connecteren. Gevolg al uw devices die bij u thuis staan en het internet opgaan, zijn bij Netflix gekend als "hetzelfde adres" aan de hand van de bijhorende mac adressen weten ze ook of dat tablets, iphones, pc's zijn. Dus Mac address X van Rudy dat ineens opduikt in Antwerpen en daar naar de film kijkt, en ene maand later opduikt in de limburg, dan weten ze ah dat is de Rudy die met zijn iphone aan het kijken is. no problem. Maar als uw account geopend wordt vanop Adres 1 in Oostende en vanaf adres 2 in ik zeg maar wat Bredene, en dat tijdens hetzelfde time frame dan gaat er bij Netflix een rode lamp branden. |
Citaat:
De achterpoortjes zijn mijn inziens legio. |
Citaat:
Bij mij is dat vrij simpel een Streaming Device dat rechtstreeks op mijnen Telenet modem zit. Als ze dus zien dat dat ineens op ne laptop is op een ander adres , dan weet je ja die is aan het kijken op twee verschillende adressen. Zeker als er op adres 1 en adres 2 tegelijk gekeken wordt. (anders kan het ene zijn met 2 verblijven of kantoor of iets dergelijks) |
Kijk maar wat de IP kip van u weet
https://www.ipchicken.com/ Vervolgens steekt ge dat originating ip hier eens in de who is ip en dan weet ge ineens al wat meer. https://www.whoisip.be Maar ge zijt ingelogd bij Netflix, die weten nog veel meer dan dat he, uw credit card nr, het device waar ge mee "surft" / connecteert. Het merk, type, uw type browser, vanuit welk land / regio je komt, enz... enz... de lijst is echt behoorlijk lang hoor. en al die stukskes informatie worden in een database gezwierd en dan gaat een automatisch proces gewoon op zoek naar typische gedragingen voor mensen die meerdere accounts op meerdere locaties gebruiken. |
Citaat:
Zoals gezegd heb ik drie accounts. Twee zijn er voor mijn kinderen. Als ik zo stom zou zijn om mijn account nog eens delen met wie ook en die kijkt naar Netflix dan kan ik op dat moment zelfs niet meer Netflix bekijken. |
Trouwens, wat kost dat per maand, als je daar voor moet liggen prutsen en delen, ga dan wat sport doen of zo, dat kost niets.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be