Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NVA/CD&V/Groen provincieraadsplan om 15000 woningen te ’vernietigen’ afgevoerd. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269052)

Dadeemelee 24 mei 2023 21:58

NVA/CD&V/Groen provincieraadsplan om 15000 woningen te ’vernietigen’ afgevoerd.

De NVA-CD&V-Groen Oost-Vlaamse provinciale coalitie wou 15.000 woningen ‘afvoeren’ om plaats te maken voor ‘natuur’.
Maar ze wisten blijkbaar niet wat ze zelf goedgekeurd hadden.

Zijn het nu idioten of natuurterroristen. bij de Oost Vlaamse provinciale NVA’ers.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230524_95267817

Citaat:

”Op 22 maart van dit jaar keurde de Oost-Vlaamse provincieraad een ontwerp van beleidsplan goed”, laat bevoegd gedeputeerde An Vervliet (N-VA) weten. “Dat plan moet richting geven aan de invulling van de ruimte in Oost-Vlaanderen de komende decennia.
Citaat:

Goedgekeurd door provincieraad

“Alles op de administratie steken, gaat te ver”, zegt een burgemeester. “Dit plan werd als ontwerp goedgekeurd door de provincieraad. Dat wil zeggen dat een meerderheid van de provincieraadsleden dit goed vinden, of dat ze ja gestemd hebben op iets waar ze niet van wisten waarover het gaat. Wat zitten sommigen daar te doen?”

Knuppel 24 mei 2023 22:40

Ochgottekens! Heb je weer iets gevonden om over te zeiken?

Wedden dat we jou niet zouden horen piepen als de blauwen en/of de rooien betrokken zouden zijn in het PLAN dat wel bij meerderheid goedgekeurd werd maar dat terecht niet zal doorgaan?

EEN ding is zeker: wie met de groenen in zee gaat is gechareld. Voorbeelden zat in Vivaldi.

Knuppel 24 mei 2023 22:52

“Dit plan werd als ontwerp goedgekeurd door de provincieraad. Dat wil zeggen dat een meerderheid van de provincieraadsleden dit goed vinden".

De bevoegde gedeputeerde die liet weten wat er beslist werd heet An Vervliet, (N-VA).
DAAR knelt zo te zien het schoentje. :-D

nabat54 24 mei 2023 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10170320)
De NVA-CD&V-Groen Oost-Vlaamse provinciale coalitie wou 15.000 woningen ‘afvoeren’ om plaats te maken voor ‘natuur’.
Maar ze wisten blijkbaar niet wat ze zelf goedgekeurd hadden.

Zijn het nu idioten of natuurterroristen. bij de Oost Vlaamse provinciale NVA’ers.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230524_95267817

Voor u is ook alles goed om op de N-VA te kakken.

Dadeemelee 24 mei 2023 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10170359)
“Dit plan werd als ontwerp goedgekeurd door de provincieraad. Dat wil zeggen dat een meerderheid van de provincieraadsleden dit goed vinden".

De bevoegde gedeputeerde die liet weten wat er beslist werd heet An Vervliet, (N-VA).
DAAR knelt zo te zien het schoentje. :-D

Euh, heb je mijn recente posts gelezen?
- over de Habitatrichtlijn
- over de Natuurherstelwet

Ik pleit voor realisme. En twee keer nadenken over wat een politieke beslissing écht betekent.

En dit hier waar een provinciebestuur gewoon 15.000 woningen/gezinnen stoemelings ‘onteigent’ is toch onvoorstelbaar.

Of is dat normaal volgens u?

Dadeemelee 24 mei 2023 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 10170364)
Voor u is ook alles goed om op de N-VA te kakken.

Dus u steunt het NVA/CD&V/Groen provincieraadsplan om 15.000 Oost-Vlaamse woningen af te breken en zo de natuur in Oost Vlaanderen te herstellen.

Goed om te weten.

Knuppel 24 mei 2023 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10170366)
Euh, heb je mijn recente posts gelezen?
- over de Habitatrichtlijn
- over de Natuurherstelwet

Ik pleit voor realisme. En twee keer nadenken over wat een politieke beslissing écht betekent.

En dit hier waar een provinciebestuur gewoon 15.000 woningen/gezinnen stoemelings ‘onteigent’ is toch onvoorstelbaar.

Of is dat normaal volgens u?

Bril nodig Dadee?
Je hebt zo te zien het woord TERECHT niet zien staan in mijn eerste reactie.

Knuppel 24 mei 2023 23:15

Nogmaals. Het provinciebestuur heeft niet één huis stoemelings onteigend. Het PLAN gaat niet door. Snappie?

Herr Flick 24 mei 2023 23:18

De gedputeerden die dit hebben goed gekeurd mogen de sleutels van hun huis inleveren, krijgen een kartonnen doos onder een brug naar keuze en kunnen het verder uitzoeken.

De huizen worden uiteraard plat gezwierd en omgetoverd tot biotoop voor een bedreigd diertje naar keuze.

Herr Flick 24 mei 2023 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10170375)
Nogmaals. Het provinciebestuur heeft niet één huis stoemelings onteigend. Het PLAN gaat niet door. Snappie?

Nee maar de intentie was er wel, het was pas nadat ze doorhadden dat Brakel van de kaart zou kunnen geveegd worden er ineens ene waker schoot.

Ge moet eens letten op de timing van de vergadering in kwestie, het protest van de burgemeesters en een zekere dernier die ineens de groenen een pee stooft.

heeeel toevallig allemaal.

nabat54 24 mei 2023 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10170370)
Dus u steunt het NVA/CD&V/Groen provincieraadsplan om 15.000 Oost-Vlaamse woningen af te breken en zo de natuur in Oost Vlaanderen te herstellen.

Goed om te weten.

Ik lees het niet meer , want jij hebt maar 1 doel .

Je moet eens kijken naar die andere DEWEVER , die van de klimaatbetogingen.
Jij hebt ze hier zitten verdedigen op het forum.
Hemeltergend dat woke gedoe, maar blijkbaar is het dus gewoon anti grow.
Jij zit dat zelfde groepje.

Ik noteer dat jij dus NIET MEER NATUUR WIL !

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afsp...aak-d20230523/

Knuppel 24 mei 2023 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10170378)
Nee maar de intentie was er wel, het was pas nadat ze doorhadden dat Brakel van de kaart zou kunnen geveegd worden er ineens ene waker schoot.

Ge moet eens letten op de timing van de vergadering in kwestie, het protest van de burgemeesters en een zekere dernier die ineens de groenen een pee stooft.

heeeel toevallig allemaal.

En wie heeft in Brakel een villa en een landbouwbedrijf? Herman de Croo!

Knuppel 24 mei 2023 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 10170381)

Ik kijk niet naar de VRT maar naar het schijnt heeft Anuna zich zopas van haar beste kant laten zien. Ik hoorde het vandaag van een vriend die er schande van sprak. Maar daarover piept Dadee vanzelfsprekend niet.

Herr Flick 24 mei 2023 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10170384)
En wie heeft in Brakel een villa en een landbouwbedrijf? Herman de Croo!

est voilla.

Herr Flick 24 mei 2023 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10170386)
Ik kijk niet naar de VRT maar naar het schijnt heeft Anuna zich zopas van haar beste kant laten zien. Ik hoorde het vandaag van een vriend die er schande van sprak. Maar daarover piept Dadee vanzelfsprekend niet.

Anuna onze hoop in bange dagen.

onze infantiele garantie op verlies voor Groen.

Dadeemelee 24 mei 2023 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10170386)

Ik ben geen fan van Anuna en ook niet van De Wever, maar het provinciebestuur van Oost-Vlaanderen wou blijkbaar een super-Anunake doen en 15.000 woningen afbreken.
Gelukkig is dat Anunake van NVA/CD&V/Groen tegengehouden. :thumbsup:

Dadeemelee 24 mei 2023 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 10170381)

Hemeltergend dat woke gedoe, maar blijkbaar is het dus gewoon anti grow.
Jij zit dat zelfde groepje.

Ik noteer dat jij dus NIET MEER NATUUR WIL !

Ik heb hier waar ik woon natuur genoeg. Ik heb er geen behoefte aan om mensen hun huis af te breken.

Karel Martel B 25 mei 2023 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10170370)

Wel, er is weinig informatie.

Gaat het om 150K willekeurige huizen, dan ben ik eerder tegen.

Get het om 150K zone vreemde huizen, bouwovertredingen dus, dan kan ik misschien voor zijn.

maddox 25 mei 2023 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10170430)
Wel, er is weinig informatie.

Gaat het om 150K willekeurige huizen, dan ben ik eerder tegen.

Get het om 150K zone vreemde huizen, bouwovertredingen dus, dan kan ik misschien voor zijn.

Voorbeeld,
16 rijhuizen gebouwd in 1928 zijn al sinds de gewestplannen gemaakt zijn zonevreemd. Het zou een park moeten worden, een groene buffer tussen stad en zware industrie.

De industrie is al sinds 1985 weg....

Dus, afbreken?

Pol Dolf 25 mei 2023 06:57

bij de tjeven was onteigenen diefstal

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be